Gå til innhold

Billig nybegynnerpakke til polering


CFM

Recommended Posts

Jeg tenkte jeg nå skulle ta steget videre til å begynne med roterende maskin etter å ha sett litt rundt her en stund og etter å ha vært med Petter når han tok bilen min.

Siden jeg fortsatt er lærling så vil jeg prøve å få dette så billig som mulig, skal uansett ikke ta mer enn 2-3 biler i året med lett polering.

Så jeg tenkte å se litt på den "Flak" maskinen noen her skriver om, holdbarheten er sikkert ikke den beste, men jeg vil ikke trå til for alvor før jeg vet jeg mestrer det her uansett...

Eller hva med Fixit maskinen fra Jernia? Har den soft start og elektronisk turtallsjustering?

Åssen er Einhell maskinen fra BilXtra i forhold til disse?

Vildenne bakplata fra Scholl passe til noen av disse maskinene?

Og er denne puten grei til mørk tyskerlakk?

Jeg hadde sett for meg å skaffe denne pakka fra Scholl med et par puter og S03 Gold, S17+ og S40.

Samt hvilke mikrofiberkluter liker dere best til å tørke vekk polish? Eller spiller det ikke så veldig stor rolle?

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Jeg bruker Skil maskinen og synes denne fungerer helt greit. Har ikke noe sammenligning med andre maskiner, men vekta kunne kanskje vært bedre på denne. Får se på det som trening å bruke denne :)

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en kan polere med roterende betyr navnet og prisen på maskinen svært lite. Den bør dog ha variabel turtallsregulering (kommer ikke på noen som ikke har det akurat nå). Om maskinen går med 750 eller 850 o/min kan ingen av oss måle. Det som har mer betydning er teknikk, combo etc.

Ingen kan kjøpe, - eller lese seg til et godt resultat. Det er øving (og erfaring) som gjelder.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...