Gå til innhold

Polering og pollen


Simen

Recommended Posts

Simen

Bare lurte på hvordan det er med polering/voksing og pollenstøv? Jeg har ingen garasje eller tak å stå under, og da jeg polerte forrige helg (passa på å stå i skyggen), var det syyyykt mye pollen i lufta, hadde ikke sjans til å påføre uten at det var noe som helst pollen på overflaten. Gjorde selvfølgelig så godt jeg kunne og "børsta" bort med en av klutene i forkant, men det var altså helt ekstremt. Også lurer jeg på om dette har noe å si? Pollenstøv er jo veldig veldig mykt og lett, så det vil vel ikke lage bittesmå "swirls" i lakken? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kkromcke

Det er jo ikke akkurat noe du ønsker å gni inn i lakken, merket selv at det var ekstremt mye pollen i lufta forrige helg og denne uka, jeg hadde bilen på ruteskift å da lå det en del pollenstøv på bilen, å etter at de idiotene hadde skifta ruta så var det masse swirls etter pollenstøvet. I tillegg til massevis med hakk og riper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kkromcke

Nå skal det sies at med QD vil jo ikke pollenstøvet bli gnidd inn i lakken på samme måte som det ble når dem gned seg inntil med tørre klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Haha, passer fint at jeg jobber deltid på Kiwi da! :D Men 350 spenn + frakt for en støvkost syntes ikke jeg var så voldsomt billig egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pollen er absolutt ikke mykt og fluffy. Alle de små støvkornene er innkapslet i et hardt skall som består av Sporopollenin. Jeg vil dermed tror at det vil være svært lurt å fjerne det før det poleres eller vokses inn i lakken.

Hvordan det lar seg gjøre best er ikke lett å si, men vil vel tro en QD vil være lurt. Jeg ville behandlet det som om det skulle være fint sandstøv e.l. som hadde lagt seg. Når jeg ser på bildene, tatt gjennom mikroskop, ser det ikke veldig hyggelig ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...