Michael 420 Skrevet 13 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 13 Mai, 2011 (endret) Ettersom jeg ikke har noen form for kunnskap når det gjelder senking av bil, så trenger jeg litt innspill her. Dimensjon på dekk og felg er 205/40 17. Trenger et justertbart senkesett som ikke koster skjorta, men som samtidig er bra. Ettersom P&R i Ås ikke er langt fra der jeg bor tenkte jeg å handle der. Er dette eller dette noe å satse på? Endret 13 Mai, 2011 av Michael Siter Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 13 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 13 Mai, 2011 Jeg har en Golf 1 Cabrio med samme dekkdim, ukjent innpress på felg. Bruker tuningart settet på den, er egentlig ganske fornøyd, men det blir fort stivt om det ikke skal subbe med folk baki... For min del med dette settet må jeg velge litt mellom pest og kolera, valgte da kolera for jeg syns det er bedre med stiv bil enn å skrape lakk på innsiden av skjermbuene... Alt i alt er settet meget bra til den prisen, og problemet på min bil er mer dim og innpress enn senkesettet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 13 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 13 Mai, 2011 Jeg ville ha lagt i de ekstra kronene og kjøpt Supersport. Muligens hakket stivere, men veldig mye bedre kvalitet Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norfoc76 91 Skrevet 14 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2011 Hadde Ta tecnics på gamle bora'en min og det ble byttet en gang pga demperene løsnet inne i fjærbeina, hadde vmaxx på audi a6'en min og det var gull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0ya 0 Skrevet 14 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2011 Jeg ville ha lagt i de ekstra kronene og kjøpt Supersport. Muligens hakket stivere, men veldig mye bedre kvalitet Sondre fra P&R anbefalte meg å kjøpe Supersport Black Evolution (dette var til en MKV riktignok). Jeg synes ikke dette er hardt/stivt nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 14 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2011 Sondre fra P&R anbefalte meg å kjøpe Supersport Black Evolution (dette var til en MKV riktignok). Jeg synes ikke dette er hardt/stivt nok. Har hørt det er litt mykt bak på MK5/A3 plattformen ja, men på MK3 er det mer enn stivt nok, jeg kjører dette selv på min cab Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael 420 Skrevet 14 Mai, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2011 Dere snakker om stivhet i fjærene. Vil man merke stor forskjell på et nytt senkesett og de originale jeg har på nå? Er det vanlig at lavprofildekk har en tendens til å føles svært "harde"? Det er jo mindre gummi, så det er vel bare naturlig? Siter Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 14 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2011 mindre gummi vil automatisk føles hardere ja. Lavere profil=stivere dekksider... Og forskjell mellom senk og originalt KAN man merke stor forskjell på... Er mye dritt senkesett på markedet og som er myke. Og folk bytter ofte bare fjører og da er man ofte bare lavere og mister kjøreegenskapene på bilen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 14 Mai, 2011 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2011 Sondre fra P&R anbefalte meg å kjøpe Supersport Black Evolution (dette var til en MKV riktignok). Jeg synes ikke dette er hardt/stivt nok. Hvem er Sondre? Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael 420 Skrevet 14 Mai, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2011 mindre gummi vil automatisk føles hardere ja. Lavere profil=stivere dekksider... Og forskjell mellom senk og originalt KAN man merke stor forskjell på... Er mye dritt senkesett på markedet og som er myke. Og folk bytter ofte bare fjører og da er man ofte bare lavere og mister kjøreegenskapene på bilen... Ok, takk. Sitter nå egentlig å lurer på om jeg har valgt litt for store felg og litt for lav profil på bilen? Eller er 204/40-17 vanlig på en 3'er? Har jeg kanskje bare blitt for bortskjemt med myke vinterdekk helt frem til noen dager siden? Siter Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 14 Mai, 2011 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2011 205/40/17 er en ganske normal dim på Mk3 ja.. Stivere dekkvegger og mindre fjæring i dekket gjør det stivere.. Jeg har byttet til 225/30/20 på Passaten iår, så jeg er vel i samme "båt" som deg Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 14 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2011 Jeg kjører 205/40/17 på min MK1 cab, er stivt og sporer mye... Tuningart settet er i tillegg litt i stiveste laget slik jeg har justert det nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael 420 Skrevet 14 Mai, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2011 (endret) Er det slik at jo lavere man justerer et justerbart senkesett jo stivere blir det? Hvor lavt bør jeg evt. senke for å slippe at bilen ser ut som en SUV, man samtidig slik at det heller ikke ser ut som om at hjulbuene blir rævkjørt? Endret 14 Mai, 2011 av Michael Siter Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nope-mx5 4 Skrevet 14 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2011 Bare husk å få tatt skikkelig 4-hjulskontroll og justering etter senk... (og hold dere unna vmaxx, racelands etc etc) -n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael 420 Skrevet 14 Mai, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2011 Hvor kan man få utført skift av dempere? Har ikke kunnskap eller midler til slikt selv. Bør det lokale bilverkstedet kunne fikse slikt sammen med en 4-hjuls kontroll? Siter Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 14 Mai, 2011 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2011 Det gjør de, men de tar seg ofte godt betalt.. Du har ingen kompiser som kan skru litt da? Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 14 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2011 Bare husk å få tatt skikkelig 4-hjulskontroll og justering etter senk... (og hold dere unna vmaxx, racelands etc etc) -n Hvorfor ikke Raceland? To venner av meg har dette på Golf2 og 3 og de er fornøyde begge 2 Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nope-mx5 4 Skrevet 14 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2011 Hvorfor ikke Raceland? To venner av meg har dette på Golf2 og 3 og de er fornøyde begge 2 Mange som ikke vet bedre dessverre Raceland er ikke tilpasset dempermessig. Et større forum jeg er på i Usa, så hadde de de på demper dyno, de plukket et sett i biter og så hva som egentlig er på innsiden av det pene skallet. Alle 4 demperne hadde forskjellig demping, demperne bak var faktisk så på trynet at de ikke var gode nok for originalfjærene på bilen. Var generic of the shelf $10 innsatser som det ikke var noe mål og mening med overhodet. (En god grunn til at tuv godkjenning ikke nødvendigvis betyr bra og trygt). Også et bevis på at coilovers til 2000,- generelt ikke er vits å vurdere om man faktisk vil ha bra kjøreegenskaper i tillegg til å ha bilen lavt. _bra_ dempere og riktige fjærer, f.eks Bilstein Sprint + H&R, vil gi utrolig mye mer kjøreglede, men som med alt annet, kvalitet koster -n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 14 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 14 Mai, 2011 Er det slik at jo lavere man justerer et justerbart senkesett jo stivere blir det? Hvor lavt bør jeg evt. senke for å slippe at bilen ser ut som en SUV, man samtidig slik at det heller ikke ser ut som om at hjulbuene blir rævkjørt? Mitt blir iallefall stivere jo høyere jeg stiller det... Når jeg justerer det høyere presser jeg sammen fjøra. Om jeg justerer 1cm til opp på gjengene bak nå så har jeg abolutt ingen fjøring bak... Det er testet for å si det sånn... Meget ubehagelig. Skal ha den ned en cm til på gjengene bare jeg orker å utføre jobben. Tungt å skru Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nope-mx5 4 Skrevet 15 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 15 Mai, 2011 Mitt blir iallefall stivere jo høyere jeg stiller det... Når jeg justerer det høyere presser jeg sammen fjøra. Om jeg justerer 1cm til opp på gjengene bak nå så har jeg abolutt ingen fjøring bak... Det er testet for å si det sånn... Meget ubehagelig. Skal ha den ned en cm til på gjengene bare jeg orker å utføre jobben. Tungt å skru Dette er grunnen til at man kjøper Coilovere med separat høydejustering og preload. Når man komprimerer fjæra får man mindre vandring, og vesentlig dårligere kjøreegenskaper. Komprimering av fjær er igrunn noe man kun gjør for å finjustere. På bilen jeg har, er det utrolig viktig å ikke fjerne dempervandring. -n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.