Gå til innhold

Kommer Test av GTechniq G3, C2, C4


Bompi

Recommended Posts

Kommer med posten i neste uke, sammens med annet snader :) Skal ta en svart Toyota corolla verso til neste helg så blir testing og mer informasjon da :) Her er litt infor om produktene.

c365a0eb14d857b0e9a6659a01117496_open.jpgGTechniq C4 Permanent Trim Restorer 300ml a 4185kr

3S nano composite coating. Restores trim to “as new” condition without altering gloss level. Strong UV absorption filter and chemical bond ensures maximum durability with a single application typically maintaining a flawless finish for up to two years.

What's special about Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer? C4 utilises a covalent or chemical bond to actually become an extension of the plastic molecule it's protecting. Not to be confused with much weaker electrostatic bonds used by, amongst others, ptfe based polymers C4 actually swaps part of its molecular structure with the surface molecules of your car's trim.

What this means is that you now have a protective coating of unparalleled durability. Unlike many trim products on the market C4 is an exceptionally thin (circa 30nm) optically clear film which means that it does not add an unattractive gloss film to the surface instead it restores all but the most faded trim to an as new condition. You can expect approximately 2 years from a single application.

How do I use this product? C4 is a relatively easy product to use but correct preparation and application is essential. Take a look in the resources section for a pdf and take a look at the youtube below showing you how to apply.

f53e68d47680b82cdf0898e09181b924_open.jpgGTechniq G3 Clear Vision Glass Coat 300ml a 246

G3 Clear Vision Glass Coat

Formulated to offer the very best dirt and water repellency. One application lasts for up to 5 months. G3 is straightforward to apply and ideal for inner city driving conditions. 85m2 per L.

What's special about Gtechniq G3 Clear Vision Glass Coating?

With non factory applied glass coatings there is a direct trade off between longevity and repellency. G3 is designed to offer the maximum possible repellency whilst offering reasonable durability. Water is blown off car screens at speeds as low as 30mph and on verticle glass water rolls off leaving a virtually spot free surface. G3 coated glass will stay cleaner for longer and any contaminants such as bugs and ice will be much easier to remove.

76bded626d108bfd7a95b4a8d4776838_open.jpgGTechniq C2 Liquid Crystal 300ml a 331kr

C2 is a latecomer to our lineup and a bit of a dark horse. Seemingly a quick detailer product but in reality offering very impressive protection. 80m2 per L.

What's special about Gtechniq C2 Liquid Crystal?

Based on pure monomolecular silicium (SI14), C2 is a non-yellowing, high gloss, dirt repelling coating that cross-links with all surfaces of your car including bodywork, glass and trim providing long lasting (as much as 8 months from a single application) and exceptionally easy non smearing application.

How do I use it?

Prepare the surfaces to be treated (C2 works on all substrates including paint, grp, glass, metal, rubber plastics) by washing with a wax-free PH neutral shampoo to remove organic dirt such as grease, soot, wax and polish residues, rinse thoroughly and then dry using a drying towel (we recommend Gtechniq MF2 Microfibre Drying Towels).

Wipe C2 onto all surfaces using a microfibre cloth (we recommend Gtechniq MF1 ZeroR Microfibre Buff Cloth) and dry in using more microfibre cloths. Do not apply in direct sunlight and allow to dry. By applying slight hand pressure when drying C2 offers longer adhesion and higher gloss levels. One pass and a single thin layer is all that is required.

Maintenance

A single application of C2 will offer up to 8 months protection. C2 does not require any special maintenance routine and being inorganic will cause no adverse reaction with any other product including repaint. We recommend following best practice for surface care which includes ensuring that wash tools are kept free from contaminants that could scratch and using a ph neutral wax free car/boat/plane shampoo. For very best results it is recommended to use a 1:20 dilution of C2 as a quick detailer (spray onto surfaces just prior to drying) once every 3 washes. C2 can also be layered to hide minor surface imperfections (eg marring on soft lacquers).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har testa G3, og konkludert med at det er noe av det største mølet jeg har vært borti av vindusforsegling..

Trodde etter å ha lest om produktet at dette skulle bli en lek, og at det skulle vare leeenge, iallefall med tanke på at jeg fra før av hadde prøvd veldig mye innen ruteforsegling fra før.

Begynte med å legge på ett syltynt lag på frontruta for så å la dette ligge slik som beskrevet på hjemmesiden til produktet, det første som slo meg når jeg skulle buffe av produktet var at dette var en helvettes til jobb, måtte slite for å få dette av, men tenkte at det var verdt det på ett så bra produkt, frontruta fikk etterpå stå uten fukt veldig lenge for å være sikker på at alt skulle bli bra. Dagen etterpå regna det, og alt var perfekt for en prøvetur, det var vel i det sekundet at jeg var oppe i 140(!!!) uten at regnet beveget seg på ruta at jeg fant ut at dette var ett drittprodukt som ALDRI skal på noen av mine ruter igjen.

Konklusjonen min er at vannet beader bra, men flytter seg ikke bort fra ruta, med annet du får ett skikkelig amrikansk regnvær hvor det bøtter såpass ned at det ikke er plass til mere vann på ruta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...høres ut som noe som kun funker i Bergen her hjemme da ^_^

Å finne en bra vindusforsegling ut til å være litt vrient. Enten sitter viskerne fast, eller regnsensoren går bananas, og nå denne som ikke vil gi slipp på regnet!?

Jeg forhørte meg hos Shinearama om et kit fra gtechniq. De sa de kanskje hadde /skulle ta inn de.

http://gtechniq.com/shop/3s-for-cars/kits/psystem-prokit-160mm/

Hørtes ut som et bra kit for en nybegynner å starte med!? Skulle ta litt av gjettingen ut av hvilke pad til hvilke produkt...men det er kanskje det som er noe av moroa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...høres ut som noe som kun funker i Bergen her hjemme da ^_^

Å finne en bra vindusforsegling ut til å være litt vrient. Enten sitter viskerne fast, eller regnsensoren går bananas, og nå denne som ikke vil gi slipp på regnet!?

Jeg forhørte meg hos Shinearama om et kit fra gtechniq. De sa de kanskje hadde /skulle ta inn de.

http://gtechniq.com/...m-prokit-160mm/

Hørtes ut som et bra kit for en nybegynner å starte med!? Skulle ta litt av gjettingen ut av hvilke pad til hvilke produkt...men det er kanskje det som er noe av moroa?

Bilenerden.no har dette settet i sitt sortiment:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=117

Bmw e36 m3

Bmw e34 540it kompressor (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bilnerden.no

Jeg har testa G3, og konkludert med at det er noe av det største mølet jeg har vært borti av vindusforsegling..

Trodde etter å ha lest om produktet at dette skulle bli en lek, og at det skulle vare leeenge, iallefall med tanke på at jeg fra før av hadde prøvd veldig mye innen ruteforsegling fra før.

Begynte med å legge på ett syltynt lag på frontruta for så å la dette ligge slik som beskrevet på hjemmesiden til produktet, det første som slo meg når jeg skulle buffe av produktet var at dette var en helvettes til jobb, måtte slite for å få dette av, men tenkte at det var verdt det på ett så bra produkt, frontruta fikk etterpå stå uten fukt veldig lenge for å være sikker på at alt skulle bli bra. Dagen etterpå regna det, og alt var perfekt for en prøvetur, det var vel i det sekundet at jeg var oppe i 140(!!!) uten at regnet beveget seg på ruta at jeg fant ut at dette var ett drittprodukt som ALDRI skal på noen av mine ruter igjen.

Konklusjonen min er at vannet beader bra, men flytter seg ikke bort fra ruta, med annet du får ett skikkelig amrikansk regnvær hvor det bøtter såpass ned at det ikke er plass til mere vann på ruta..

Hvor lenge lot du produktet virke før du begynte å buffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge lot du produktet virke før du begynte å buffe?

Husker ikke, begynner å bli ett par-tre uker siden jeg holdt på, men hadde pcen med Gtech sin hjemmeside ved siden av meg under hele prosessen for å være sikker på at alt ble greit. Kommer uansett aldri til å anbefale dette produktet til noen, spesiellt ikke med tanke på at blant annet RainX og NL UG funker vanvittig bra og er i mine øyne enklere i bruk ;)

Fulgte disse instruksjonene:

http://gtechniq.com/resource-centre/3s-for-cars/exterior-coatings/g3-clear-vision-glass-coat/?getfile=4b03766f30162f036e93cc211c8def2a&fname=G3_Application_instructions.pdf

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bilnerden.no

Ser at det ikke står noe om virketiden i instruksjonene fra GTechniq der. Problemene du beskriver kan tyde på at produktet har virket for lenge før buffing. Virketiden er på ca. 2-5 minutter.

For øvrig så har GTechniq også et produkt som heter G1 vindusforsegling med en ekstrem holdbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal teste ut G1 idag etter jeg handlet en runde hos Bilnerden.no. :) Har nå RainX på sideruter, og Nanolotus på front og bakrute. Skal prøve ut G1 på siderutene nå, da jeg ikke var så fornøyd med RainX denne gangen.

Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Var på kurs hos Swissvax Polen og der bl.a diskuterte vi ruteforsegling. De har noen år erfaring med det og mener at GTechniq G1 er det beste når det gjelder holdbarhet. De selger jo RainX selv men på egne og kundebiler bruker de RainX på sideruter og GTechniq G1 på frontrute. På kurset var med en kar som eier 2 Porsche og en Aston Martin. På den bilen han bruker mest har han G1 på frontruta og mener det holder i over 1 år!

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut! Er mange firmaer som bedriver bilpleie som legger ut filmer på youtube, og en jeg så var med Veyron, hvor de la G1 på frontruta. Det må jo ligge noe i det når det er ganske pop både på Detailingworld og sånne filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...