Gå til innhold

Refleksen i lakken ser ruglete ut.


JustinCase

Recommended Posts

JustinCase

La meg ta historikken først. Har en 2011 Skoda Superb Black magic pearl. Jeg er relativt ny innen bilpleie, og da jeg fikk den hadde jeg ikke peiling. Vasket den for hånd ett par ganger, før jeg leverte den til en tidligere kollega som driver litt bilpleie på si. Han polerte og la på noe som heter Fireglaze som skal gjøre at lakken holder seg bedre og at jeg slipper å polere. Jeg syntes bilen så bra ut da han var ferdig. Men så kom jeg over dette forumet her, og begynt å bli mer oppmerksom på lakk.

Da jeg vasket bilen igår la jeg merke til at refleksen i lakken så ruglete ut. Jeg prøvde å ta bilder av det, men det ble ikke bra. Det er helst i skrå vinkler jeg legger merke til det, ikke 90 grader på. Noen som skjønner hva jeg mener og har ett navn, en årsak og en behandling på den effekten? Har aldri polert bilen siden jeg fikk den, men den ble som sagt polert da den fikk fireglaze.

Skal prøve å få tatt noen bilder når lysforholdene er bedre til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske vanlig sak dette. De aller fleste lakkert flater har lett for få struktur.

Skal du ha helt glatt lakk må du nok vannslipe hele bilen og polere opp hele bilen på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustinCase

Jepp sånn så det ut, men heldigvis ikke så ille. Hvis våtsliping er eneste alternativet så kommer det til å forbli ruglete. ;)

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Er vel "normalt" dette på de fleste lakker, sjelden en ser glassglatte lakker.. de fleste vil ha noe rugler der av en eller annen form..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garasje-lakka svart Imperial er min neste jobb. Primært for å ta "mountains and valleys" samt lakkstøv, og "blobber". Skal få kjørt myyye våtslip på den bilen da det er nok karosseri til å lage 5 Ford Focus'er... Men back on track - der skal ihverfall panseret bli "glass-glatt". Blir vel en aldri så liten våtslip-S&S på den tenker jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...