Gå til innhold

"flak" poleringsmaskin


Vertikal

Recommended Posts

Skramstad

Virker som et spennende produkt.

Info hentet fra siden:

Elektronisk poleringsmaskin "Marine polisher" m/rondeller og koffert. Liten og lett utgave!

Trinnløs hastighet 900-3000 o/min. Soft-start. 2 m ledning. Støysvak. Leveres med både svamprondell og ullrondell, sidehåndtak og toppbøyle.

Poleringsmaskinen er elektronisk. Det betyr at den holder turtallet uavhengig av belastning.

Standard M14-dimensjon.

Effekt: 1100 W

Spenning: 220 V

Forbruk: 9 A

699,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en sånn brukt her på forumet. Den skulle være lite og pent brukt, men motoren brant opp andre gangen jeg brukte den.. :unsure:

Reiste rett på Torshov og kjøpte meg en billig Skil maskin, som er større og tyngre, men samtidig mye sterkere og mere solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørgvin

Jeg kjøpte en sånn brukt her på forumet. Den skulle være lite og pent brukt, men motoren brant opp andre gangen jeg brukte den.. :unsure:

Reiste rett på Torshov og kjøpte meg en billig Skil maskin, som er større og tyngre, men samtidig mye sterkere og mere solid.

Antyder du at den ikke var lite og pent brukt?:) Jeg brukte den en gang sammen med blå sonus og menzerna 106ff. Så bare kosekjøring.

Så da varte den 3 ganger da. Kjedelig :( Virket som en positiv maskin i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antyder du at den ikke var lite og pent brukt?:) Jeg brukte den en gang sammen med blå sonus og menzerna 106ff. Så bare kosekjøring.

Så da varte den 3 ganger da. Kjedelig :( Virket som en positiv maskin i utgangspunktet.

Neida, maskina var sikkert pent brukt den. Umulig for deg å forutse at den skulle ta kvelden så fort i hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Jeg kjøpte en sånn brukt her på forumet. Den skulle være lite og pent brukt, men motoren brant opp andre gangen jeg brukte den.. :unsure:

Reiste rett på Torshov og kjøpte meg en billig Skil maskin, som er større og tyngre, men samtidig mye sterkere og mere solid.

Hvordan er Skil-maskinen i bruk? Har prøvd å finne ut hvor den ligger på støynivå i forholdt til Flex og Makita. Holder den turtallet under press også?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alt for "grønn" til å uttale meg om Skil maskinen er bra eller ikke, og har aldri prøvd noen av maskinene du sammenligner med desverre..

Jeg prøver å være flink til å bruke hørselvern når jeg bruker maskin, så støy har jeg egentlig ikke bitt meg så mye merke i.

Den holder fint turtall ved belastning i hvertfall. At prisen var "riktig" og at rutinerte folk her på forumet gikk god for den var årsaken til at jeg valgte Skil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en sånn Flak maskin her http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10517051 etter at flere på forumet anbefalte den. Har bare brukt den to ganger så langt, og har ingen annen å sammenligne med, men jeg synes den virker rimelig grei jeg. Virker som den holder turtallet greit, dessuten er jo soft start kjekt å ha:)

Sjekket flere steder når jeg skulle kjøpe, men prisen inkl frakt var omtrent lik alle steder (prisforskjellen ble utlignet av forskjellige fraktpriser).

PS. Er det noen som har oversikt over hva tallene på hastighetsreguleringen tilsvarer av turtall? Finner ikke bruksanvisningen i farten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt denne maskinen til rundt 10-15 biler til nå, og den funker fint, jeg har ingen "high end" maskin å sammenligne med,

men den holder hastigheten helt greit, blir for litt lunk på maskina ved mye press, lett og håndtere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som en fin nybegynnermaskin da :)

Jeg synes hvertfall det:) Så kan man heller investere i en dyrere maskin etterhvert hvis man får lyst til det. Da kan Flak maskinen være reserve:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan undersøke FIXIT-maskinen Jernia selger. 1400W (bildet på sia sier 1200W, men teksten 1400W, men det er en annen maskin i butikken, den har 1400W, det står på den hvertfall). 449 betalte jeg, virker som den tar selv ved mye press, jeg testet litt på en overflate tidligere i dag, men skal kjøpe et panser fra en vrakbil og teste skikkelig til helgen eller senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan iallefall bytte bakplate på den gamle fixit maskinen. (1200w og er nok heilt lik biltema maskina)

På den var det standard m14 gjenger til bakplata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...