Gå til innhold

Tips og forslag til raskest resultat?


EbAutoshop

Recommended Posts

EbAutoshop

Hei!

Ny på forumet her. Har lest mye og det er mange flinke folk her! Mye å lære.

Så har vi spørsmålet mitt. Har salg av biler som bi-business og ønsker å levere bilene som jeg selger i best mulig tilsand. I tillegg er det viktig å gi bra førsteinntrykk. Her kommer forarbeidet med vask og pleie inn i bilde.

Bruker derfor mye tid på å få bilene som er ca 5 år eller nyere til å fremstå skinnede rene og fine. Det er ikke alltid slik at tidligere eiere har tenkt så mye på bilvasken. Ofte blir dem kun vasket i vaskeautomater. Derfor lurer jeg på hva som kan hjelpe meg med å få ned tiden på å polere og shine bilen opp. Pr. dags dato bruker ikke maskin og har ikke noen fancy bilpleieprodukter. Skal investere litt i en totalpakke som forhåpentligvis skal gi bedre resultat og muligens på kortere tid?

Hva kan dere anbefale? Har vurdert Meguiars DA Microfiber Correction System sammen med Meguiars Dual Action Polisher G110v2. Vil det fungere?

Alle forslag mottas med takk. Pris er ikke så viktig, det viktigste er at det skal være enkelt å utføre og resultatet må være bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Har sett litt på det systemet, og det ser ut som det er helt konge når det kommer til jobber som skal gjøres raskt.. Settet har fått veldig gode tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Essiek

Evt DA-maskin sammen med Meguiars Ultimate Compound. Men det nye systemet til MG virker lovende det også.

edit: du trenger i såfall 220v-utgaven av V2, den har vel ikke kommet til Europa ennå. Hvis du ikke har en omformer da...

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EbAutoshop

Takk for tipset angående spenning. Ønsker helst å slippe å bruke omformer.

Ser at det er forventet at 220V V2 utgaven er forventet slutten av mai 2011. Kan det stemme?

I så fall så har jeg litt tid på meg på å tenke grundig gjennom bestillingen slik at jeg kan få med meg alt det jeg trenger og litt til :)

Tror jeg ønsker å teste det nye systemet til MG. Slipper å maskere hele bilen i følge Youtube skrytevideo. Sparer litt tid på det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Interessant.

Venter på test resultater fra noen som har prøvd dette systemet. Greit å ha noe som er effektivt, raskt og trygt når bilen er ikke alt for ille og man har dårlig tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope-mx5

Istedetfor Meguiar G220 så kan du jo vurdere Kestrel DAS6 Pro.

Sparer en god del kroner på det, og da har du mer til overs å kjøpe andre nødvendige produkter :)

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty

+1 das-6 pro, bedre og billigere. Med maskin får du fjernet swirls og riper som du ikke har nubbsjangs til for hånd, men raskt går det ikke. Det er lett å gjøre en bil blank som fy på en times tid, pen i lakken derimot tar mange flere timer :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Nå har ikke jeg prøvd kestrel Pro, men hva med Flex DA(noen kroner mer, men du verden for en maskin :P) og en kanne med Meguiars D151 paint recondition cream? Da har man en konge maskin og nok 'all in one' polish til å høvle over maaaange biler.

Kan være kjekt å ha en flaske med en litt grovere polish(Scholl s03, 3M fast cut, Megs #105 etc) også hvis man skulle komme over noen grovere saker man ønsker å fjerne..

Jeg testa Flex DA+ Megs D151 på en sliiiten audi en gang, tror det gikk med 4-5 timer(audi s4 stv. grei størrelse), ble seende presentabel ut:

post-863-0-82921200-1304958071_thumb.jpg

post-863-0-42307100-1304958236_thumb.jpg

post-863-0-12883400-1304958289_thumb.jpg

Brukte diverse grove og medium padder på denne, tok ikke de dypere ripene seff, men til gjengjeld så den helt jævlig ut før jeg satte igang :P

Endret av AndersB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...
EbAutoshop

Kjøpte Meguiars DA Microfiber Correction System og MG DA V2 i sommer. Har fått kjørt den på en del biler.

Kort og brutalt, man får ikke korrigert så mye med dette systemet synes jeg. Spesielt hvis det er hard tysk lakk. Prøvde meg på sort Audi og BMW, men synes at det tok veldig lang tid før den virkelig korrigerte. Muligens det teknikken min som ikke holder mål selv om jeg har lest mye på nettet og sett på en del på youtube.

Men, det funker bra hvis tilstanden på lakken er noenlunde ok. Da får man gode resultater og bilen blir skinnende og fin :)

Konklusjonen min er å gå over til roterende maskin for å ta det verste og bruke dette systemet for å ta siste finish. Tror jeg må investere i roterende maskin og nye pads.

Forresten, er det noen som har gode forslag på combo som fungerer på tysk hard lakk? Tenker på roterende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte nye S2Orange med en orange vaffel-pute (ny pute fra Scholl, mener å huske at den er størrelse Large, ganske fast og tett skum) på min E87 Sparkling Graphite, og den avsluttet faktisk hologramfritt og blankt på ett steg! Brukte liten og medium gul pute med S3Gold også på sidepanel, men der klarte jeg ikke holde presset (sliten..) og måtte gå etter med sort vaffelpute og S17+ for å rydde.

Hard, hard lakk, jeg fikk ikke bort alt av RDS på en runde men fikk uansett en mye blankere bil... Det var jo det som var målet, blankere og få på litt voks oppå, kjøpte bilen etter at vinterdekkene kom på så den rakk ikke få den omsorgen den egentlig trenger mens det ennå var litt lunk i været.

Bruker forresten en billig Fixit roterende, går sjelden over hastighet 4,5ish (utav 6).

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EbAutoshop

Mange gode forslag her. Skal ta en runde for å se hva som er best for mitt bruk.

Hvordan er det med støving og poleringsrester? Liker MG Microfiber Correction System siden dette støver lite og etterlater seg lite poleringsrester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er fra Øvre Eiker.. Jeg har det meste som trengs for å shine bil, og holder til på bråtabakken. Så hvis du vil prøve noen comboer enten med roterende eller flexDA så bare å ta kontakt. Har en del forskjellige produkter.. Så veit du litt før du kjøper inn!

Mvh. Sven Erik

Endret av svenrik
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EbAutoshop

Ser du er fra Øvre Eiker.. Jeg har det meste som trengs for å shine bil, og holder til på bråtabakken. Så hvis du vil prøve noen comboer enten med roterende eller flexDA så bare å ta kontakt. Har en del forskjellige produkter.. Så veit du litt før du kjøper inn!

Mvh. Sven Erik

Genialt! Du hører fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser under showcase delen her på forumet, og ser på tråden her: http://www.detailersclub.no/forum/topic/10891-haakons-04-audi-a6-25tdi-q-premium-avant/ (litt ned på siden)

Så er det Svenrik som brukte Flex DA med Meg's D151, og det ga et fint fint resultat som en enstegs. :-)

Men siden han allerede har invitert deg så forteller han deg sikkert om det! :ph34r::fun:

'18 Mitsubishi Outlander Phev

'17 Toyota Hilux dCab (firmabil)
'10 Ford Focus "wrc" 2.9L Evo, rallycross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...