Gå til innhold

Fjerning av bensin stank...


zomiboy

Recommended Posts

Jeg gjorde selvsagt det mesterstykket å søle litt bensin fra en lekk kanne i bagasjerommet.... Å jo, selvsagt har jeg gummimatte der også, men bensinkanna greide å plassere noen edle dråper på stoffet i siden av bagasjerommet :mad: Nå stinker det død og h..... :eek:

Noen som har tips for å få fjernet lukten fra stoffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Jeg kan ikke si at jeg har noe fasit på dette men du kunne kansje prøvd å vaske med eks CG GreenClean eller en eller annen APC?

Jeg jobber selv i anleggsbransjen så jeg vet hva det er å få sølt bensin i bilen, men denne lukta forsvinner av seg selv etter hvert som bensinen fordamper bort.. Men ville tro at om du vasker godt så forsvinner lukten fortere.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg har noe fasit på dette men du kunne kansje prøvd å vaske med eks CG GreenClean eller en eller annen APC?

Jeg jobber selv i anleggsbransjen så jeg vet hva det er å få sølt bensin i bilen, men denne lukta forsvinner av seg selv etter hvert som bensinen fordamper bort.. Men ville tro at om du vasker godt så forsvinner lukten fortere.. B)

:blush: Green Clean ja, den tenkte jeg ikke på i farten :) Skal gjøre et bedre forsøk på vask etter jobb idag :)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Bensin setter seg dybt i stoffet så hvis du vil helt av med faenskapet må du nok bruke rense maskine jeg tror ikke overflate rens vil fjerne lukten helt desværre.

Du kan gjerne bruke green clean i rense maskinen det funker knall ;)

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin setter seg dybt i stoffet så hvis du vil helt av med faenskapet må du nok bruke rense maskine jeg tror ikke overflate rens vil fjerne lukten helt desværre.

Du kan gjerne bruke green clean i rense maskinen det funker knall ;)

Skal gjøre et tappert forsøk... Hvis ikke må jeg få lånt meg en rensemaskin en plass :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Som nevnt tidligere, bensin-lukt sitter ikke i bilen for evig.. Hadde du ikke jort noe med det så hadde det sikkert vert borte innen 3-4 uker.. Men vasker du grundig over så går det nok betraktelig mindre tid.. ;)

Har hatt store lekkasjer av bensin selv og lukta virker som forsvinner etter hvert som bensinen fordamper.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vasket grundig med sterkt blandet green clean. Lukter litt funky blanding av GC og bensin akkurat nå, så får vi se når det tørker og har fått luftet seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har den skarpeste bensin lukten avtatt, og jeg resten skal få forsvinne av seg selv når bensinen fordamper :)

Jeg forsøkte først med en gammel turlte greie som skal være til rens av tekstil i bil... :thumbdown: funka dårlig...

Deretter fuktet jeg dette godt med vann, men det hjalp eller ikke...

Green Clean i någet sterk blanding gjorde susen, og tok "knekken" på den sterkeste lukten :thumbs:

Hvis man ønsker å fjerne dette umiddelbart, så vil jeg tro at GC i en rensemaskin gjør susen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kkromcke

hehe, jeg driver også i anleggsbransjen og kjører rundt med ca 100l farga diesel på kanner i bilen, den ene var det hull i som jeg merka en mandag morgen, ca 5 liter hadde rent ut av kanna i løpet av helgen, så det lå en dam på 5-6 cm under pedalene, kan tro det lukter godt, får lufta ut litt hver dag. :lol:

Endret av kkromcke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 years later...
AleksanderStenersen

Går det ann med green clean i vaskemaskin

 

Va skal man gjøre når man har vasket klær med bensin lukt i vaskemaskinen og ikke får bort lukta

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maeland87
17 minutter siden, AleksanderStenersen skrev:

Går det ann med green clean i vaskemaskin

 

Va skal man gjøre når man har vasket klær med bensin lukt i vaskemaskinen og ikke får bort lukta

 

gått på omtrent samme smellen, vasket klær med whitesprit.

Den lukta satte seg i maskinen, jeg kjørte 2 eller 3 runder med eddik i maskinen før jeg kjørte 1 runde med et rensepulver til maskinen som jeg kjøpte på daglivaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Riccird1
4.3.2020 - 14.56, AleksanderStenersen skrev:

Går det ann med green clean i vaskemaskin

 

Va skal man gjøre når man har vasket klær med bensin lukt i vaskemaskinen og ikke får bort lukta

 

Heng de ut i frisk luft i noen dager så ordner det seg nok selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niebelheim
8 timer siden, Riccird1 skrev:

Heng de ut i frisk luft i noen dager så ordner det seg nok selv

Hvordan henger du ut vaskemaskinen?

Må vel ha et ganske stødig klesstativ. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riccird1
16.3.2020 - 20.01, Niebelheim skrev:

Hvordan henger du ut vaskemaskinen?

Må vel ha et ganske stødig klesstativ. :ph34r:

Tolket det som at klærne fortsatt luktet bensin 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...