Gå til innhold

Avfetting, hvilken?


Magnus

Recommended Posts

Jeg trenger avfetting, helst i går :) Handler noe i morgen, og kom over Sonax Power Wash. Denne skal visstnok være skånsom (ikke petroleumsbasert), og kommer i 5L kanne til ca kr 200,- hos Mekonomen. Noen der ute som har erfaring med denne, eller som kanskje vil anbefale en annen type (som kan skaffes i Oslo i morgen)?

Alle innspill mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skånsom avfetting? Hmm.

Prickbort er jo sverget til av mange på forumet, og ut fra min egen lille erfaring er det et særdeles godt produkt. Fåes kjøpt på godkjemi.com (vet ikke om det er tilbake der), enkelte BilXtra, og enkelte bensinstasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raskt svar! Jeg har lest om denne Prick Bort, men får inntrykk av at den er alt for sterk? Man kan vel muligens blande ut. Bilen trenger absolutt ikke en "hardcore" avfetting, det er kun for å gjøre klutvasken mer skånsom (minst mulig møkk på lakken før håndvask).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jo.. den eneste såpen jeg har er Swissvax Carbath. Er denne sterk nok til å fjerne løs skitt med foamgun og så spyle av igjen? Jeg skal uansett kjøre en runde med CF og voks, så om noe av det forsvinner er ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Hans Marius
Da er det en positiv ting med at jeg skal flytte til Gjøvik, da. ^^

Ja passer fint det:D Fint å få litt flere skinnende biler i byen :P

Men er det noen som vet noe om når de får igjen den 5 liters kanna med prick bort på godkjemi? Er litt udrug den 1 liters flaska :P

Endret av gomega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...