Gå til innhold

Vårmønstring på Øvrevoll


Newenergy

Recommended Posts

Newenergy

Da har jeg vært og sett på masse lekkert på vårmønstringa på Øvrevoll! Må si det var mye pent, mye rart og masse flott gammelt som var ute og luftet seg i finværet.

Etter at jeg har blitt medlem her har jeg vel blitt mer oppmerksom på lakktilstand, og må si jeg ble overrasket over hvor mye vaskestriper, riper og dårlig lakk/vask det var ute og gikk. Masse pent også, men mye som ser bra ut på avstand som ikke er spesielt pent på nært hold :)

Er ikke akkurat noen ekspert selv, men det kunne vært moro å se hvor forandret en del av bilene hadde blitt med en skikkelig lakkjobb av en av de flinke folka her inne :D

Noen andre som har vært og sett, og tenkt noe på lakktilstand generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope-mx5

Så mye det samme selv :)

Snakket med en ved standen til Meguiars, som klagde på mye småriper etc. i lakken.

Kom frem til slutt at han vasket bilen med svamp.

Tipset om 2bm og lammeullmitt, men virka som han syntes det var for mye jobb, hehe.

Han drar nok iallefall en tur til Bernhard i Ås, for å sjekke litt pris på korrigering etc.

Merkelig mange biler der med totalt håpløs lakk også, som jeg aldri hadde vurdert å stille ut selv..

Jeg satt forøvrig med på den orange Gallardoen som ligger på show and shine her inne :)

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dansken

Jeg satt forøvrig med på den orange Gallardoen som ligger på show and shine her inne :)

-n

Den så vi sammen med 3 Ferrarier i dag tidlig, når vi var på vei til Halden B) Var mange VW-Audi førere som fikk nakkesleng da gitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope-mx5

Den så vi sammen med 3 Ferrarier i dag tidlig, når vi var på vei til Halden B) Var mange VW-Audi førere som fikk nakkesleng da gitt :D

Stemmer, Orange Lambo, 2 røde og 1 gul 348 Ferrari :)

Vi møtte også en Nissan GT-R med 660HK i Oslo, som var en kamerat av han jeg satt på med.

Seriøst kul bil det og :)

-n

Endret av nope-mx5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newenergy

Må jo få ut bilder da... :D

Hadde klart å glemme kameraet hjemme :o Skal se om en kompis sine bilder gir noe bevis for ikke perfekt lakk :)

Så mye det samme selv :)

Snakket med en ved standen til Meguiars, som klagde på mye småriper etc. i lakken.

Kom frem til slutt at han vasket bilen med svamp.

Tipset om 2bm og lammeullmitt, men virka som han syntes det var for mye jobb, hehe.

Han drar nok iallefall en tur til Bernhard i Ås, for å sjekke litt pris på korrigering etc.

Merkelig mange biler der med totalt håpløs lakk også, som jeg aldri hadde vurdert å stille ut selv..

Jeg satt forøvrig med på den orange Gallardoen som ligger på show and shine her inne :)

-n

Hehe!! Det er jo bare en fryd å vaske bilen når man ser hvor MYE bedre det blir med litt mer anstrengelse. Bra behandlet lakk, mitt og avtørk med MF er helt utrolig digg!

Var mange biler der jeg kunne sett for meg fine S&S tråder her inne med.

Dæven, da var du heldig ja!! Kjørte gammel 5 serie jeg her. Slapp ikke inn med den gitt ;) Samme hvor ren den var haha! (ikke at jeg prøvde å slippe inn da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Noen som fikk tatt den Ferrarien som jeg shinet noe nærmere i øyensyn? Det er en 360 spider, med RK xxxxx skilter. Lurer på hvor skånsom eieren har vært med vasken av den, etter at den forlot garasjen min.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Playmoon

Da har jeg vært og sett på masse lekkert på vårmønstringa på Øvrevoll! Må si det var mye pent, mye rart og masse flott gammelt som var ute og luftet seg i finværet.

Etter at jeg har blitt medlem her har jeg vel blitt mer oppmerksom på lakktilstand, og må si jeg ble overrasket over hvor mye vaskestriper, riper og dårlig lakk/vask det var ute og gikk. Masse pent også, men mye som ser bra ut på avstand som ikke er spesielt pent på nært hold :)

Er ikke akkurat noen ekspert selv, men det kunne vært moro å se hvor forandret en del av bilene hadde blitt med en skikkelig lakkjobb av en av de flinke folka her inne :D

Noen andre som har vært og sett, og tenkt noe på lakktilstand generelt?

Mye fint der i dag. Dagens topp var nok en Ferrari 250, til godt over 5 mill, med V12 og reservehjulet plassert på egen hylle (i samme skinn som resten av interiøret) i bakvinduet. Svært lekkert. Tipper junior var litt svett på overleppa etter all dirigeringen fra vaktene, hehe.

Fikk ikke tittet på Lamboen, men jeg tror alle hørte den komme.

Skal se gjennom bildene, poster hvis det ble bra.

Tenkte også på hvor mange som sikkert hadde lagt ned en god del arbeid, men som likevel hadde mye å hente.

Satt på med en 964, som er i relativt god stand - beadet i hvert fall bra i morges - og ruslet for det meste langs Porschene. Flere der må nok ha ergret seg over at naboen var blankere - særlig en 993 var et eneste stort hologram... Men det er flere som har god strekk også.

Megs-standen (Norsk Prol?) ble besøkt. Stusset litt over arbeidet, gnisset bra med strømkabel mot panel der. Men alt jeg kan har jeg lest om her inne, hvem er jeg til å dømme slikt ;-)

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newenergy

Noen som fikk tatt den Ferrarien som jeg shinet noe nærmere i øyensyn? Det er en 360 spider, med RK xxxxx skilter. Lurer på hvor skånsom eieren har vært med vasken av den, etter at den forlot garasjen min.

Tror ikke jeg fikk med meg den gitt! Ellers hadde det vært moro å sett nærme på den ja. Du har jo lagt ned et saftig arbeide der :D

Mye fint der i dag. Dagens topp var nok en Ferrari 250, til godt over 5 mill, med V12 og reservehjulet plassert på egen hylle (i samme skinn som resten av interiøret) i bakvinduet. Svært lekkert. Tipper junior var litt svett på overleppa etter all dirigeringen fra vaktene, hehe.

Fikk ikke tittet på Lamboen, men jeg tror alle hørte den komme.

Skal se gjennom bildene, poster hvis det ble bra.

Tenkte også på hvor mange som sikkert hadde lagt ned en god del arbeid, men som likevel hadde mye å hente.

Satt på med en 964, som er i relativt god stand - beadet i hvert fall bra i morges - og ruslet for det meste langs Porschene. Flere der må nok ha ergret seg over at naboen var blankere - særlig en 993 var et eneste stort hologram... Men det er flere som har god strekk også.

Megs-standen (Norsk Prol?) ble besøkt. Stusset litt over arbeidet, gnisset bra med strømkabel mot panel der. Men alt jeg kan har jeg lest om her inne, hvem er jeg til å dømme slikt ;-)

Fanken for en lyd i de Ferrari V12erne også!! helt vanvittig tøft :D

Hehe, man skal selvsagt ikke dømme noen ;) Men det var moro å ha øynene åpne for litt lakktilstand på en sånn messe. Er jo masse bilder der i topp stand slikt sett også. Var en Bentley coupe av noe slag der, som hadde en utrolig bra lakk! Ikke antydning til appelsinskall eller dårlig polering/voksing der i gården. Lekkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...