Gå til innhold

Dodge Ram 2500 Quad Cab (HELP!)


Abby

Recommended Posts

Jeg skulle egentlig polere en slik en i helga og starta så smått i kveld (litt mye andre planer i tillegg, dårlig planlegging).

Lakken på bilen er helt på trynet den er full av riper og swirls og... ja!

Er vel lettere å si hva den IKKE er full av!

Jeg har hørt rykter om at Amerikansk lakk er vanskelig, og jeg skjønner hvorfor nå!<_<

Er det noen her som har noen tips på hva jeg kan gjøre for å få det her bra????:(

Vi prøvde først med blå schollpute og grov menzerna. Det var bare å drite i!

Den var så tungt å fælt å jobbe med, og det føltes ut som den reiv opp lakken!

I tillegg lagde den MASSE hologrammer :o

Så prøvde vi med grønn hexologic pute og fin menzerna, det ble bedre, men den tok nesten ingen swirls.

Ikke turte vi å kjøre så lenge heller siden jeg vet lite om hvordan lakken er.:(

Sååå, HJÆLP!!!!!!!:blush:

Endret av Abby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutis

Jeg hjalp en kompis på en svart 2004 modell, der brukte vi Scholl s30+ på gul Meguiars softbuff og roterende, og det tok 90%.

Jeg syns lakken på alle amerikanske biler virker veldig tørre, men de blir desto mer glossy etter litt jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hjalp en kompis på en svart 2004 modell, der brukte vi Scholl s30+ på gul Meguiars softbuff og roterende, og det tok 90%.

Jeg syns lakken på alle amerikanske biler virker veldig tørre, men de blir desto mer glossy etter litt jobb.

Kanskje det kan være lurt å prøve de produktene da?

Jeg syns lakken var kjempetung og føltes, som du sier ja, veldig tørr!

Jeg har ikke så veldig mye produkter enda heller.. har grov og fin menzerna og hexologic puter, men er så redd for å kjøre for lenge..

hvor lenge tror du jeg kan kjøre på den lakken? har ingen lakkmåler heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutis

Har vært tykk og fin lakk på alle tre jeg har tatt, så sånn sett er det bare å kjøre på. :)

Hva har du fra Menzerna? Po85 og sip (super intensive polish) kanskje?

Ser kanskje for meg at grønn eller oransje hex med Menzerna SIP vil funke. Kjør heller flere, lette pass og prøv å unngå for mye varme. Da blir den nok mindre seig å jobbe på.

Endret av Knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært tykk og fin lakk på alle tre jeg har tatt, så sånn sett er det bare å kjøre på. :)

Hva har du fra Menzerna? Po85 og sip (super intensive polish) kanskje?

Ser kanskje for meg at grønn eller oransje hex med Menzerna SIP vil funke. Kjør heller flere, lette pass og prøv å unngå for mye varme. Da blir den nok mindre seig å jobbe på.

Jeg husker ikke helt hvilke jeg har, men har googlet litt og mener det er power gloss og super finish.

Jeg tenkte kanskje å prøve grønn hex og grov menzerna også gå over med hvit hex og fin menzerna.. hva tenkes om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutis

Powergloss (s100?) er jo skikkelig grov da, på grensen til slipepasta. :)

Har en 2år gammel flaske av den stående selv som aldri ble brukt pga SIP (tror det er po203) er nesten like grov og avslutter ti ganger så bra.

Så skal du fortsette med Menzerna anbefaler jeg at du kjøper en slik. :)

Super Finish er kanskje 106ff? Den er hakket grovere enn po85, men fortsatt utrolig langt unna powergloss.

Vanskelig å anbefale noe siden du egentlig burde hatt noe midt imellom slik jeg kjenner denne lakken, men du kan og prøve Powergloss på medium-fin pute (grønn el blå) og lite press.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powergloss (s100?) er jo skikkelig grov da, på grensen til slipepasta. :)

Har en 2år gammel flaske av den stående selv som aldri ble brukt pga SIP (tror det er po203) er nesten like grov og avslutter ti ganger så bra.

Så skal du fortsette med Menzerna anbefaler jeg at du kjøper en slik. :)

Super Finish er kanskje 106ff? Den er hakket grovere enn po85, men fortsatt utrolig langt unna powergloss.

Vanskelig å anbefale noe siden du egentlig burde hatt noe midt imellom slik jeg kjenner denne lakken, men du kan og prøve Powergloss på medium-fin pute (grønn el blå) og lite press.

Jeg kan finne de fram og finne helt sikkert hva de heter ;)

Litt lettere å anbefale da sikkert.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil fortsette med, for jeg vil gjerne prøve noe annet enn menzerna.. har lite igjen også så tenkte å tømme hvertfall den snille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Alt jeg har tatt av Amerikansk lakk har trengt DA maskin eller Ultrafina med spes kjøreteknikk, husker ikke helt hvordan i farta... Sleit som fy f... med Silveradoen jeg tok i fjor, den endte jeg opp med DA med UFSE høy hastighet mye press tre pass, så lav hastighet uten press fire pass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg har tatt av Amerikansk lakk har trengt DA maskin eller Ultrafina med spes kjøreteknikk, husker ikke helt hvordan i farta... Sleit som fy f... med Silveradoen jeg tok i fjor, den endte jeg opp med DA med UFSE høy hastighet mye press tre pass, så lav hastighet uten press fire pass...

Når dere sier pass så mener dere omganger sant?

Høres ut som det er en tung lakk som må jobbes masse med av erfaring fra andre her!

Da lærer jeg masse på denne bilen da!

Tror eiern blir fornøyd, han syns den var blank bare etter vask han! :D

Og han er hvertfall fornøyd med den innvendige cleaninga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Pass blir antall pass(eringer) på samme område... Er lakken sticky og grov polish kladder seg også eller?

Er lakken som på de svarte amerikanske jeg har tatt så lærer du mye på å ta denne bilen, om ikke annet en del nye banneord :P Men all lærdom er god lærdom eller? :)

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass blir antall pass(eringer) på samme område... Er lakken sticky og grov polish kladder seg også eller?

Er lakken som på de svarte amerikanske jeg har tatt så lærer du mye på å ta denne bilen, om ikke annet en del nye banneord :P Men all lærdom er god lærdom eller? :)

Det første jeg prøvde gjorde at det føltes som puta hang fast i bilen!

All lærdom er god lærdom ja!:D

Hadde håpet på at jeg lærte mye av denne da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg på en dråpe S40 eller noe lignende for bedre glid og du slipper at den klistrer seg til lakken.

Den har jeg ikke.. kan jeg bruke sånn quick detailer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg en flaske med gloss it pad prime.Den er gulle god til slike problem.Oljeaktig veske som holder leeenge på puta.

Hvor får man kjøpt dette?

Takk for tips alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...