Gå til innhold

Rubbingpads.


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Etter å ha tatt en god del biler oppgjennom tidene og ikke minst testet mye forskjellige rubbingputer, da får å finne en som kutter bra og samtidig avslutter tålig bra så har jeg hovedsaklig nå slått meg til ro med hvit Scholl Waffle pad og gul Scholl.

Etter å ha testet både 3M, Megs, Scholl, Lake Country og Uber så har jeg lagt merke til at putene mister endel kutt etterhvert, noe som har irritert meg litt da jeg fort bruker 7-10 rubbingputer på en bil. Varmen gjør skummet på putene myke og de mister mye kutt da, så det jeg har gjort nå er at jeg har valgt meg ut 3 pads som jeg skulle bruke på en bil.

Når puten begynner å bli myk så tar jeg padbrush og kjører ut tørt produkt av puten og legger den til side så puten får kjølt seg.

Da når jeg har kjørt igjennom de andre putene og gjort rutine med disse så begynner jeg på den første igjen som da er avkjølt og opprettholder kutt.

Dermed slipper jeg å ha mer puter i skapet mitt enn det leverandørene her har i hyllene sine til sammen og jeg sparer meg selv for ganske mye vasking :)

Håper at det er noen andre som tester ut dette og kommer med en tilbakemelding :)

Forøvrig på myk lakk kan det ofte være en fordel at puten blir myk så den ikke lager så kraftige kjørespor, det fikk jeg erfare i påsken på myk SS lakk, som ble ett helvete å dra opp igjen :)

  • DCN Poeng 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dansken

Interessant og absolutt særdeles nyttig erfaring du deler med oss :thumbup:

Jeg har opplevd tilsvarende med orange Über, men ikke skjønt hva problemet kunne være. Men den ble svært myk etter å ha tatt hele bilen med en og samme pute. Takk for at du deler din erfaring med oss!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutis

Jeg og opplevde noe tilsvarende med to gule Hex-logic puter nå i påsken. Den ene begynte å bli litt mettet med produkt, og istedet for å hente børsten tok jeg bare en ny pad jeg hadde liggende innen rekkevidde.

Fikk da utrolig mye mer cut umiddelbart, og det overrasket meg virkelig. Tror ikke at du er så langt unna sannheten her Bernhard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg tror dette er ganske innenfor ja :) Prøvde du den andre puten etterpå igjen eller?

Jeg pleier å kjenne på putene før jeg begynner også kjenner jeg på en som jeg nettopp har brukt og skal skifte ut, så er det enorm forskjell i fastheten på disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Takker for informasjon.. :D Godt å få noen gode tips fra dem med mest erfaring.. :P

Jeg kan skyte inn litt info jeg fikk fra ScandicShine når jeg bestilte nå nettopp.. Scholl har kommet med en ny, lilla, pute som jeg forsto skulle ta over etter den gule.. Skulle være veldig god å ble varmt anbefalt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har brukt den lilla som finishingpute da den er mykere enn orange Scholl også.. Samt at den avsluttet vanvittig bra sammen med Scholl S40..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Dette var noe helt nytt nå nettopp? Var det jeg fikk opplyst i alle fall.. :P

Spurte om det var samme cut og fikk opplyst "ja"..

Endret av AcciDabbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette merker jeg spesielt godt med 3M sin grønne pad, den blir utrolig myk hvis det kjøres hardt og lenge. Hvis det kjøres litt for lenge, begynner den tilslutt å gå i oppløsning av seg selv og sprute rundt og cut'en går drastisk ned.

Så jeg har hvertfall to grønne pader å bytte på, når jeg bruker grønn 3M :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Utrolig spennede å teste..

Den siste tiden har jeg gått over til å kjøre rubbing og finnishing pr. panel, dermed får jo også rubbing puten nedkjøling mellom hver gang.

For det meste går det i gul scholl, men også noen ganger gul über og blå scholl. Dette er også kanskje en av grunnene til at jeg syntes den siste gule har holdt seg veldig godt.

Den største grunnen til dette er fordi jeg da også opnår mer kjøling på flexen da den selvfølgelig går lettere ved finnishing...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Grunnen til at jeg dropper å kjøre ett og ett panel er for at jeg alltid finner noe småplukk som jeg kjører over på nytt når jeg titter over bilen før jeg skal gå over med finpolering, men jeg skjønner godt de som gjør det. Når man er oppe i over 20 timer i strekk så ser man fortere en enda på ting når man kjører finpolering rett etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Jeg pleier også kjøre denne metoden.. Genialt synes nå jeg og.. :)

Maskinen min (Milwauke) blir også veldig varm etter mye korrigering.. Men har ikke tenkt på dette med å kjøle ned pads før så skal bli spennende å prøve.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Nyttig info Bernhard, er også noe jeg har stusset på her, både at det korrigeres mindre og at det blir mindre bra resultat av mett og trett pad..

En padwasher kjøler nok ned pads litt også, det fjerner produkt fra pads bra, men prosessen du sier over her er nesten enklere syntes jeg.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...