Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 5 Mai, 2011 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Etter å ha tatt en god del biler oppgjennom tidene og ikke minst testet mye forskjellige rubbingputer, da får å finne en som kutter bra og samtidig avslutter tålig bra så har jeg hovedsaklig nå slått meg til ro med hvit Scholl Waffle pad og gul Scholl. Etter å ha testet både 3M, Megs, Scholl, Lake Country og Uber så har jeg lagt merke til at putene mister endel kutt etterhvert, noe som har irritert meg litt da jeg fort bruker 7-10 rubbingputer på en bil. Varmen gjør skummet på putene myke og de mister mye kutt da, så det jeg har gjort nå er at jeg har valgt meg ut 3 pads som jeg skulle bruke på en bil. Når puten begynner å bli myk så tar jeg padbrush og kjører ut tørt produkt av puten og legger den til side så puten får kjølt seg. Da når jeg har kjørt igjennom de andre putene og gjort rutine med disse så begynner jeg på den første igjen som da er avkjølt og opprettholder kutt. Dermed slipper jeg å ha mer puter i skapet mitt enn det leverandørene her har i hyllene sine til sammen og jeg sparer meg selv for ganske mye vasking Håper at det er noen andre som tester ut dette og kommer med en tilbakemelding Forøvrig på myk lakk kan det ofte være en fordel at puten blir myk så den ikke lager så kraftige kjørespor, det fikk jeg erfare i påsken på myk SS lakk, som ble ett helvete å dra opp igjen 7 Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken 206 Skrevet 5 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Interessant og absolutt særdeles nyttig erfaring du deler med oss Jeg har opplevd tilsvarende med orange Über, men ikke skjønt hva problemet kunne være. Men den ble svært myk etter å ha tatt hele bilen med en og samme pute. Takk for at du deler din erfaring med oss!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 5 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Jeg og opplevde noe tilsvarende med to gule Hex-logic puter nå i påsken. Den ene begynte å bli litt mettet med produkt, og istedet for å hente børsten tok jeg bare en ny pad jeg hadde liggende innen rekkevidde. Fikk da utrolig mye mer cut umiddelbart, og det overrasket meg virkelig. Tror ikke at du er så langt unna sannheten her Bernhard. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 5 Mai, 2011 Forfatter Forhandlere Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Jeg tror dette er ganske innenfor ja Prøvde du den andre puten etterpå igjen eller? Jeg pleier å kjenne på putene før jeg begynner også kjenner jeg på en som jeg nettopp har brukt og skal skifte ut, så er det enorm forskjell i fastheten på disse.. Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_K 20 Skrevet 5 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Takk for god info! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AcciDabbi 43 Skrevet 5 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Takker for informasjon.. Godt å få noen gode tips fra dem med mest erfaring.. Jeg kan skyte inn litt info jeg fikk fra ScandicShine når jeg bestilte nå nettopp.. Scholl har kommet med en ny, lilla, pute som jeg forsto skulle ta over etter den gule.. Skulle være veldig god å ble varmt anbefalt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 5 Mai, 2011 Forfatter Forhandlere Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Jeg har brukt den lilla som finishingpute da den er mykere enn orange Scholl også.. Samt at den avsluttet vanvittig bra sammen med Scholl S40.. Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AcciDabbi 43 Skrevet 5 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 (endret) Dette var noe helt nytt nå nettopp? Var det jeg fikk opplyst i alle fall.. Spurte om det var samme cut og fikk opplyst "ja".. Endret 5 Mai, 2011 av AcciDabbi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 5 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 interresant!!! Det med nedkjøling av pads skal sjekkes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael 6 Skrevet 5 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Dette merker jeg spesielt godt med 3M sin grønne pad, den blir utrolig myk hvis det kjøres hardt og lenge. Hvis det kjøres litt for lenge, begynner den tilslutt å gå i oppløsning av seg selv og sprute rundt og cut'en går drastisk ned. Så jeg har hvertfall to grønne pader å bytte på, når jeg bruker grønn 3M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 5 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Utrolig spennede å teste.. Den siste tiden har jeg gått over til å kjøre rubbing og finnishing pr. panel, dermed får jo også rubbing puten nedkjøling mellom hver gang. For det meste går det i gul scholl, men også noen ganger gul über og blå scholl. Dette er også kanskje en av grunnene til at jeg syntes den siste gule har holdt seg veldig godt. Den største grunnen til dette er fordi jeg da også opnår mer kjøling på flexen da den selvfølgelig går lettere ved finnishing... Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 5 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Rubbing og finishing pr panel kunne også vært interessant for meg å prøve. Takk for tips Tyggern, da får pad'en (som du sier) sjans til å kjøle seg ned. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 5 Mai, 2011 Forfatter Forhandlere Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Grunnen til at jeg dropper å kjøre ett og ett panel er for at jeg alltid finner noe småplukk som jeg kjører over på nytt når jeg titter over bilen før jeg skal gå over med finpolering, men jeg skjønner godt de som gjør det. Når man er oppe i over 20 timer i strekk så ser man fortere en enda på ting når man kjører finpolering rett etterpå.. Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AcciDabbi 43 Skrevet 5 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Jeg pleier også kjøre denne metoden.. Genialt synes nå jeg og.. Maskinen min (Milwauke) blir også veldig varm etter mye korrigering.. Men har ikke tenkt på dette med å kjøle ned pads før så skal bli spennende å prøve.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDD 1 604 Skrevet 5 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Interessant dette Hvordan er det med ull da? Min erfaring er at ulla tetter seg med produkt, og at cut-effekten går ned. Skift til ny, og det er full fres igjen. Vanskeligere å rengjøre ullpads da... Siter Ueland Bilpleie & Detailing v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714. Mine jobber Detailer-garasjen Vår Facebook side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 5 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Bruker padwasher når jeg holder på med ull: ren pad på 20 sekunder. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tharshan 52 Skrevet 5 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Kan pute få samme konsekvens ved kjøring med DA-maskin? Siter Golf VI bluemotion 11' Honda Civic 97' VTiR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 5 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Kan pute få samme konsekvens ved kjøring med DA-maskin? Yes. Var på DA jeg merket det sist. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 5 Mai, 2011 Admins Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2011 Nyttig info Bernhard, er også noe jeg har stusset på her, både at det korrigeres mindre og at det blir mindre bra resultat av mett og trett pad.. En padwasher kjøler nok ned pads litt også, det fjerner produkt fra pads bra, men prosessen du sier over her er nesten enklere syntes jeg. Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.