Gå til innhold

Bilpleie i Oslo ?


Illus

Recommended Posts

Hei!

Driver og søker etter firma som kan gi bilen min en etterlengtet omgang pleie og kom over dette forumet med ildsjeler innen feltet :)

To spørsmål:

1) Noen som kan anbefale firma som kan gjøre en innvendig og utvendig behandling ? Tenkte da på full pakke som innebærer rep av småskader i lakk (noen hakk har gått ned i godset og begynt å ruste), grundig innvendig rens inkludert behandling av skinnseter, og lakkforsegling utvending når alt det andre er i boks. Vet dette kommer til å koste litt men det tror og håper jeg vil være vel anvendte penger.

Har funnet to alternativer som jeg vurderer. Bristolgarasjen som jeg så noen anbefalte her på forumet. Samt OPT Bilpleiesenter som jeg ikke har funnet noe spesielt skrevet om, men som reklamerer for dette på sine sider.

2) Selv om jeg bor i 2 roms leilighet i by'n så er jeg ikke redd for å få skit under fingrene. Dersom noen av entusiastene her inne fra oslo har tid til å spandere noen timer på ett krasjkurs i bilpleie så er jeg meget interessert. Betaler selvsagt for alle produkter som benyttes pluss rimelig pris for tiden/kunnskapen som deles.

Bilen det gjelder er en 3-dørs Golf V

Takker for innspill :)

Endret av Illus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg antar at dette ikke blir spesielt billig for deg, med tanke på at at du skriver at det også er småskader i lakk som har begynt å ruste.

Sikkert mange flinke her inne som bor i Osloområdet, men jeg ville tatt kontakt med Bernhard eller Brynjar her inne.

De har vist gang på gang formidable resultater og disse gutta er skikkelig flinke.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville absolutt ha fått gitt den til noen her på DCN som holder til på østlandet ja

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at dette ikke blir spesielt billig for deg, med tanke på at at du skriver at det også er småskader i lakk som har begynt å ruste.

Kvalitet koster :)

Når det gjelder hakkene så er dette primært på dørkanten og så vidt jeg har lest så finnes det firmaer som relativt billig fikser

slike skader uten å måtte pusse ned og omlakkere hele døren.

Ikke umulig at dette blir et flertrinns prosjekt der jeg ordner disse små lakkskadene separat

Sikkert mange flinke her inne som bor i Osloområdet, men jeg ville tatt kontakt med Bernhard eller Brynjar her inne.

De har vist gang på gang formidable resultater og disse gutta er skikkelig flinke.

Takk for tipset :)

ville absolutt ha fått gitt den til noen her på DCN som holder til på østlandet ja

Høres slik ut ja :) men jeg gir den ikke vekk til noen.. ønsker å være med på hele prosessen selv i så fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Essiek

Brynjar (hvis han har tid). Eller Sinsen Detailing Crew v/AndreasLie (hvis de har tid). Eller ned til Bernhard & Co på Ås. Lakkrep'n gjør du på micropaint (fornebu eller rud). Hvis du vil være med på hele prosessen fra vask til ferdig LSP, samt innvendig jobb, så bør du sette av 30-40 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar (hvis han har tid). Eller Sinsen Detailing Crew v/AndreasLie (hvis de har tid). Eller ned til Bernhard & Co på Ås. Lakkrep'n gjør du på micropaint (fornebu eller rud). Hvis du vil være med på hele prosessen fra vask til ferdig LSP, samt innvendig jobb, så bør du sette av 30-40 timer.

Takk!

Da har jeg sendt en mail til micropaint for en besiktigelse så får jeg starte der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...