Gå til innhold

Hvilket produkt til gammel totaktsgugge?


Larsen

Recommended Posts

Jeg har i helga kjøpt meg en 2003 Gasgas 250 Pampera for bruk i skog, mark og over alt. Forrige eier har gjort en heller slett jobb med vedlikehold generelt, utsiden av plasten var nogenlunde ren men ellers var det et trist syn.

Søndag kveld skulle jeg vaske litt og det har resultert i at sykkelen nå er strødd i mange små biter over hele garasjen... En lekk eksoskobling har spredd halvforbrent bensin og totaktsolje over alt rundt gasser og innsiden av plastdeksler. Denne guffa er seig og motstridig, men den skal vekk!

Prøvde litt forskjellig, Surfex 1:10(litt halvhjertet, hadde blandet opp for bruk ellers), FerroBet Degreaser, FerroBet Alurens og Autoglym Engine & Machine.

Følte jeg fikk mest effekt med AG da jeg kunne legge den på, børste opp litt skum som ble liggende, vente noen min og gjenta før avspyling.

Forslag til produkter som er rå på seigt griseri? Har en skvett Prickbort som jeg glemte å prøve også. Jobber bare med hageslange og børste da jeg ikke vil ha vann i lagre og kjede på sykkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller noe så enkelt som diesel

Fight fire with fire? Kanskje ikke så dumt, "husholdningsavfetting" tar jo stort sett dieselsøl uten problemer.

Får sette sykkelen over et murekar eller noe, vil helst slippe å ha garasjen full av dieselsøl :blink:

Da kan jeg få gullende rent kjede også! #WINNING

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
kkromcke

Disse bruker jeg på gravemaskinen for å fjerne diesel og fett. Den øverste er snillere mot lakk, mens den nederste "matter lakken litt om det ikke er klarlakk over. Begge to er helt rå til å fjerne flekker :)

34405.jpg

84026.jpg

Endret av kkromcke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

bremserens/brakeclean fra f. eks CRC (fåes hos bla. mekonomen) er fint på olje/fett.

dette er egentlig ganske likt som soft surface cleaner fra kent som kkromcke viser til her.

hvis ikke du vil gå til innkjøp av noe med det første,så kan du prøve med IPA (hvis du har)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...