Gå til innhold

Innrøyket bil... Tips?


def456

Recommended Posts

Noen som sitter med en kjempeløsning her?

Har en kraftig innrøyket bil:

Kjørt MIST rensing

Hele bilen renset med greenclean

spam og purpel

Lukter fremdeles helt jævlig.

Noen som har bedre forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kan teste med Nanolotus sin air con rens, tar nok litt den, men tipper du må innom Ozon generator for å få fjernet lukta..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Av erfaring, så blir du nok ikke kvitt denne lukta helt, den vil nok komme tilbake, litt ettervert.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Rasmus/Nanolotus

Ville ta hele bilen med rensemaskine alt fra seter, tak, matter og bakrummet. Røyk setter seg dybt i alle materialer så en vanlig rens holder som regl ikke. Etter det gjir du bilen en ozon rens eller AC rens da burde du være kvitt problemet ;)

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Jeg tok en Mercedes S350 for litt siden som var i kategorien kraftig innrøkt. Dette måtte tas i flere omganger for å få lukten helt vekk.

Det jeg gjorde var følgende:

- Nytt kupefilter

- Rens av alt av matter, seter, tak og plast.

- Evapomat rens av AC. Luktet fortsatt litt av kanalene, så da ble det påspandert en Nanolotus boks i tillegg.

- Evapomat rens av interiøret ("Fresh")

Totalt brukte jeg noe over 10 timer på interiøret, men da var også røyklukten borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en Mercedes S350 for litt siden som var i kategorien kraftig innrøkt. Dette måtte tas i flere omganger for å få lukten helt vekk.

Det jeg gjorde var følgende:

- Nytt kupefilter

- Rens av alt av matter, seter, tak og plast.

- Evapomat rens av AC. Luktet fortsatt litt av kanalene, så da ble det påspandert en Nanolotus boks i tillegg.

- Evapomat rens av interiøret ("Fresh")

Totalt brukte jeg noe over 10 timer på interiøret, men da var også røyklukten borte.

Med andre ord klarte du å "knekke" lukta uten ozon behandling?

Kjenner du til hvordan Evapomat er i forhold til Mist?

Hva brukte du til plasten?

Til alle: Hvilken ozon maskin anbefaler dere evt.? Og ca. pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

code13

Jeg tittet på ebay, de som utgir 400/600g/hr er det noe å satse på? Koster vwl ca. 1500. La de stå på ett døgn eller to? Har også en bil som har vært røyket i. Lukter når bilen står i solsteken, ikke når det er kaldt. Prøvd å vaske teppe,seter,tak,glass, plastikk, demontert plastikk og sprayet på mg odorx,. Lukter ennå! Grrrr! Har ikke prøvd eddikskål ennå da. For tiden prøver jeg pulver greier fra clas ohlson og torrbollen. Tror det hjelper bittelitt.

Prøver å finne noen som i ålesund som leier ut maskin,men vanskelig.

Takk for tips om evapomat :) følger videre med hva som skjer her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte steam gjennom ventilasjonen på min bil. Da kom det et blaff av sur sneiplukt og siden har det vært mye friskere lukt i bilen :)

Maskina er en Foma Steam 7000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenset: vil du leie ut maskinen en dag? Ser du bor i ålesund. Vil gjerne prøve

Det skulle la seg ordne. Er på jobb i nordsjøen nå, men er hjemme igjen på mandag. Tar kontakt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anaxyd

Innrøyket bil ja, det er noe sinnsykt dritt. Av erfaring så setter asken seg på de mest kringlete stedene, så for å fjerne dette helt, bør man åpne opp interiørpaneler og støvsuge skikkelig. Finne kilden til lukta. Fant på en innrøyket bil vanvittige mengder aske under girstanga og rundt der, etter at jeg reiv opp noen paneler.

I tillegg bør man selvsagt rense alt av seter og tak som nevnt tidligere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Til trådstarter: noen nye updates? Fått til noe smart? Jeg vurderer selv nesten å demontere taktrekk for å vaske det, ville høre om du har fått til noe først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...