Gå til innhold

S&S: 2001 A6 biturbo


Knutis

Recommended Posts

Knutis

Da var kid'en sendt i seng, så pappan kan sette seg ned og se gjennom noen fotos av helgens jobb. :)

På telefon ble det sagt at tidligere eier har polert bilen to ganger i året, og ved nærmere inspeksjon tror jeg nok det stemmer. Fint lite oksidert og ingen merker etter fugleskitt og tilsvarende. Kun en drøss med vaskeriper og parkeringsmerker, de fleste langt inn i både base og enkelte ned til grunning.

Først før vask, ser jo ikke så ille ut:

DSC00945.jpg

Antydninger til holos på panseret fra tidligere maskinpolering?

DSC00946.jpg

RDS og vaskeriper:

DSC00947.jpg

DSC00948.jpg

DSC00949.jpg

Dynket nedre paneler først med Prickbort, samtidig som felgene fikk Espuma Revolution. Litt skitt var der dog.

DSC00950.jpg

Spylet av, før jeg la et nytt heldekkende lag med Surfex HD i 1:10 og foamet bilen med Meguiars APC+2cm Surfex HD:

DSC00951.jpg

Gir et litt våtere skum enn jeg normalt bruker fordi det funker bedre når det er sol ute og blåser litt, så det ikke tørker så fort.

Etter vasken kunne jeg da konstatere at ja, det var holos bl.a på panser.

DSC00952.jpg

DSC00953.jpg

Her ble det ingen test av komboer, jeg vet av erfaring at denne lakken er knallhard så her ble det gul Scholl og S3Gold fra første stund.

DSC00967.jpg

Kjørte så en wipedown med 3m kontrollspray og kjørte ut i solen for å sjekke at det ikke etterlot holos. Spredte på lavt turtall, kjørte så flere pass med hardt press der jeg forandret kjøreretning for hvert pass. Avsluttet med høy fart og bare vekten av maskinen.

Før:

DSC00974.jpg

Etter:

DSC00975.jpg

Er igjen litt oljer men helt klart godkjent. Så jeg kjørte samme på hele bilen. Avsluttet med en runde s30+ for ekstra gloss.

DSC00982.jpg

Når det var gjort fikk bilen Collinite 845 som LSP, Meguiars NXT metalpolish på all krom/alu (og det trengtes selv etter to nøye vasker, se bildet), Bare Bones i hjulbuer (som nå har fått ny farge og lukter deilig solbær), Autobahn på felger og Nanolotus på vinduene.

Etter gnukking med NXT metalpolish:

DSC00985.jpg

Mitt våpen i kampen mot grå lister: CG VRP dressing som kom i posten for få dager siden.

DSC00986.jpg

DSC00987.jpg

DSC00988.jpg

Påført med børster fra Raceglaze, ventet noen minutter og buffet av overskytende med MF. Fungerte knall, og gav en litt mer glossy effekt enn SV Pnau og Sealfeed.

Brukte denne også på dekksider og gummimatter. Det skulle ikke gjøres noe innvendig her, men jeg tok likevel gummimattene og støvsugde bilen.

DSC00992.jpg

Så noen ferdigbilder ute i solen:

DSC00989.jpg

DSC00990.jpg

DSC00991.jpg

DSC00993.jpg

Takk for titten!

  • DCN Poeng 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Flott arbeid Ærlige Knut fra Ærlige Knuts Bilpleie :)

Cred er selvsagt gitt for en flott turnover på en frekk familiebil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble et flott resultat.. cred gitt..

En på jobben som har en tilsvarende Audi med mindre motor som han skal selge..

Mulig han skal... ( har spurt meg) polere den før salg.. eller selges som den står..

Johan Kyrre Karlsen

Hyundai Santa Fe CRDI 4x4, 2006 mod.

KYRRES
HOBBYPOLERING

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Flott jobb :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutis

Meget herlig resultat atter en gang!!

Cred

Takk Petter!

Flott turnaround det dere.

Takk Tommy!

Flott arbeid Ærlige Knut fra Ærlige Knuts Bilpleie :)

Cred er selvsagt gitt for en flott turnover på en frekk familiebil :)

Høhø, ærlig? Er det bildene i solen du tenker på? :)

Takk for ros Bernie!

Flott jobb Knutis :)

Cred er gitt !

Takktakk Ole Gunnar. :)

Det ble et flott resultat.. cred gitt..

En på jobben som har en tilsvarende Audi med mindre motor som han skal selge..

Mulig han skal... ( har spurt meg) polere den før salg.. eller selges som den står..

Jeg sier alltid at en velpleid bil er en mer lettsolgt bil. Så om ikke han har planer om å dumpe prisen til et nivå der kjøper egentlig driter i hvordan bilen ser ut, er det absolutt å anbefale. Knallhard lakk da, så anbefales med roterende og grov kombinasjon.

Lekkert! :)

Takktakk :)

Godt jobba, og med flotte bilder og gode forklaringer av produkter og maskinarbeid!Trykte på grønnknappen uten å blunke :)

Takktakk :)

Flott jobb :)

Takktakk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Høhø, ærlig? Er det bildene i solen du tenker på? :)

Takk for ros Bernie!

Bare fleip Knut, men Ærlige Knuts Bilpleie passet så bra :) Akkurat som at gamle sjefen min burde startet Ærlige Erlings Bruktbil :), kun fordi han heter Erling :)

Så det lå ikke noe vondt bak det, kun fleip :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Ah, slik ja. :)

Har ikke tenkt så mye på navn akkurat, har null i budsjett til markedsføring, og det er vel først der en trenger et navn som selger. ;)

Dette er jo prima markeds føring for deg selv :thumbs: Du levere jo flotte resultater så bare at fortsette med fine SS så skal du nok få masse kunder i din lille detailing butikk :fun: Så kan du etterhvert invitere lokal avisen for et bilpleie inlegg ;)

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...