Gå til innhold

S&S34: 2004 BMW M3 CSL.14 timer vask og voks.


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Fikk bilen levert på jobben kl.17.30 på torsdag .

Den er i mine øyne bortimot strøken, og km.standen er ca.23.000.

Min oppgave var å få gjort den helt ren, og lagt beskyttelse/voks, så den blir

lett å holde ren hele sommeren og høsten.

Sprayer på prickbort og legger skum etter ett par minutter, så avfetninga får virke godt.

001.jpg

002.jpg

Ble litt mye skum.Brukte vann fra høytrykkspyler, da jeg hadde glemt å fylle bøtta hjemme..På gulvet i vaskehallen så det ut som diskotekene i Ibiza utpå natten.

Maxi suds2.

003.jpg

Tok dette bildet fordi jeg ikke har sett sånt i dører før.Fascinerende!

004.jpg

Clayer hele bilen, og eksos til slutt.Tørket bilen etter avspyling i samme slengen.

005.jpg

Swissvax metal polish.i 20 minutter.

006.jpg

Ble dette bra da?

007.jpg

Nei, ikke bra nok.Holder på litt til, men fant ut at dette produktet ikke klarer akkurat denne jobben.

008.jpg

Drar hjem og begynner på felgene.

009.jpg

SV Autobahn.

Bruker den delen av paden som ikke tar nedi grusen.Måtte skrive det så det ikke kommer noen klager,hehe.

010.jpg

Bilen begynner å se passe ren ut.

011.jpg

SV pneu på dekksider(og ytterst i hjulbrønnene).

012.jpg

Kjører så på Statoil, siden jeg husker Bernhard har hatt stor suksess med Autosol på eksos.Og han har helt rett :) Produktet er noe av det mest effektive som finnes til sånt.Rart med tanke på at det var i hyllene på bensinstasjoner når jeg var liten, og det kun fantes grønne bokser med Turtle Wax som voks. Men jeg kjøpte Donald isteden.

013.jpg

Etter 5 minutter er resultatet ok, og jeg legger SV Autobahn igjen.

014.jpg

På vinduer/Speil.

015.jpg

Klokken har blitt 22.30, og jeg må på jobb.Ett par stemningsbilder.

016.jpg

017.jpg

Plasserer bilen på lageret for natten, stenger port og låser døren.Her skal ingen trailersjåfører fra Litauen få slippe inn nei!Ikke de fra Norge heller.Stoler ikke på noen,hehe.

Drar til Esso og spyler av litt støv.

020.jpg

Claymerker ble det en del av fra torsdag, men det gjør jo fint lite når den skal maskinpoleres snart.

021.jpg

Taket.

022.jpg

Vil ikke holde på inne der det er trucktraffikk, så finner meg en plass ute under tak.Ikke er det mye vind eller sol der heller, så skal bruke denne plassen oftere om jeg må.

Sholl S30 til lakk, og S40 til Carbon/klarlakk. Kjører fort over ett par pass for hvert panel.5 cm pr sek, medium press og 1100rpm.Letter presset og endrer retning på andre passet for å unngå hologrammer.Tar ikke mange rds.Dette fordi jeg fikk beskjed om å gjøre bilen lett å vaske, og det er mye annet som må prioriteres for å få gjort alt på ett døgn. Bilen er også så bra og sjelden, at å buse i vei med roterende,grovt produkt og grov pad, ville vært galskap.

Nesten alle paneler unnntatt fra listene midt på dørene og ned var veldig ulikt alt annet jeg har maskinpolert.Til og med S40 som er oljete tørket ut etter 20 sek med maskinarbeid enda det var 13 grader og lakken ikke utsatt for mye sol.På carbontaket fikk jeg knapt av restene av poleringsmiddelet.Måtte bruke mer, og ikke kjøre halvveis tørt for å kunne få tørket lettere av.

Venstre frontleppe ubehandlet.

024.jpg

Høyre Frontleppe polert 20 sek.

025.jpg

Litt av panser.

026.jpg

Litt av taket.

027.jpg

Åpner skattekammeret for å se om det er en passende voks der.

028.jpg

Voks var planlagt for lenge siden, og mange vet at jeg er avhengig av Swissvax Shield!Bruker faktisk å gni litt på skjorta for å kjenne duften av denne voksen hele dagen!

029.jpg

Drar hjem å sover fra 14-17.00. Tomt batteri på kameraet kl.18, så får ikke med alt jeg gjorde den timen.Vasket bl.a motor,innvendig osv. med mg apc.

Frisker opp karbon i dører med s40.Jobber lenge med fin aplikator.

030.jpg

031.jpg

Knut Olestad her på forumet ser, og er fornøyd!

032.jpg

033.jpg

Vokser carbonpaneler i motor og dører med Swissvax InsignisV2.

034.jpg

035.jpg

036.jpg

037.jpg

038.jpg

Ferdig buffet/tørket av.

039.jpg

040.jpg

041.jpg

SV quick finish.

042.jpg

Black wow på plastdeksel.

043.jpg

Brukte denne,aplikator,q-tips og mf på krom.Skrift koffertlokk,innstegslister,ventileringa på frontfanger osv.

044.jpg

Da er bilen ferdig, og jeg støvesuger og gjør litt mer jobb på felger med mer nesten frem til eieren kommer å henter bilen.Gikk bråtom for energi av en eller annen grunn 1,5 timer før han kom, så kjørte en tur for å slappe av.Bilen er forresten veldig god å kjøre selv med bare sokker på beina(kan jo ikke ha sandkorn i den), og det er vel første gangen jeg har likt en bil så fort.Veiholdningen er meget bra, og en trenger bare 3-4.000 rpm for å høre litt av den snerrende sekseren.Fylte på bilen 500kr i bensin siden den var på reservetank når jeg mottok den, og fordi jeg kjørte 2-3 mil til sammen dette døgnet :)

Takk Knut,Marita og Øystein som holdt meg litt med selskap og tok litt bilder.

Takk til Tomas som svarte på spørsmål om maskinpolering av karbon!

Ferdigbilder for den som liker sånt

De fleste bildene er redigert veldig lite, og kun kontrast og lys siden det var veldig skarp sol for det meste.

045.jpg

049.jpg

051.jpg

057.jpg

061.jpg

065.jpg

066.jpg

071.jpg

072.jpg

075.jpg

076.jpg

079.jpg

080.jpg

082.jpg

083.jpg

085.jpg

086.jpg

088.jpg

089.jpg

092.jpg

093.jpg

095.jpg

096.jpg

097.jpg

101.jpg

102.jpg

109.jpg

110.jpg

104.jpg

105.jpg

107.jpg

094.jpg

Endret av hmsilset
  • DCN Poeng 48

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekult med karbondetaljer på en så strøken bil! Ble blank og fin i tillegg også :) Creds served on a silver plate.

Ble motorrommet vasket også, eller var det i så bra stand at det var rett på med detaljene?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Nice bil OG jobb :D

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Saaaaaaaaaaaaaaatan for ett kjøretøy.. Det hadde ikke gjort meg mye å hatt en sånn til godværsdager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

M3 CSL er ikke hverdagskost her i Norge gitt, er vel ikke mange regga av denne her.

Godt du holder det i orden :)

Flott bil og flott jobb...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knut_olestad

Lenge siden jeg har sikla så jævli over en bil, var gøy å se på og få tatt noen bilder for deg :)

Heller ikke hver dag jeg nekter sette meg inn i en bil, for ingen hadde fått meg ut igjen av den der! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en flott jobb... på en flott bil.. cred...

Ikke parker så nært Rauma elva... det kan jo komme gyrodactylus salaris på lakken...

Søstra mi bodde på Åndalsnes i mange år, men bor nå på Dombås.. så jeg har fisket i elva før..

Johan Kyrre Karlsen

Hyundai Santa Fe CRDI 4x4, 2006 mod.

KYRRES
HOBBYPOLERING

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Er nydelig med polert karbon default_biggrin.png Kunne jo filmet slik at du kunne delt litt motorlyd med oss andre.

Cred til deg thumbup.gif

:) Motoren var vel original, men skal skjerpe meg til neste grombil kommer innom porten.Tror vi må få til stikkflammer også :D

Kjempekult med karbondetaljer på en så strøken bil! Ble blank og fin i tillegg også :) Creds served on a silver plate.

Ble motorrommet vasket også, eller var det i så bra stand at det var rett på med detaljene?

Motorrommet hadde ikke så mye som en halv dråpe olje eller vann.Tørket den kun ren for støv mest mulig uten å berøre mange ledninger.Tok maks 5 min..Takker :)

Saaaaaaaaaaaaaaatan for ett kjøretøy.. Det hadde ikke gjort meg mye å hatt en sånn til godværsdager..

;) Kunne tenkt meg noe sånt selv.Enda jeg ikke er BMW entusiast. Lettkjørt og drar en del oppmerksomhet fant jeg ut :)

M3 CSL er ikke hverdagskost her i Norge gitt, er vel ikke mange regga av denne her.

Godt du holder det i orden :)

Flott bil og flott jobb...

Er visst bare en håndfull registrerte i Norge, også denne snart. Først da jeg fikk vite at de er ganske sjeldne at jeg ble litt skjelven, men kjørte det av meg ;) Var aldri over 70 faktisk.Trengte ikke det for å kjenne at dette henger på som det skal :)

Lenge siden jeg har sikla så jævli over en bil, var gøy å se på og få tatt noen bilder for deg :)

Heller ikke hver dag jeg nekter sette meg inn i en bil, for ingen hadde fått meg ut igjen av den der! :thumbs:

Haha, morro når du kom ut fra jobb og sa noe sånn som: CSL for faen!!CSL!!!Som om jeg vet hva det betyr ;)

Atter en flott jobb... på en flott bil.. cred...

Ikke parker så nært Rauma elva... det kan jo komme gyrodactylus salaris på lakken...

Søstra mi bodde på Åndalsnes i mange år, men bor nå på Dombås.. så jeg har fisket i elva før..

Haha, fare for det ja :) Så kjekt.Fikk du noe fisk der da? Skal være en del prickbort og ph21 i den elva :lol:

Takk for alle fine kommentarer og kred :) Var mest kosejobb dette da, selv om det var mange steg jeg gjennomførte før jeg ikke klarte mer :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...