Gå til innhold

"Nybegynner" trenger råd og tips!


Xanderion

Recommended Posts

Hei! Jeg er helt ny her og ikke helt ny innen bilpleie, men trenger en del veiledning på blant annet maskinpolering.

Jeg har lest mye rundt på forumet her og på Meguiars.no, samt generelt på nettet.

Jeg har anskaffet meg en del greier innen bilpleie som jeg er blitt anbefalt/erfart og prøvd.

Jeg har også endel steinsprut som jeg skal pynte på med en lakkstift.

Leverandører: Shinearama.co.uk og Bilxtra.no

Vask:

- Meguiars Next Gen. Car Wash (Voksvennlig)

- Meguiars Microfiber Wash Mitt (Vaskehanske)

- Meguiars Microfiber Cloth (Til felg)

Polering:

- Meguiars Quick Clay og Quick Detailer

- Meguiars Scratch X

- Meguiars Paint Cleaner (Step 1)

- Meguiars Next Gen. Tech Wax 2.0

Voksing:

- Meguiars Carnauba Wax (Step 3)

- Meguiars Cleaner Wax Paste

- Dodo Juice Purple Haze (Pro Carnauba)

Metall:

- Autosol Metal Polish

Glass:

- Provision Rain Clear Gel

- Universal Glassrens

Plast:

- Chemical Guys Tire/Trim Gel

Dekk og Felg:

- Migliore Wheel Wax

- Chemical Guys Tire/Trim Gel

Bruker et speilreflekskamera til å ta bilder av framgangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en billig poleringsmaskin hos min far som jeg kommer til å bruke til å polere med!

Kommer til å bestille fra Shinearama så det står vel mest på 3M, Scholl eller Meguiars.

Slik jeg har forstått det skal man ha 3 forskjellige styrker. En for grov polering, en for fin polering, og en for å få glansen.

Jeg har en en Autoglym bakplate på 3" trur jeg og en Autoglym rondell (kan ta bilde, vet ikke styrke på den).

MEN, jeg er helt ny på maskinpolering. Så hva slags poleringsmiddel skal jeg gå for? Takk for hjelpen jeg måtte få =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Jeg kan egentlig ikke så veldig mye mer en deg. Man jeg vet jo det at Scholl har en serie med forskjellige polish midler.

Starter på S0 mattig (som ikke er til å anbefale med det første), også går det til s40 som er en slags finish polering ;)

Men hvis du ser litt på denne linken, så kan du få litt mer innblikk i det : Her

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig ikke så veldig mye mer en deg. Man jeg vet jo det at Scholl har en serie med forskjellige polish midler.

Starter på S0 mattig (som ikke er til å anbefale med det første), også går det til s40 som er en slags finish polering ;)

Men hvis du ser litt på denne linken, så kan du få litt mer innblikk i det : Her

Jeg kommer nok til å kjøpe meg en Kestrel maskin snart,

og med den medfølger Meguiars 83# og 80# så tror jeg skal prøve meg med dette først for å få "feel'n".

Bilen jeg skal polere opp er dellakkert så man kan se klart forskjellen på ny og gammel lakk i sollyset, selv med ett par omganger med Tech Wax 2.0.

Eneste løsninga på problemet der er vel å omlakkere hele bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...