Matti 6 Skrevet 26 April, 2011 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2011 Har kjøpt meg ny bil, det er en Mazda 3 Sedan 2007. Det jeg lurer på er, hvor myk/hard er lakken på den? Og om Scholl S03 Gold og S17 med Sonüs hvit og gul pads blir for mye og hardt på denne lakken eller er dette en god kombo? Bilen er galaxy grå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 26 April, 2011 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2011 Mazda 6 har lakk som blir korrigert av Menzerna 106Fa / Menzerna SIP, men lakken er tynn, så ville ikke kjørt på så veldig hardt. Alt mellom 100my og helt ned til 80my Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matti 6 Skrevet 26 April, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 April, 2011 (endret) Okok... Så Scholl er for grovt for Mazda lakk eller kan jeg bruke det, men lite press? Jeg har ikke roterende, jeg har en DA-maskin og sonus hvite og gule pads Endret 26 April, 2011 av Matti Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 26 April, 2011 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2011 S17+ på soft pute først, tar det ikke bra nok så prøver du S17+ på litt grovere pute. Blir kanskje nødvendig å gå over med S17+ på fin-pute for å ta evt kjørespor etter forrige kombinasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matti 6 Skrevet 26 April, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 April, 2011 (endret) S17+ på soft pute først, tar det ikke bra nok så prøver du S17+ på litt grovere pute. Blir kanskje nødvendig å gå over med S17+ på fin-pute for å ta evt kjørespor etter forrige kombinasjon. Ja okei... S17 på en CG Orange pad? Den er sånn medoum eller CG Black, den er soft... Eventuelt gi meg noen tips på hvilket pads jeg bør bruke med Scholl S17 på bilen??? For det er en del "store" og "dype" riper på Mazda`en. Så hva kan jeg bruke Sonus padene mine og Scholl S03 Gold til? Kan jeg bruke de på f.eks Toyota RAV4? Endret 26 April, 2011 av Matti Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif 93 Skrevet 26 April, 2011 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2011 Du tester med ein mild kombinasjon først. Tar det ikkje nok, bruker du ein grovare kombinasjon. Tar det ikkje nok, bruker du ein grovare kombinasjon osv. Er du ferdig med den kombinasjonen som tar nok, bruker du ein mildare kombinasjon for å ta vekk eventuelle køyrespor og for å få det blankere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matti 6 Skrevet 27 April, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 April, 2011 Du tester med ein mild kombinasjon først. Tar det ikkje nok, bruker du ein grovare kombinasjon. Tar det ikkje nok, bruker du ein grovare kombinasjon osv. Er du ferdig med den kombinasjonen som tar nok, bruker du ein mildare kombinasjon for å ta vekk eventuelle køyrespor og for å få det blankere. Okok... Mazda lakk er så "følsom" altså? Hmmm, trodde jeg ikke. Hvordan høres dette ut da: – Begynne med SW Pro på en Orange CG pad (en grovere combo SW Pro på en Yellow Sonus pad) – Også Scholl S17 på en Orange CG pad (en grovere combo Scholl S17 på en White Sonus pad) Eventuelt bestille noen grønne pads fra CG. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matti 6 Skrevet 27 April, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 April, 2011 (endret) Eller er Menzerna Super Intensive Polish http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=5 og en orange Scholl/Hex-Logic pad en bedre combo på en Mazda lakk? Og avslutte med en fin pad med Swissvax Cleaner Fluid Redular? Endret 27 April, 2011 av Matti Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif 93 Skrevet 27 April, 2011 Rapporter Share Skrevet 27 April, 2011 Du skal alltid starte med den mildaste kombinasjonen, når du ikkje kjenner til den lakken du skal polere. Dette kan da ikkje være so vanskeligt å forstå? Kva som er best på den spesifikke lakken på den spesifikke bilen, er ikkje so lett å vite. Er jo utruligt mange kombinasjoner på hardheit på lakk. So test med det utstyret du har. Er selfølgeligt bedre at du tar for lite av lakken enn for mykje. Er du ikkje fornøyd med resultatet, so kjøper du andre pads og/eller andre poleringsprodukter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matti 6 Skrevet 9 Mai, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9 Mai, 2011 Det jeg lurer også på er... Etter å ha gått over bilen med S17 og noen steder med S03 Gold... Er det greit å gå en gang over med S30/S40 for å få bedre glans eller er det ikke nødvendig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 9 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 9 Mai, 2011 Ihvertfall etter S3G - s30+ / s40 har såpass mye mer glans enn S17+ også at jeg personlig ville ha gått over med S30+ og/eller S40 etterpå. Samtidig tar du eventuelle hologrammer fra S17+ / S3G. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matti 6 Skrevet 9 Mai, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9 Mai, 2011 Ihvertfall etter S3G - s30+ / s40 har såpass mye mer glans enn S17+ også at jeg personlig ville ha gått over med S30+ og/eller S40 etterpå. Samtidig tar du eventuelle hologrammer fra S17+ / S3G. Ja, for S03G og S17 er mer sånn defekt fjernings prod. Etter det gikk jeg over med SV Professional. Men hva gir bedre glans, S30/40 eller SV Pro?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 9 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 9 Mai, 2011 Ja, for S03G og S17 er mer sånn defekt fjernings prod. Etter det gikk jeg over med SV Professional. Men hva gir bedre glans, S30/40 eller SV Pro?? CFP er ganske likt S40. Begge har mindre cut enn S30+ men har litt mer glans. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 9 Mai, 2011 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 9 Mai, 2011 Avslutt med det fineste du har for glans, det er lurt. Enkelte ganger, på skikkelig hard lakk gir det ikke noe mer glans enn medium polish. Men det er unntaket. Signaturen din får litt mer "spenst" hvis du retter opp skrivefeil. Don´t play stupid whit me, I´m better at it... Det staves "with" Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matti 6 Skrevet 9 Mai, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9 Mai, 2011 Avslutt med det fineste du har for glans, det er lurt. Enkelte ganger, på skikkelig hard lakk gir det ikke noe mer glans enn medium polish. Men det er unntaket. Signaturen din får litt mer "spenst" hvis du retter opp skrivefeil. Don´t play stupid whit me, I´m better at it... Det staves "with" Ja okei... Og takk for at du oppdaget feilen, så den ikke selv før nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matti 6 Skrevet 18 Mai, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18 Mai, 2011 Da kom jeg Mazda for litt siden. Prøvde S17 på en sort Scholl pad, den tok ikke så mye, så jeg prøvde med S03 Gold. Tok mer, men fortsatt ikke nok. Da tok jeg orange Hex-Logic pad fra CG med S17 og noen steder med S03 Gold. Det tok mer, men ikke så voldsomt. (håper jeg) Resultatet ble bra, fikk ikke vekk alle riper og div, med en gooood del... Turte ikke kjøre på noe særlig hardere, med tanke på at Mazda har tynt og myk lakk. Så jeg håper den komboen min, ikke tok alt for mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.