Gå til innhold

OSD: Alfa Romeo Giulietta


Essiek

Recommended Posts

Alfa Romeo Giulietta 2010 Blu Profondo

Første inspeksjon ble foretatt 22.mars, og det ble gjort avtale om shine lørdagen i påsken (+ eventuelt søndagen). En kjapp runde rundt bilen i mørket, armert med blits og lykt, avslørte dette:

5652734881_0c1e08521b_b_d.jpg

Bortsett fra hologrammer over alt etter klargjøring kort tid i forveien så virket bilen som ganske grei i lakken. 23.april kom, og det var på tide å sette i gang. Her er lista over produkter som var i sving i løpet av helgen:

Vask:

SurfexHD 1:5

Espuma Revolution 1:10

Glossworkz (ein solid dært)

DP 4-in-1 (liten dært, som conditioner)

Nanolotus-mitt

CG Miracle Dryer og SS Drying Towel

Sprayet hele bilen inn med SurfexHD samt dekksider og felger med Espuma. Det rant brunt fra dekksidene, og jeg kunne også se oljene fra klargjøringen renne nedover lakken. Spylte så av bilen med hageslange ganske lenge da det skummet veldig av SurfexHD og det som lå på lakken fra før. Etterpå ble det washi-washi fra topp til tå, og avspyling etterpå.

Bilder etter washi:

Ligger flatt

5650681161_efb983fc36_b_d.jpg

Things to do:

5651250378_7ca2eec9e2_b_d.jpg

Flatt her også:

5651252100_cddb63908e_b_d.jpg

Bilen tørkes, og jakten starter:

5650688437_b2c7fc24de_b_d.jpg

5650692575_96cdc331b3_b_d.jpg

I tillegg til hologrammene så er det områder hvor det ser ut som at tidligere maskinkjøring har laget skikkelige "subbe"-merker:

5651259352_2229c018fa_b_d.jpg

5651261400_31afcc537d_b_d.jpg

Panseret:

5650702155_f86a920e8e_b_d.jpg

Kort oppsummert så var 80% av bilen dekket med hologrammer, var vel kun bak det ikke var noe særlig. Passasjer-siden av bilen hadde også mye langsgående riper - om det har kommet av vask eller behandlingen tidligere vet jeg ikke.

Nå startet produkt-kombo-testingen hvor alle kombinasjonene tilsynelatende gav et hologramfritt resultat. Typisk kjøring:

Scholl: spre på 700, opp til 1600-1800, press to pass, lite/ikke noe press 1-2 pass, rett av

MG: spre på 700, opp til 1400, press to pass, ned til 1100, lite press 1-2 pass

CFP: spre på 700, opp til 1600-1800, lite med press i 4-5 pass, rett av

Ripe før:

5650702777_91c99e6a4d_b_d.jpg

Etter S17+ / sort Scholl + CFP + sort Scholl (1 wipedown tatt), litt holo-tendenser / olje-rester fortsatt:

5650705241_edeb3dee59_b_d.jpg

Høyre framskjerm:

5650714349_0a018ce639_b_d.jpg

En slags 50/50 her:

5651281580_9639e17721_b_d.jpg

Høyre speilhus:

5650717007_0a4549f88c_b_d.jpg

Ferdig kjørt (#205 på gul SB pad):

5650719301_7b1a03eca2_b_d.jpg

På dette tidspunktet her så skiftet jeg da til å kjøre med #205 på gul SB pad (stor / liten). Jeg begynte å få anelsen av at klarlakken var ganske varme-sensitiv, og at avbuffing av S17+ medførte mf-riper. Ihvertfall var det sikkert at CF02 / MG FI + MF medførte mikroriper.

Forsøk på 50/50 på høyre framdør

5651287608_4b65fc465f_b_d.jpg

Ferdig kjørt med #205 på gul øvre del av høyre bakdør:

5651289462_aaa8bbf7d4_b_d.jpg

Halve taket ble kjørt ferdig også, samme hologram-historien der også, samt ferdig høyre side - før det var kvelden, og sakene ble pakket sammen til neste dag. Stemningsbilde fra første dag:

5651293144_71f92e1c30_b_d.jpg

Holofritt (tilsynelatende):

5651298790_45cb700b35_b_d.jpg

Ved ankomst 13.00 neste dag så var første oppdagelse mini-hologram-armer på panseret og bittelitt også på taket. På panseret hadde jeg kjørt S17+, #205 og CFP og/eller UFSE dagen før, inkl. plenty med wipedowns (både CF02 og MG Final Inspection) og taket ble utelukkende kjørt med #205.

Først en kjapp washi med Glossworks i bøtta, samt en runde til med Espuma på felger / dekk.

Pat-drying og inspeksjon med sola til hjelp

Da var det bare å klaske fram S30+ på orange Scholl - samt passe mer på varmeutviklingen underveis. Da ble det holofritt - verifiserte dette med å dynke panser i CF02 og MG FI, samt avtørk meget forsiktig med Green Monster mf.

Panser etter ca 30 minutter "fjukling" med pad, press og RPM (inkl wipedowns):

5651300596_7dd4249bb0_b_d.jpg

Potteklart. Hvis det er igjen hologrammer her nå så klarer ikke jeg å se det ihvertfall:

5651301060_c0a8206653_b_d.jpg

Okay, da er det varmesensitiv klarlakk tenker jeg - og kjører videre på fører-siden med det i mente. Taket får vente til bilen kjøres rundt hjørnet i skyggen. S30+ på orange Scholl kjøres videre: spres på 700, opp til 1600, lite press 3 pass, rett av.

Før:

5650738469_81c323d18d_b_d.jpg

Etter:

5650739319_df989972fa_b_d.jpg

Sammenligning venstre og høyre side av tapen:

5650741795_e22e1374bc_b_d.jpg

5651307190_1065aa0a62_b_d.jpg

Litt mer, før:

5650747507_aee9f2988d_b_d.jpg

Etter:

5650748373_772b5ce52f_b_d.jpg

Bakdør, før:

5651316730_65d6b67f80_b_d.jpg

Etter:

5650751059_e030cec3f1_b_d.jpg

Litt triksing med blits (holocatching), samtidig som at jeg får vist fram de enorme leggene mine default_smile.png

5651318442_5cdff73fcc_b_d.jpg

Krystall-klart:

5650753815_7743ef5255_b_d.jpg

Etter dette ble bilen kjørt bak hushjørnet, og inn i litt mer skygge. Jeg kjørte da over hele taket samt høyresiden på nytt med S30+ - samt at bakenden ble tatt med orange Über 4" pad og S30+. Lite med bilder herfra, da jeg ikke hadde noe ønske om å forstyrre nabolaget lenger enn nødvendig denne nydelige påskedagen.

Dekksider fikk Pneu, felgene ble tatt for hånd med D151 og applikator-pad så godt det lot seg gjøre - høyre framfelg kan ha godt av en runde med IronX senere, BareBones i hjulbuene foran (filtmatte bak), Poorboys Natural på plastikken bak og ved dørene samt innstegene.

Så fikk bilen en runde med EZ CreamGlaze etterfulgt av Shield (vi stod og sniffet på Shield, Concorso, Nattys Blå og Hvit, Dodo SkullCandy og Dodo Blue Velvet Pro - men falt ned på Shield denne gangen). Eksosstussen fikk et par runder med Autosol, og mf+Natural Look på plastikk i motorrommet.

Her kommer da ferdig-bildene. Enjoy

5651324396_1c1d3d9063_b_d.jpg

5651325354_1d294bf960_b_d.jpg

5651326128_623f40333e_b_d.jpg

5650761923_9904acea2e_b_d.jpg

5650762591_b483af632f_b_d.jpg

5650763301_15afc9c7e1_b_d.jpg

5650763901_fffd3c3f1d_b_d.jpg

5650766289_4ca5f72c59_b_d.jpg

5650766901_f77931c4ef_b_d.jpg

5650767521_07a2749829_b_d.jpg

5651335564_e0febc2386_b_d.jpg

5650771055_f339bffd8f_b_d.jpg

5650772623_f1858905a1_b_d.jpg

5650773919_5cd406f59e_b_d.jpg

5650777107_48f9f41b70_b_d.jpg

5651344282_d405cc76c7_b_d.jpg

5651344972_e531714f3a_b_d.jpg

5650779975_2f0f34ca2c_b_d.jpg

5650780979_02d738d066_b_d.jpg

5651349234_f1781a1b7c_b_d.jpg

Endret av Essiek
  • DCN Poeng 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott job på en lekker italiener, cred avgitt :)

Cyberdog

2016 AMG GLA 45

1957 Volkswagen Boble

2012 Abarth 695 Tributo Ferrari (solgt)

2011 Abarth 500 esseesse (solgt)

2009 Fiat 500 Sport (solgt)

 

www.carsandcoffeebergen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Dægger'n du har gjort en flott bil enda flottere. Gutta som har fylt 35 er fortsatt eldst :) Knallbra utført jobb som får grønn knapp fra meg :)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott utført jobb med tekst og bilder.. kanon..

fin blåfarge på bilen..

cred gis..

Johan Kyrre Karlsen

Hyundai Santa Fe CRDI 4x4, 2006 mod.

KYRRES
HOBBYPOLERING

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Rett og slett porno dette Espen! Absolutt cred vedrig ;)

Bra eier tok steget og fikk en som virkelig har peiling på dette, til å ta en titt på bilen. Det er utrolig hva klargjørerne klarer å få til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert Espen, dette ser veldig bra ut.:thumbs:

Du fikk jaget bort alle spøkelsene, resultatet er nydelig.

Grøn kanpp, selvfølgelig.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Flott arbeid som vanlig Lessie :)

Cred er selvsagt avgitt..

Godt å se at du ikke er redd for å vise at du har LRS også :)

5651318442_5cdff73fcc_b_d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott job på en lekker italiener, cred avgitt :)

Lekker bil ja, takker :)

Dægger'n du har gjort en flott bil enda flottere. Gutta som har fylt 35 er fortsatt eldst :) Knallbra utført jobb som får grønn knapp fra meg :)

De gamle er eldst fortsatt :) Takker!

Super jobb :) Ble jo fin som ny igjen! Og hvilken Bella Macchina B) Forza Italia :P

Una macchina molto buona! takker :)

Strøkent. Artig å lese når du forklarer med kjøremåter, press, osv, samtidig som du viser det med bilder :thumbup: Cred er gitt...

Takker - spesielt punktet med varmesensitiv klarlakk håper jeg kom klart fram. Lærte mye av en sort S-Max jeg tok for en stund siden

flott utført jobb med tekst og bilder.. kanon..

fin blåfarge på bilen..

cred gis..

Nydelig farge i bilen, og flakes popper noe sinnsykt nå. Fikk omdefinert begrepet "blank bil" underveis også :)

Rett og slett porno dette Espen! Absolutt cred vedrig ;)

Bra eier tok steget og fikk en som virkelig har peiling på dette, til å ta en titt på bilen. Det er utrolig hva klargjørerne klarer å få til...

Jeg skjønner ikke helt hvordan de har klart å få det såpass jævlig - etter litt tenking så var det ikke akkurat vanskelig å få den holo-fri

Takker :)

Dette ble jaggu flott Espen!

+cred :)

Thænk ju verry mush

Vakkert Espen, dette ser veldig bra ut.:thumbs:

Du fikk jaget bort alle spøkelsene, resultatet er nydelig.

Grøn kanpp, selvfølgelig.:)

Ghostbusters Inc to da rescue :) Takker

Flott arbeid som vanlig Lessie :)

Cred er selvsagt avgitt..

Godt å se at du ikke er redd for å vise at du har LRS også :)

Tusen takk Bernadotte ;) LRS = lekker rompe syndrom? :D

A++++ på denne Espen!!!

Lekker holofjerningsjobb, og nydelige bilder..

Tusen takk Petter - må holde spøkelsene unna så godt vi kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pent! og veldig god write-up! fint at du skrev om varmsensitiv lakk også, da fikk jeg kanskje svar på det jeg har plagdes litt med på min bil ;)

cred gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Rett og slett "superb" takk for denne Espen.

tenk hvor mye skade det er der ute etter slike klargjøringer..... Super Espen to the rescue!

BTW: artig løsning på dørhåndtaket bak :)

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...