Gå til innhold

Produktoversikt og info om Scholl sine produkter


vag1990

Recommended Posts

Har laget en liten oversikt over Scholl sine produkter og litt info om hver av de

Allroundere:

A15+

Allrounder, med rubbing, polish og voks i ett...

SPAM

Er en meget effektiv allround rengjører. Kan brukes på alt fra motorvask til skinnseter.

Ellers bruksområder : skinn/vinyl/plastikk/dekk/chrome/stoff/tre ++

Lakkrens/polish:

S0 Mattig

Groveste rubbing... Denne anbefales ikke til nybegynner, kun til de som har erfaring med maskin og grove rubbinger. Anbefales og bruke S03+ og S30+ etter denne

S03 Gold

Litt mildere rubbing enn S0... Både nybegynnere og proffe syns denne er enkel å rask å bruke. Anbefalt å brukes sammen med gul, blå eller orange scholl poleringspute. Eventuelt orange eller gul uber puter.

S03+

Hakket mildere enn S03 Gold... Gir selvfølgelig best cut med Scholl wool og Scholl blue compounding pad. Laget for ripebestandige klarlakker, derfor perfekt på alt fra tyskland.

S17+

Dette er et unikt rubbing/polish produkt som gir heavy cut med riktig putevalg.

Kan brukes med fleste puter fra Scholl.

S30+

Dette er en helt ny finishing polering fra Scholl. Laget spesielt til ripebestadige klarlakker, men fungerer utmerket også på andre.

Brukes med Scholl orange polerings pad for best resultat. Fjerner vaskestriper, hologrammer og gir en enorm glans.

S40

Er en fin polering for fjerning av vaskestriper, oksidering og kjørespor etter grovere rubbing.

Har en meget dyp gloss, behandlet flate får en utrolig glans, produktet er også helt støvfritt!.

CF02

Dette er en wipedown fra Scholl Concepts, brukes etter polering for å fjerne oljer.

Også fin til å inspektere lakken etter polering, for å se at alle riper er borte.

Sprayes på og jobbes utover med microfiber, trenger ikke å bruke mye av denne.

Gummi/plastfornyer:

BLUE

er en meget god vinyl/platsik fornyer. Legger en langvarig pen gloss til plast/vinyl, egner seg meget bra etter motorvask, også meget god på dekk.

Clay

Clay 200g

Mild og god clay fra Scholl Concepts, kommer i oppbevaringsboks.

Felgrens:

RIM7

Er en sterk, men syrefri felgrens. Den fjerner det meste, uten at man trenger å bruke børste.

Er i gel form, så den henger godt på felgen, bør stå i 5min for å få virke. Prøver man denne, så blir man hektet.

Glass

ICE9000

Er en glassrens, som er i en tynn gele form. Den vil derfor ikke renne nedover ruten, en stor fordel på frontruten f. eks.

Den inneholder også lotus effekten, så den vil perle vann på utsiden. Lett å jobbe med og den renser meget godt.

Interiør

PURPLE 9000

Supert produkt til alt av interiør plast, skinn og gummi. Semi-matt finish, som ikke etterlater smuss og skjoldinger.

Vannbasert og uten silikon. Lang holdbarhet på alle overflater, utmerket på skinnseter og har en frisk lukt.

Voks/sprayvoks:

SW20 PREMIUM SPEED WAX.

Er en super sprayvoks!

Det siste innen polymer teknologi fyller microskopiske riper, og legger igjenn en godt beskyttende hinne, som gir ukesvis med beskyttelse.

Dette er så enkelt som og spraye på, så tørke av. SW20 innholder ikke hydrocarbons eller silicon. Noe som gjør at den trygt kan brukes på alle flater.

W6+

Er en carnubavoks med høy glans! Småe nano partikler som fyller micro striper, har også en langvarig holdbarhet!

Er det ultimate for kjapp behandling av din bil. Er meget lett og jobbe med, også tørke av på varm lakk!

Rop ut om dere vil ha flere av Scholl sine produkter, eller ser noen feil om infoen til noen av de over :)

  • DCN Poeng 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Meget bra tiltak og en fin oversikt for de som ikke er helt "inne" i dette gamet enda og har kjenskap til hva og når de forskjellige produktene skal brukes :)

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo så bra...

utfordrer deg til og ta chemical guys også... og pads

veldig bra.... cred for den..

Johan Kyrre Karlsen

Hyundai Santa Fe CRDI 4x4, 2006 mod.

KYRRES
HOBBYPOLERING

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt "inne" i gamet enda selv. Så laget listen først og fremst for meg selv, men også for andre som er i samme "bås" som meg :)

Kan lage oversikter til flere merker om det skulle være interessant :)

dette er jo så bra...

utfordrer deg til og ta chemical guys også... og pads

veldig bra.... cred for den..

CG har jeg halvt planer om og lage i morgen :) Kommer kanskje til og endre denne oversikten og sette opp hvilke pads og påføringsutstyr man trenger til hvert enkelt produkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Er ikke helt "inne" i gamet enda selv. Så laget listen først og fremst for meg selv, men også for andre som er i samme "bås" som meg :)

Kan lage oversikter til flere merker om det skulle være interessant :)

Nå forsto jeg litt mer av disse produktene.. Takk! :)

Men kunne du gjort tilsvarende med Meguiars ?

Er det forresten stor prisforskjell mellom Meguiars og Scholl? Jeg ser nemlig at de fleste her på forumet bruker Scholl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forsto jeg litt mer av disse produktene.. Takk! :)

Men kunne du gjort tilsvarende med Meguiars ?

Er det forresten stor prisforskjell mellom Meguiars og Scholl? Jeg ser nemlig at de fleste her på forumet bruker Scholl...

Bare hyggelig :)

Kan lage en tilsvarende av Meguiars også, men nå holder jeg på med CG som jeg regner med kommer sener ikveld eller i morgen

Har også tenkt og lage en liten prisliste etter jeg har tatt noen av merkene hvor jeg tar for meg prisforskjellene på billigste, dyreste ok mellomklasse voks fra hvert merke, samt lakkforseiling, lakkrens, polish, rubbing osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Kan lage en tilsvarende av Meguiars også, men nå holder jeg på med CG som jeg regner med kommer sener ikveld eller i morgen

Har også tenkt og lage en liten prisliste etter jeg har tatt noen av merkene hvor jeg tar for meg prisforskjellene på billigste, dyreste ok mellomklasse voks fra hvert merke, samt lakkforseiling, lakkrens, polish, rubbing osv.

Kjempebra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer senere, men har ikke hatt tid til og få med det da jeg har hatt nok med og klargjøre egen bil til treff :)

Pads, MF osv. kommer senere i både Scholl og CG listen + en MG liste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer senere, men har ikke hatt tid til og få med det da jeg har hatt nok med og klargjøre egen bil til treff :)

Pads, MF osv. kommer senere i både Scholl og CG listen + en MG liste :)

Flott! Cred gitt! Gjerne 3m også :D

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde vært veldig interresant å få en liste med pads til de forskjellige produktene også, samt et liten notis om hvilket cut/finish dette gir. Basert på erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

Hvike Scholl pads kan sammenlignes med hvilke Uber pads?

Mest cut:

Gul Scholl = gul Uber pad

Medium hard:

Orange Uber pad er hakket hardere enn orange Scholl pad

Medium:

Orange Scholl = grønn Uber pad

Fin:

Sort Scholl= blå Uber pad (Uber har også en Uberpute som er sort, den er også lik Sort Scholl pad, kanskje litt finere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
_Makki_

Fant ikke så mye info om Spider Foam Pad / Sandwich Spider her inne. Har veldig lyst å prøve de men hva er egentlig forskjellen mellom disse?

1. Spider Foam Pad Yellow - 160mm. Her fant jeg ut at det var cuttingpad, godt egnet for A15+ 1-step.

2. Spider Foam Pad White - 160mm. ????

3. Spider Foam Pad Orange - 160mm. ???

4. Sandwich Spider Pad B/W - 135mm. Egnet for S3 Gold 1-step?

5. Sandwich Spider Pad Red/White S - 85mm ???

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne likte jeg! Var en genial og lettfattelig oversikt for oss amatører i gamet! Creds..

Ser med forventning frem til tilsvarende om MG og CG :P

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvit spiderpad er visst compounding pad, dvs har en god del cut. Jeg fikk anbefalt hvit spiderpad til A15 og evt S17+ av Tom@Scandicshine på bilpleiekurset. Den kunne visst også brukes sammen med S40, men det er godt mulig jeg husker feil...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...