Gå til innhold

erfaringer med kristiansund bilpleie?


space-ace

Recommended Posts

hei. tenkte å ta lakk korigering / voksing av bilen når jeg får råd nå.

noen som har erfaring med kristiansund bilpleie som driver ved opelsentret / william dalsvei?

(dette firmaet har vell ikke noe med kristiansund håndvask og bilpleie å gjøre??? det er det masse utlendinger nedpå ser jeg. de får ikke røre bilen min)

eller bør jeg la noen her innpå ta den?

en annen ting forresten. jeg skal lakkere bagasjeluka og kanalene sansyligvis. bør jeg ta dette før eller etter korrigering?

grunnen til at jeg tenkte på det med lakkeringa var at siden bilen er svart, så vil den sikkert bli litt "sortere" ved behandlingen. altså slik at lakkerer bommer med fargen. polere det gamle = matcher ikke det nylakerte lenger....?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Få lakka før du maskinpolerer den.Vente en 2-3 uker også, så alt får herda helt.

Vet ikke om det er mange aktive her inne fra Kristiansund.Men å få gjort jobben hos noen som er litt aktiv her inne er aldri feil :)

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Hvis det er mulig, ville jeg mye heller latt noen her inne tatt bilen din, fremfor et random bilpleiefirma.

Finnes nok mange seriøse bilpleiefirmaer også, men det finnes også en god del latterlig dårlige og useriøse.

Man får stort sett hva man betaler for, og en jeg kjenner betalte kun 800,- for å få HELE bilen sin polert og vokset hos ett bilpleiefirma.

Han var fornøyd selv (da bilen jo ble litt blankere) men når JEG så resultatet så skjønte jeg fort hvorfor det var så billig.

Bilen hadde nok blitt vasket grundig, for den var jo ren og pen, men lakken var fortsatt i bad shape med tanke på swirls. Dog ble den litt blankere, men det var nok fordi de kun kjørte en lett AIO som også renset lakken.

Om det var verdt 800,- kan godt tenkes, da det fort koster 4-5.000,- og få bilen i tilsvarende stand, men da UTEN swirls og lakkriper.

Så er du ute etter en blankest mulig bil UTEN swirls og RDS samt en god beskyttelse, så vil jeg vel kanskje si at det er svært få bilpleiesjapper som gjør en slik jobb skikkelig for en slik sum.

Jeg hadde min bil første året hos et bilpleiefirma her i Østfold som har ett godt rykte på seg, og resultatet ble faktisk helt supert. Problemet er at jeg i etterkant fant ut at det hadde blitt brukt "polish" med fillere, som SKJULTE ripene og ikke fjernet dem. Dette fant jeg ut når jeg i etterkant vasket bilen og syntes at det bare ble fler og fler riper for hver gang jeg spylte av bilen.

De jeg var hos er nok fullt kapable til å gjøre en skikkelig jobb med tanke på fjerning av swirls og RDS, men av komersielle grunner så tipper jeg dem tar noen snarveier.

Så du må være tydelig på hva du ønsker samt fortelle dem dette når du leverer bilen. Si at du vil fjerne alt av swirls samt RDS fra lekken din, og fortell også at du er litt kresen. Da vil dem nok legge litt mer i jobben som blir gjort vil jeg tro.

Men de fleste her inne vet hvordan man gjør slikt på en skikkelig måte, og jeg tror ikke det er noen her inne som har lyst til å levere fra seg en bil dem ikke kan stå inne for.

Mange her inne driver også egne bilpleie sjapper. Har du tid, så holder jo Ketil til i Trondheimstraktene og det er jo ikke veeeldig langt fra Kr.sund. Da er du vertfall sikker på at bilen din blir tatt godt vare på. :)

  • DCN Poeng 1

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for tilbakemeldingene :D da blir det lakking av bagasjeluka og montering av kanalskjørt først da. :D gleder meg som en unge, hehe.

jeg kjøpte bilen i fjor sommer , og da hadde forrige eier polert den før levering. er FULL av halo`s. føler ikke at jeg har kompetanse til å fikse dette selv.

blir nok til å høre her innpå når det blir aktuelt ja. du har ett poeng altså, mange her innpå gjør det fordi de kanskje liker å holde på med det og vil levere et strøkent resultat. mens større firma fort kan tenke litt penger og dermed snarveier... + at folk flest blir fornøyd bare den får seg en skikkelig vask og litt voks... ;) jeg vil gjerne ha noe "mer enn de" og betaler selvsagt litt ekstra for akkurat det.

folk jeg kjenner mener jo jeg er helt gal når det gjelder bilen min. det er jo tross alt en 15 år gammel bil. men den er godt holdt fordi :P

Endret av space-ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...