Gå til innhold

polering av lakkert plast.


Solhaug

Recommended Posts

Har investert i roterende maskin fra Flæx,lurer da på hva som anbefales til polering av plastfangere og lignende,har fått det for meg at det er ulllpads som skal brukes til dette,da plast generer en del varme,slik meg forstått.Og at man bør holde seg til lave hastigheter med tanke på roterende.Har polert ganske lite med roterende så er litt redd å burne gjennom lakken, og da særlig på plast,hva mener dere?:)

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ull-pad ja, og sjekk varmeutvikling hele tiden. Lakk har også en tendens til å sitte litt dårligere på plast, så være ekstra forsiktig uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ull-pad ja, og sjekk varmeutvikling hele tiden. Lakk har også en tendens til å sitte litt dårligere på plast, så være ekstra forsiktig uansett

ja fikk virkelig smake da jeg skulle polere rundt "2.0T quattro" på bakluka,da tok den fillete enden av padn å svidde hull i lakken på fangeren,var bare en liten bit av padn som surra borti,det så jo ikke jeg før lakken spruta:)kjekt :Der dett rett at ull korrigerer grovt?
  • DCN Poeng 1

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull i seg selv korrigerer grovt ja, bruk fin-polish sammen med ull-pad (S30+ f.eks)

øynene rulla litt i hodet da jeg tenkte på SO3 gold på ull,det må jo bli slipepasta :)har det seg slik at det finnes grove eller fine ullputer?eller er ull,ull?:)

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

scholl ull er ikke så "grov", mens makita ull biter bra fra seg. Så det er litt forskjell ja.

jeg bruker bare swissvax sine puter til polering,tror du ullputa dems er grei?

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

swissvax sin ullpute kjenner jeg ikke, men det er vel Scholl re-branded tenker jeg, så den er grei den.

takk for mange oppklarende svar essie,en grønn en for den :D

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

swissvax sin ullpute kjenner jeg ikke, men det er vel Scholl re-branded tenker jeg, så den er grei den.

Det stemmer bra, de er like bortsett fra at SV sin er sort i stedet for hvit.

angående cut trenger du ikke være så redd for det. Den har mindre cut en f.eks gul Scholl pad :)

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Ull er oftere en "safere" måte å angripe lakkerte plastpanel. Spesielt med en myk bakplate da ullpaden former seg mer etter kurvene på f.eks en plastfanger enn hva en grov skumpad gjør.

Som Tyggern sier så SV og Scholl sine ullputer ikke spesielt grove, så de skulle være gode til slike jobber. Pass på å holde puten nogenlunde flatt og legg tyngden slik at det er bakplaten som klemmes sammen når du trenger litt ekstra "bite" der du måtte ønske. Rundt f.eks der skiltet sitter kan det være smart å roe ned farten noe, si 1100-1300 rpm og heller bruke litt lengre tid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull er oftere en "safere" måte å angripe lakkerte plastpanel. Spesielt med en myk bakplate da ullpaden former seg mer etter kurvene på f.eks en plastfanger enn hva en grov skumpad gjør.

Som Tyggern sier så SV og Scholl sine ullputer ikke spesielt grove, så de skulle være gode til slike jobber. Pass på å holde puten nogenlunde flatt og legg tyngden slik at det er bakplaten som klemmes sammen når du trenger litt ekstra "bite" der du måtte ønske. Rundt f.eks der skiltet sitter kan det være smart å roe ned farten noe, si 1100-1300 rpm og heller bruke litt lengre tid:-)

takk for et utfyllende og forklarende svar,det er slike svar som kan berge en fanger :)da blir det nok SV ullpute,kjøper sikkert 2 i slengen da jeg ikke vet mye om holdbarheten,men kan hende den er go siden det skal kjøres på lave hastigheter :huh:

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

takk for et utfyllende og forklarende svar,det er slike svar som kan berge en fanger :)da blir det nok SV ullpute,kjøper sikkert 2 i slengen da jeg ikke vet mye om holdbarheten,men kan hende den er go siden det skal kjøres på lave hastigheter :huh:

holdbarheten er veldig bra og den slites ikke i like stor grad som til eksempel en skumpad. Gå for medium pute du:-)

Lave hastigheter rundt trange og kronglete plasser. Jeg pleier å jobbe på ca 1500 rpm på flatene og ned i hastighet der det er litt mer "tricky"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Admins
truhaa

Feilpost Jorun, spøsmålet kan postes under produkter

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...