Gå til innhold

Geirs Lexus IS220d


Geir

Recommended Posts

Bilen er en 2006 IS220d Sport, og den gikk sine første 40000 km som demobil for en Lexus- og Toyotaforhandler i Leipzig, Tyskland. Overtok den i fjor sommer etter å ha solgt en 99 Lexus IS200.

Bilen er klin original, og fremstår som urørt - bortsett fra i lakken. Jeg har lært mine saker her inne, men har fortsatt ingen maskin, og kan heller ingenting om bilpleie med maskin. Det gjenstår fortsatt en del hologrammer og swirls som jeg trenger hjelp til å fjerne og som jeg ikke får bort for hånd. Håper skoTner kan bidra her rimelig kjapt...Bilen skal bl.a. være ganske sentral i et bryllup i juni :)

Utstyr:

  • 13 høyttalers Mark Levinson anlegg med surround. MP3, WMA og DVD-kompatibelt. Å se film er en stooor fornøyelse i et så kompakt "rom"! Skikkelig god lyd, og en heeelt spesiell filmopplevelse.
  • CD- og DVD-veksler (6 plater).
  • Nøkkelfritt start- og låssystem.
  • Varm- og kaldluft i lysegrå skinnseter.
  • Parkeringssensorer foran og bak.
  • Ryggekamera og parkeringsassistent.
  • Navigasjonssystem med touchscreen (med bl.a. automatisk nivåjustering på lysstyrke dersom man kjører inn i tuneller og om det blir kvelden - veldig kjekt!).
  • Mobiltelefontilkobling med Bluetooth - styring på ratt.
  • Minne for seter, rattstilling og utvendige speil x 3 på hver side foran.
  • Regnsensor.
  • Automatisk nivåjustering på frontlys (justerer styrke etter dagslys og følger rattets bevegelser).
  • VDIM-pakke (Demonstrasjon av Vehicle Dynamics Integrated Management:
    ). Drar man av veien med dette systemet har man virkelig gått inn for det! Systemet er veldig på grensen av hva jeg trodde var mulig i forhold til de fysiske lover.
  • +++.


    Planer;

    Har noen planer for den, men ikke mange. Vil ikke tulle for mye pga linjene, og jeg hater plastikk...men jeg har lyst til å få til følgende:

    • 30 mm senk.
    • 19" sommerhjul med barsk felgkant :-)
    • Liten "vippespoiler" bak (Bilde)
    • Chip som gir ca 205 hk og 500 nm (originalt er det 177 hk og 400 nm).
    • Dobbel eksos som på IS250 (Bilde)

    Noen bilder (dårlig med gode bilder foreløpig, mest fordi gjenværende hologrammer og swirls i lakken ødelegger i sola);

    post-77-1217259132_thumb.jpg

    post-77-1217259156_thumb.jpg

    post-77-1217259173_thumb.jpg

    post-77-1217259190_thumb.jpg

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Geir

    28

  • Bernhard

    13

  • truhaa

    5

  • AndersB

    4

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

  • Admins
truhaa

Strøkent det der...

Rimelig grei utstyrsliste også på den bilen, ekstra hos meg er vel eeeeeehhh, CD spiller?

205 D hester gir greit trøkk i mellomregisteret også det, hvordan er den på vinterføre? bakker ol (helt ærlig)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøkent det der...

Rimelig grei utstyrsliste også på den bilen, ekstra hos meg er vel eeeeeehhh, CD spiller?

205 D hester gir greit trøkk i mellomregisteret også det, hvordan er den på vinterføre? bakker ol (helt ærlig)

400nm er kos, ja :)

Kjøpte bilen for ca halvannen måned siden, så snø har jeg ikke testet, men den oppfører seg meget bra på løs grus. Jeg rygget opp en forholdsvis bratt bakke med løsgrus hvos jeg måtte stoppe på toppen pga trafikk, og da var det ikke snakk om å glippe - den gikk rett opp da det var klart.

En kar med IS250 som også har denne VDIM-pakken har i tillegg fortalt meg at han kom seg opp til en eller annen hytte på et fjell, mens kameraten i XC70 måtte gi tapt underveis. Hvordan den oppfører seg på vinteren gjenstår å se, men videoene jeg har sett av Lexus'er med VDIM er intet annet enn imponerende.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Veldig pen bil ;)

Likte det første bildet ditt veldig godt.

Senk og felger blir bra, og ja hold fæl styling plastikk unna bilen, liker ikke sånt selv heller hehe. Eneste jeg synes er greit er orginal styling som ny front "leppe" osv.

Har sett en del Celica av typen jeg har som ikke ser ut etter alt mulig rar plastikk er slengt på bilen, tragisk at folk ødelegger bilen på den måten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • Admins
truhaa

For meg så ble det "lukk øynene og pek" dvs begge to var ja takk, så ikke mye hjelp fra meg der ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Ingen bilder av bilen fra siden?

Ikke av min, men her er en identisk;

post-77-1241368391_thumb.jpg

For meg så ble det "lukk øynene og pek" dvs begge to var ja takk, så ikke mye hjelp fra meg der ;)

For meg så ble det "lukk øynene og pek" dvs begge to var ja takk, så ikke mye hjelp fra meg der ;)

Ja, jeg syntes det er litt for vanskelig, gitt. Jeg var veldig på flereiket, men flere og flere har fått meg til å innse at femeiket kan funke. Vet ikke helt hvordan jeg skal velge, hehe...All hjelp er god hjelp her. Tar gjerne tips om andre felger også - eneste kravet er at det er en grei felgkant på dem :)

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Dennis

Av de felgene synes jeg den første var den fineste, og tror den kommer til å passe bilen veldig bra. Lexus IS-F har jo flereikede felger så feil blir det jo ikke :) Den andre felgen blir nok veldig fin på bilen den også, så vanskelig valg ja.

Var vell egentlig ikke til noe hjelp :P Uansett ditt valg, Ta de felgene du liker er nok det beste tipse man kan gi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store er bremsene dine a? De med 5 eiker var veldig pene, men hvis du ikke er skikkelig store bremser, så synes jeg det ser rart ut med så store og åpne felger. Så jeg stemmer for de med flest eiker, selv om det er mere jobb å vaske de.. ;)

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de felgene synes jeg den første var den fineste, og tror den kommer til å passe bilen veldig bra. Lexus IS-F har jo flereikede felger så feil blir det jo ikke :) Den andre felgen blir nok veldig fin på bilen den også, så vanskelig valg ja.

Var vell egentlig ikke til noe hjelp :P Uansett ditt valg, Ta de felgene du liker er nok det beste tipse man kan gi ;)

Jepp, det er jo jeg som skal velge og jeg som skal trives med dem til slutt, men det er alltid kjekt med litt hjelp via andres synspunkter ;)

Hvor store er bremsene dine a? De med 5 eiker var veldig pene, men hvis du ikke er skikkelig store bremser, så synes jeg det ser rart ut med så store og åpne felger. Så jeg stemmer for de med flest eiker, selv om det er mere jobb å vaske de.. ;)

De er større enn skiver du ser på andre originale biler, men de er ikke de største i verden, så du har et poeng der.

At det er mer jobb å vaske dem bryr jeg meg ikke noe om - jeg henger ikke på det forumet her for moro skyld ;-)

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

blir klasikker det der... ha ha...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for senk og de siste felgene der... Ufattelig fin de ny leksusene :)

bilen din ser strøken ut :D

Takk! Den er forsåvidt strøken også, men jeg er fortsatt ikke fornøyd med lakken. Men de fleste her inne er nok perfeksjonister som meg. Alle andre skjønner ikke hva jeg maser etter...hehe.

Akkurat nå er jeg mest klar for de flereikede, men vi får se.

Senkesett ligger faktisk i Oslo akkurat nå. Jeg tollklarerte i dag, så jeg får det i morgen. Har allerede bestilt time hos Toyota for montering. På den forrige Lexusen gjorde jeg det selv, men denne gangen gidder jeg rett og slett ikke :D

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse felgene her er ikke ille de heller; http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode..._-398071068.jpg

Et spm, vil du beskrive clutchen på bilen din som litt spesiell?

Det der er F-sport felger. Koster litt for mye...:)

Hva tenker du på når du mener spesiell?

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB
Det der er F-sport felger. Koster litt for mye... :)

Hva tenker du på når du mener spesiell?

kan ikke nekte på at de er fine nei ;)

Jo, muttern har jo ca. den samme bilen, og clutchen er jo ganske forskjellig fra andre biler. I børjan trodde den var ødelagt, men skal visst være sånn(veldig god når man først blir vandt til den da :) ) Den henger litt igjen på en måte når man begyner å ta ut kløtsjen. noe kjent?

Sammenliknet med avensis med samme motor, så er forksjellen på clutchen som natt og dag. Avensisen blir dirkete j@vlig etter en tur i Lexusen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...