Gå til innhold

Bremse støv etter felg vasken...


Tyggern

Recommended Posts

Tyggern

Det er sikkert mange med meg som merker det at med dagens "super" kvalitet på stålet ruster skivene på tre minutter etter at bilen og felgene er vasket..

Dette resulterer jo i at det blir MASSE støv fra skivene med en gang en har vert ute å kjørt 100m...

Det jeg gjorde i fjor ved flere anledninger var å kjøre en liten tur frem og tilbake i gata med bremsen litt inne for å slipe skivene rene.

Også blåse felgene med luft hjemme også vaske de forsiktig med f.eks en QD og tørk eller skylle pent med vann og passe på at det ikke spruter vann på skiva....

Har inntrykk av at dette er så å si den eneste løsningen.

Eller er det noen andre der ute som har noen super gode ideer?

Ser jo ikke best ut på etter bildene når du har tatt en bil heller med sykt rustne skiver....

eks... det nederste bilder ser jo langt bedre ut.... men der er det jo blitt lit støv på felgene som jo ikke er like fint igjen...

IMG_9445.jpg

IMG_9471.jpg

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Får bytte til tromelbremser rund baut....

Nei, samme irriterende problem her gitt, og har ingen løsning selv som er noe hjelp i...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiver som ikke ruster??

Det finnes rustfrie bremseskiver, men de bremser en del dårligere, ellers finnes jo keramiske, men de koster fort det samme som bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Får bytte til tromelbremser rund baut....

Nei, samme irriterende problem her gitt, og har ingen løsning selv som er noe hjelp i...

Er det ikke plastskiver på Cornflakesbilen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiver som ikke ruster??

Det finnes rustfrie bremseskiver, men de bremser en del dårligere, ellers finnes jo keramiske, men de koster fort det samme som bilen :D

Er nok ikke rustfrie skiver, med det er sinkbehandlet stål, slik at når eventuell rust prøver å oppstå så er det sink i stålet samt sinkbelegg i alle ventilasjonshull, slissinger og borringer som tar støyten istede, så etter noen års bruk så vil de nok begynne å ruste.. Men da er ikke den bilen mitt problem lenger, nye prosjekt venter B)

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Hva heter felgene på bilde Tyggern? De var grisefine, eventuelt hvor får man kjøpt de??

Litt google :) så fant jeg ut at du får de her http://www.styling-tech.no/

De heter S-tech "avant"

Endret av Tyggern

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keramiske skiver (eks. Turbogroove) med EBC klosser som avgir minimalt med bremsebelegg/støv.

Det har jeg god erfaring med. Pluss at du får finere "utseende" med slissede skiver <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Hvorfor ikke bytte klosser? Original klosser støver som bare rakkern... Har kjørt med EBC Greenstuff i mange år og de støver nesten ikke :)

Er nok ikke klossen problemet ligger i, men i skiva. Generelt er det ikke så ille. Men støvet som blir etter at vasken er tatt pga rust på skivene.

Ebc gidder jeg ikke mer, klosser som piper eller mister belegget sitt betaler jeg ikke ekstra for...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...