Gå til innhold

Behandling av pianolakk dekor


_Makki_

Recommended Posts

_Makki_

Hei

Jeg sliter litt med pianolakk dekor i Audien min. Jeg angrer faktisk litt på det at jeg valgte pianolakk dekor det da bilen ble bestilt :(

Siden dag 1 er dette behandlet med "LCD screen cleaning kit" og myk MF. Etter hvert gikk jeg over til dette sammen med CG mf.

0ac23dc99951b9acmed.jpg

Uten ekstra lys ser alle listene tja, greit ut men jeg vet det er mange "swirls" der. Ingen dype riper.

Noen bilder:

Fint?

b3fe32119a505732.jpg

4bb31ce504825595.jpg

INSPEKSJON:

Tragisk!! :eek::shocking2:

f5baffc24680fc51.jpg

95a367fa758d2f8b.jpg

Vet at man kan bruke f.eks SV Plastic Screen Wax på listene men hvordan skal man liksom få vekk swirlsa?

Vet at det går ann å polere pianolakk men jeg vil helst slippe å demontere hele bilen innvendig. Det er ikke så lett å maskere alt rundt og kjøre i gang med maskin inni bilen..

Vet ikke helt.

Noen tips? PLEASE :)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med et produkt med fillere :)

Ettersom det er inne i bilen vil fillerne gjøre jobben som i lang tid, og du sparer masse arbeid.

Kanskje jeg gjør meg upopulær nå, men noen snarveier er lov og ta på interiøret. Skal du holde interiøret swirl fritt til enhver tid må du antageligvis belage deg på å polere et titalls timer hver uke.

Kall det gjerne juks, men det vil se strøkent ut, og holde i lang tid. Å gjøre dette på en skikkelig måte med å polere bort swirlsene helt ser fint ut akkuratt der og da, men etter noen dager er det like forferdelig igjen.

Mest sannsynlig er denne lakken så myk at det er du som har laget swirlsene med MF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Jeg har faktisk vurdert "jukseprosjekt" med AG SRP men tror man må til med ekstrem maskering rundt. SRP er noe shit å få vekk fra plast osv..

Er klar over at det er jeg og mf som er skyldig i swirlsene. Får se om ikke SV Plastic Screen Wax hjelper litt opp på AG SRP :)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Jeg har hadd god effekt med MG scratch x på piano lakk. Ble nesten strøkent. og så er den let at jobbe med for hånd. Litt må du maskere men det er en del enklere en at måtte demontere hele driten. Der er hvert et forsøk ihvertfald. Evt produkt rester på plasten fjerner du let med en Nanosvamp ;)

Ser gerne nogen 50/50 billeder her uanset hvilke produkt du velger B)

Hvis du vil undgå riper på interiør må du ta på deg fløyels handsker når du kjører eller ta av ringer og fjerne neglende dine :D Med andre ord er riper nesten umuligt at undgå.

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
_Makki_

Glemte om dette her jeg.

Skal prøve meg på MG scratch x og SV Plastic Screen Wax tror jeg.

Hva ellers kan man bruke på pianolakk bortsett fra SV Plastic Screen Wax?

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...