Gå til innhold

Shinearama


tsk

Recommended Posts

Jeg skal bestille produkter fra shinearama og husker jeg leste en lang tråd her på forumet ang. hva man måtte huske å skrive i kommentarfeltet for at forsendelsen skulle gå greit igjennom toll osv. Nå finner jeg ikke igjen den tråden. Er det fremdeles slik at man må passe på og gi shinearama en kommentar vedr forsendelsen, eller er det bare tut-og-kjør?

Noen som har tips til hvor man får tak stålarmert slange til Nilfisk/Alto spylere? Er litt lei av å krangle med den fiberarmerte som fulgte med.... den bukter og vrir seg som et sinna småbarn.

/T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se de siste sidene i denne tråden: http://www.detailersclub.no/forum/topic/4576-wwwshinearamacouk/page__st__900

Du må be dem sende som DPP.

Angående slange til Nilfisk/Alto kan du f. eks gå på nærmeste Monter butikk og be dem bestile til deg. Hvis ikke kan du prøve Tess å se om du kan få laget til deg. Byttet ut fiber til stålarmert på min Nilfisk/Alto. Enorm forskjell :)

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se de siste sidene i denne tråden: http://www.detailers...k/page__st__900

Du må be dem sende som DPP.

Angående slange til Nilfisk/Alto kan du f. eks gå på nærmeste Monter butikk og be dem bestile til deg. Hvis ikke kan du prøve Tess å se om du kan få laget til deg. Byttet ut fiber til stålarmert på min Nilfisk/Alto. Enorm forskjell :)

Der var tråden ja. Takker.

Hva gav du for stålarmert? Kjøpte du original eller fra Tess?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte original. Husker ikke helt prisen, men jeg jobber på Monter, så fikk den jo endel billigere. Kan sjekke idag når jeg kommer på jobb.(Hvis vi enda har pris listene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte original. Husker ikke helt prisen, men jeg jobber på Monter, så fikk den jo endel billigere. Kan sjekke idag når jeg kommer på jobb.(Hvis vi enda har pris listene)

Flott. Takk for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

gjaldt ikke det DPP greiene hovedsakelig når man bestilte varer som gav gratis frakt? jeg har ikke merket noen av bestillingene mine og syns ikke at jeg har betalt ekstremt mye for MVA og toll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjaldt ikke det DPP greiene hovedsakelig når man bestilte varer som gav gratis frakt? jeg har ikke merket noen av bestillingene mine og syns ikke at jeg har betalt ekstremt mye for MVA og toll.

Det er riktig. Shinearama har noen ganger "tilbud" på et produkt som gjør at du ikke betaler frakt for forsendelsen. Hvis du bestiller noe som gir kr. 0 i frakt vil du få mva på et beregnet fraktbeløp fra ekspeditøren (Fedex) dersom pakken ikke er merket DDP. Vanligvis merkes de FOB. (se nedenfor). Ingen stor sak. Mener og huske at Fedex beregner kr. 50 pr. kg.

En pakke på 10kg gir da en beregnet frakt på 500 kr. Du betaler kun mva av denne summen dvs. kr. 125,-. Merker de pakken med DDP slipper du denne avgiften.

FOB - Free on Board

DDP - Delivered Duty Paid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig. Shinearama har noen ganger "tilbud" på et produkt som gjør at du ikke betaler frakt for forsendelsen. Hvis du bestiller noe som gir kr. 0 i frakt vil du få mva på et beregnet fraktbeløp fra ekspeditøren (Fedex) dersom pakken ikke er merket DDP. Vanligvis merkes de FOB. (se nedenfor). Ingen stor sak. Mener og huske at Fedex beregner kr. 50 pr. kg.

En pakke på 10kg gir da en beregnet frakt på 500 kr. Du betaler kun mva av denne summen dvs. kr. 125,-. Merker de pakken med DDP slipper du denne avgiften.

FOB - Free on Board

DDP - Delivered Duty Paid

Akkurat. Det er ingen tilbudsvarer i min handlekurv så da skal det vel gå bra uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...