Gå til innhold

Høytrkkspyler


AutoPetter

Recommended Posts

Jeg har selv Foma 747 og er knakende fornyd med denne. Den er verdt de kronene ekstra fra 737, da den har 10 meter stålarmert slange, 2 ekstra lanser inkludert en du kan justere enden på for enkelt komme inn under bilen og hjulbuer osv.

Om du søker på Foma 747 her på forumet vil du fort finne ut at det er mange som er strålende fornøyd med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AutoPetter

Jeg har selv Foma 747 og er knakende fornyd med denne. Den er verdt de kronene ekstra fra 737, da den har 10 meter stålarmert slange, 2 ekstra lanser inkludert en du kan justere enden på for enkelt komme inn under bilen og hjulbuer osv.

Om du søker på Foma 747 her på forumet vil du fort finne ut at det er mange som er strålende fornøyd med denne.

Skal kikke på denne

Endret av AutoPetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger det med foamgun på denne?

Har selv 747 og er kjempe fornøyd.

Ellers kjører COOP tilbud på kärcher K 5.700 til 2990 nå uke 14 og 15. Denne har jeg også hørt funker bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger med 2 tanker innebygget i spyleren, men disse skal ikke være noe særlig. Så jeg vil anbefale deg å kjøpe en skikkelig foamcannon til å feste fremme på pistolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Ser at Bauhaus har Foma 925 til 3999.- som tilbud denne uken.

Her snakker vi bra pris!!! B)

Foma 747 til 2499.- også. B)

Endret av Hirobofly
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv Foma 737. Skulle jeg kjøpt ny nå, med utgangspunktet i erfaringene gjort med 737 + diverse innlegg fra 747-eier på forumet her, hadde jeg gått for 747 uten å tvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg hadde en Foma 737 før og denne var ikke mye å skryte av.

Dårlig trykk og dårlig slange, samt at i mitt tillfelle så fusket den hele tiden...

Den gikk rett og slett rett i søpla. Ja jeg satt den faktisk oppi søpledunken, og jaggu tror du ikke dem tok den med seg :)

Grunnen til at jeg satt den der var fordi jeg ble voldsomt irritert der og da.

Kjørte rett ned på Jernia å kjøpte meg en Karcher. Denne ble stjålet og da kjøpte jeg meg en karcher til med 160bar trykk og max vannmengde på 600l/t.

Stor forskjell i positiv rettning fra 737'en. Men kostet sef. også en god del mer. Men var som sagt verdt hver krone.

Kan godt hende 747'en er en god spyler, men personlig skal jeg aldri ha Foma igjen. Var like før jeg ble drapsmann... hehe.

Men det skal sies at det er en stor mulighet for at jeg bare var uheldig, men Karcher'en har så langt ikke sviktet meg, så derfor så holder jeg meg til den :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte min 737 igår for første gang. Synes den hadde litt lite trykk og den slangen irriterte meg grønn...vurderer å selge den og kjøpe 747.

Til dere som har 747, hvordan kveiler slangen seg under bruk egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Hvor lenge hadde du 737`n?

Synd du ikke hadde verkstedet ditt den gang da.

Hadde den vel ett års tid tenker jeg.

Skulle hatt "verkstedet" mitt da ja... hehe

Men tror nok jeg hadde dumpet den uansett. Den ga meg som sagt mange irritasjoner :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte min 737 igår for første gang. Synes den hadde litt lite trykk og den slangen irriterte meg grønn...vurderer å selge den og kjøpe 747.

Til dere som har 747, hvordan kveiler slangen seg under bruk egentlig?

Jeg har til tider koblet av slangen nede på maskinen og kveilet den slik. Ellers kveiler jeg den opp på de "knaggene" ved håndtaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspiranten

Jeg digger norsk reklamasjonsrett :D

I praksis 5 års garanti på høytrkkspylere, i tilfelle noe går galt med de liksom :) Sånnsett kan det derfor lønne seg å kjøpe fra bedrifter som går godt med overskudd og som ligger i nærheten. Kjipt å postlegge en høytrykkspyler etter 4,5 år når man ikke har emballasjen lenger. Og hvis om atte bedriften har lagt ned \ gått konkurs i mellomtiden.

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte min 737 igår for første gang. Synes den hadde litt lite trykk og den slangen irriterte meg grønn...vurderer å selge den og kjøpe 747.

Til dere som har 747, hvordan kveiler slangen seg under bruk egentlig?

den kveiler ser jo litt under bruk denne også, men den ligger uansett alltid flatt på bakken. Så en slipper at den driver å "skraper" langs siden på bilen. (det er min erfaring vertfall)

Så er jo variolansen som følger med 747 helt kanon! bruker aldri noe annet jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AutoPetter

Har selv 747 og er kjempe fornøyd.

Ellers kjører COOP tilbud på kärcher K 5.700 til 2990 nå uke 14 og 15. Denne har jeg også hørt funker bra

Da tenker jeg tar turen til Coop til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Er det noen som vet om kärcher K 5.700 har stålarmert slange? Finner ikke noen info om det på siden til Kärcher heller...

Var vanskelig å finne ut det ja...

Men min har vertfall det, men jeg har K7.400.

Annbefales... hvis du vi svi av 5-6.000 på en karcher :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AutoPetter

Ble en Karcher 3.695 og en ganske fornøyd. Men såpeblanderen kunne kanskje klart å blanda litt mere. Blir som å bruke høytrykk med såpe på Statoil selvasken. Men så på jernia.no de hadde foam gun til 240kr på 0,6L så blir et lite innkjøp.

Endret av AutoPetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Ble en Karcher 3.695 og en ganske fornøyd. Men såpeblanderen kunne kanskje klart å blanda litt mere. Blir som å bruke høytrykk med såpe på Statoil selvasken. Men så på jernia.no de hadde foam gun til 240kr på 0,6L så blir et lite innkjøp.

Disse såpeblanderene er ikke noe særlig, og dette gjelder alle høytrykkspylere.

Få tak i deg en Skumkannon isteden. Du vil bli frelst :)

Har selv Karcher 7.400 med såpeblander og ble heller ikke imponert av denne.

Men nå er jo ikke mengde skum synonymt med best renseeffekt, så det KAN jo være at de innebyggede såpeblanderene renser OK. (Har ikke testet dette)

Vertfall så forsvinner innholdet i såpebeholderen vannvittig kjapt når du kjører på full guffe, i motsettning til skumkannonen som varer vesentlig lenger. Men igjen så kommer det jo ann på hvor sterk blandingen er i utgangspunktet.

Jeg vil si at den innebyggede blandingsmodulen i de fleste spylere har noenlunde samme skumeffekt som en foamgun (som man fester til hageslangen, og ikke høytrykkspyleren). Foamcanon er helt noe annet og med riktig såpe (som er CG Citrus Wash And Gloss) samt skruen på maks, så får du faktisk så tykt skum at det nesten ikke trenger ned i sprekkene. Veldig morsomt, men renseeffekten er nok bedre med litt tynnere skum. :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Har ikke testet denne, men tviler ikke på at den er bra :)

Men beholderen er litt liten så vidt jeg kan huske å ha lest her inne?

Uansett, så regner jeg vel kanskje med at prisen på denne er ganske snill i forhold til en ordinær skumkannon?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...