Gå til innhold

Prøvd swissvax for første gang. Et par spørsmål


tharshan

Recommended Posts

tharshan

Idag prøvde eg mitt nye vaskeutstyr. I samme slengen prøvde eg quick detailer på øvre panel og Insignis v2 på panser.

Så kjem spørsmåla: Det var virkeleg vanskeleg å buffe av cleanerfluid. Kvifor det? Er det berre å jobbe det inn? Skal man jobbe det inn slik at det ikkje blir noko produkt til overs?

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Idag prøvde eg mitt nye vaskeutstyr. I samme slengen prøvde eg quick detailer på øvre panel og Insignis v2 på panser.

Så kjem spørsmåla: Det var virkeleg vanskeleg å buffe av cleanerfluid. Kvifor det? Er det berre å jobbe det inn? Skal man jobbe det inn slik at det ikkje blir noko produkt til overs?

Cleaner Fluid er tung om du bruker for mye. Det skal brukes relativt litt, bare nok til at vet du har tatt hele panelet. Om du legger litt for tykt så blir den tungjobbet - og om det i tillegg er litt småkaldt i der du står hjelper det ikke. Prøv deg litt fram, så finner du riktig mengde - sikt litt på panel, da er det enklere å se hvor man har vært. Husk at CF skal av med en gang og at avtørkingen også fordeler CF i porene på lakk, på samme måte er det med voks :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CF (cleanerfluid) bør for det første legges veldig tynt. Jeg legger gjerne bare over et halvt panel før jeg buffer av. Den skal ikke tørke på panelet. Tynt og lite er stikkord som fungerer for meg. Hvis den tørker og legges tykt kan den være veldig hard å få av ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tharshan

Oki, då er iallefall tydeleg kva feilen er :) Begynte å bli litt kaldt ja. Stod bort på sjølvvasken og måtte berre prøve. Men fy kor voksen imponera med såpass dårleg forarbeid! Heilt avhengig nå. Har gått ut fleira gongar for sjå på panseret. Ventar et par timar til før eg går ut med ei flaske vatn :)

Blir nok etterkvart bestilling av CFP og SV fin poleringspute :)

Også er eg såpass avhengig at det første eg gjorde var å bestille meg Scholl S30+ og S3 gold, Scholl blå, gul og orange pute :D Så nå burde eg vere klart til å teste maskin for første gong.

Et spørsmål til. Etter at eg har gått over med Scholl S30+ og orange pute, skal eg legge på CF før voks?

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Vi anbefaler å legge CF før voks, men du gjør heller ingenting feil om du legger voks etter S30+ Den avslutter ofte veldig fint :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tharshan

På cf medium står at eg kan bruke det på maskin på 800rpm. Men kestrel das-6 pro går vel ikkje så lavt?

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har samme rpm som på en vanlig Das-6 på det laveste og jeg har med hell testet denne med sort Über pad.

Edit:

Beklager, har kun testet vanlig CF og ikke CF Medium.

Endret av Tomas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tharshan

IMG_0679.jpg

glømte dyserene, så dei vart kvite :P Men litt av en forskjell på panser og sideskjerm. Og det er med dårleg forarbeide. hehe. Gleda meg skikkeleg!

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...