Gå til innhold

Ælen's BMW E91 320d


Ælen

Recommended Posts

Da har jeg endelig fått handlet meg ny bil :)

Valget har egentlig vært klart lenge. Helt siden jeg møtte "olavskar" på bilpleie kurset i verdalen i november og fikk se bilen hans. Jeg bestemte meg da at jeg skulle ha en lignende bil som han. Da jeg i Januar la bilen min ut for salg tok Olav kontakt og sa at jeg kunne få kjøpe bilen hans om jeg ville, noe jeg selvfølgelig ville. Det tok litt tid å selge gamle bilen og jeg fikk ikke så mye som jeg hadde håpt på så kjøp av bil måtte vente noen mnd. Nå i Mars var jeg klar for å handle bil, tok kontakt med Olav og vi møttes for prøvekjøring osv... så forige uke hentet jeg hjem en 2006 modell E91 320d med masse utstyr.

Bilen er som sagt en 2006 modell og har ikke gått lenger enn 56' km.

Breyton sommerfelger med 245/30-20" og 8,5" bredde på felg foran, 285/25-20" og 10" bredde på felg bak. Toyo dekk. Orginale Bmw dobbelteke 194 M med 225/45-17" Nokia Hakkepelita RSI vinterdekk.

HARTGE EKSOS

Orginale blackline lykter bak

Full M-SPORT pakke

Svart skinnintriør

Proffesjonell HI FI med 13 høytalere, meget bra lyd, suround system.

Proffesjonell navigasjon.

Idrive

Park sensor foran å bak

Stor kjørecomputer

Bluetoot tilkobling for mobil(handsfri)

Talestyring

Bmw nød assist

Komfort pakke

Innovasjonspakke

Innvendig og utvendig lyspakke

Koppholdere

Oppbevaringsrom

To delt klimaautomatic

Panoramasoltak

Regnsensor

Varmeseter

Keylessgo

Skipose i bakseterygg

Bi xenon(nær å fjærnlys)

Adaptive kjørelys(lysene følger kurven på veien)

Hovedlysvasker

Voice input system

Tonede vinduer

Ipod tilkobling

Carbon nyrer

Carbon diffusor

Carbon splittere

Litt dårlige bilder, men er ikke akkurat været til å vaske bil sikkelig nå om dagen, men kommer tilbake med sikkelige bilder etter vårshining og sommerhjul :D bilen ble nylig pollert med Scholl og SV Insignis v2 men er noen hologrammer jeg må bry meg på bare.

IMG_7278.jpg

IMG_7280.jpg

IMG_7282.jpg

Felgene har jeg nettopp gått over med cleanerfluid og autobahn så de er klare for sommeren :D

DSCF1628.jpg

Har ingen spesielle planer for bilen framover da jeg mener den er komplett og trenger bare en shining for å få bort hologrammer :)

Kom gjerne med deres meninger

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, takk :D

ble posetivt overasket over hvor fin denne fargen egentlig er når den er nyvasket og i det rette lyset :D skal bli godt å få den hologram og ripe fri til påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde egentlig ikke planer om å legge om til sommer sko før påske da jeg skal ta vårshiningen, men siden dama var borte, bilen allerede var vaska og jeg ikke hadde noe å gjøre fant jeg ut at jeg like gjerne kunne legge enda ett lag voks på sommer felgene og montere disse på bilen :D

Her kommer noen raske bilder med skoa på :D ser at bilen kunne trengt litt senk foran, men det får bli neste år :P

IMG_7319.jpg

IMG_7323.jpg

IMG_7327.jpg

IMG_7328.jpg

IMG_7330.jpg

IMG_7335.jpg

IMG_7337.jpg

IMG_7339.jpg

IMG_7340.jpg

IMG_7342.jpg

Bildene er ikke så brae, men skjønner ikke bæra av speilrefleksen så får ikke til så mye bedre :P photoshop gadd jeg ikke idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

fant ett litt eldre bilde av bilen igår :-)

bmwccn09.jpg

Den siste tia har jeg vært i tenkeboksen ang utbytting av felgene mine. Noen som har forslag til nye felger?

Har sett litt på BBS CH-R og Breyton Race GTS, men tar gjerne imot forslag ;) skal ha 19" denne gangen.

Og hva kan jeg ta for felga mine?

FT0_4677.jpg

FT0_4678.jpg

FT0_4683.jpg

FT0_4684.jpg

FT0_4686.jpg

FT0_4690.jpg

FT0_4694.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det var en meeget pen E91! Alt var 'riktig' :)

Når det gjelder felgene dine, syns jeg de du har kledde bilen veldig godt!

Men av de du nevnte syns jeg absolutt Breyton Race GTS var finest! Likte måten de sto seg på tilsvarende biler, bilen ble om mulig ennå mer 'sint' av de!

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det var en meeget pen E91! Alt var 'riktig' :)

Når det gjelder felgene dine, syns jeg de du har kledde bilen veldig godt!

Men av de du nevnte syns jeg absolutt Breyton Race GTS var finest! Likte måten de sto seg på tilsvarende biler, bilen ble om mulig ennå mer 'sint' av de!

Enig!

Her var det mange kule bilder av felgene :)http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=100341

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takktakk :-)

Liker veldig godt felgene jeg har nå jeg også, men med 20" så føles det som om jeg mister 50hk i forhold til 17" vinterfelgene mine, så derfor tenkte jeg å finne en liten mellomting(19")

GTS kler bilen veldig mye, har ett bilde fra bimmers av en nesten tilsvarende bil:

ckmyfj6sds9no7od1dn5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil. Jeg er veldig misunnelig på farge og m-sport stylingen. ;)

Synd at man har så dårlig utvalg i farger når man handler bruktbil i Norge.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias: fikk ikke mindre lyst på de felgene nå :D

Takk Yngve, jeg hadde bestemt meg for denne bilen lenge før den kom for salg, så jeg satt nesten å venta på at de skulle selges :P

Flobben: Jeg føler at bilen går så dårlig med disse felgene kontra vinterfelgene på 17" og jeg lånte noen 19" felg i sommer, og jeg synes komforten ble mye bedre med de.

er ikke mye komfort med 25 profil akkurat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias: fikk ikke mindre lyst på de felgene nå :D

Takk Yngve, jeg hadde bestemt meg for denne bilen lenge før den kom for salg, så jeg satt nesten å venta på at de skulle selges :P

Flobben: Jeg føler at bilen går så dårlig med disse felgene kontra vinterfelgene på 17" og jeg lånte noen 19" felg i sommer, og jeg synes komforten ble mye bedre med de.

er ikke mye komfort med 25 profil akkurat :P

Hehe, ja de var kule de felgene! Men hadde det vært min bil hadde jeg beholdt sommerfelgene du har nå, men skjønner poenget med å gå ned til 19". Dine er jo så utrolig strøkne ut ifra bildene :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...