Gå til innhold

Skoda Octavia med syyk lakk..!


AcciDabbi

Recommended Posts

AcciDabbi

Håller på å polere opp en 2000mod Octavia som har helt sykt hard lakk..! :blink:

Produktene jeg bruker nå er roterende maskin med Meg's burgunder ull-pad og Meg's Ultra Cut Compound og med dette klarer jeg ikke å fjerne swirls før etter 3x3 pass.. :unsure:

Sykeste jeg har opplevd!

Pluss må over med DA maskinen etterpå for å fjerne en hel haug med kjørespor.. :P

Er dette en unormal hard lakk eller er det vanlig at vanskelige biler er såå våvanskelige? :P

Bilen har så og si ikke en eneste steinspurt i lakken så den viser der at den er hard.. Men problemet er at det ser ut som eieren har vasket bilen med stein-støv..xD Myye å fikse på!

Andre som har opplevd lignende med Skoda eller noen som har et godt tips til hvordan en skal gripe ann dette? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Selv om du må gå over så mange ganger er det ikke sikkert den er så hard.....

For hadde den vert veldig hard skulle det ikke blitt voldsomme kjørespor heller...

Det tyder mer på at lakken er medium til myk men med dype swirls som du mer eller mindre kan se på som RDS...

Det er nok mange år med dårlig vask og lakk vedlikehold som er skylden her...

Lykke til å kjør hardt :)

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags maskin har du?

Er det mg 105 du bruker?

Etter dette ville eg ha brukt eit mildare poleringsprodukt med roterende. (kva har du av produkter og puter)

Og so avslutte med DA maskin med eit mildt produkt. (kva slags DA maskin har du)

Da skal bilen bli blank og fin før voks.

Dette er min meining, hadde kanskje vært litt annerledes hadde eg stått midt oppi poleringen av bilen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Jeg bruker en Milwaukee roterende med 105 ja.. ;)

Jeg avslutter nå med Meg's DA maskin med gul Meg's pad og #66 (quick detailer)

Blir fint finish, men sliter med å få bort alle swirls.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Ja, nå har jeg gått over til Meg's gul pad med #105.. Blir ca samme resultat..

Ulla var forferdelig å jobbe med selv om den tok litt mere.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Er det hard lakk skal det ikke være vanskelig å fjerne hologrammer med roterende og fin pute og polish.

Har du mye press og RPM?

Fjernet lett hologrammene med DA-maskinen som jeg nevnte tidligere.. :)

Genialt å ha en slik maskin til siste finish.. B)

Brukte vel middels press og RPM i begge omganger..=) Litt høy RPM på roterende..

Endret av AcciDabbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Hvis du ser litt i denne tråden ser du hva og hvordan jeg behandlet en octavia, mener dette var 02/03mod så sikkert noala samme lakk.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/6809-skoda-octavia/page__p__147842__fromsearch__1#entry147842

Den er prikk lik denne bare at den jeg har her er en sedan.. ;)

Så minst like stykk ut i lakken også.. :P Hadde ikke kjangs å få bort alt.. Men ble myyyyye bedre.. Ble lite bilder, men skal se om jeg får ut noen.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...