Gå til innhold

Lakkrens før Ez cream glaze?


johnsta

Recommended Posts

Hei.

Hvor mye rens er det i grunnen i Ez cream glaze? Holder det med denne for så å gå rett på voks? Eller er det lurt å kjøre Megs step 1 f. eks før?

En ting til. Er det fillere i Ez cream glaze?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel så vidt jeg forstår en ren glaze, så hvis lakken trenger det så bør du nok på med en rens først :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ez-cream og vertuabond har en lett rensende effekt, men kan ikke måle seg med en "vanlig" lakkrens.

Takk :) Da blir det step 1 først.

Noen som har formening om det er fillere i ez?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Da blir det step 1 først.

Noen som har formening om det er fillere i ez?

Litt er det nok, og på flaska står det ihvertfall at de skal fjerne/skule litt defekter, men har kun brukt de på korrigert lakk så vet ikke hvordan det fungerer i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Gammel tråd, men EZ Cream på light polishing eller finishing pad vil på myk lakk fjerne (og skjule) en god del riper.

Dette bildet er tatt av en Nissan Navara jeg tok, etter å ha kjørt blå Lake Country finishing pad med EZ Cream på das6-pro:

DSC01199.jpg

På denne ultramyke lakken hadde den samme synlige effekt som s30+ på light polishing pad (hakket grovere), men overflaten føltes mye glattere ut, trolig pga akrylen.

Endret av Knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...