Gå til innhold

HIGH DEFINITION WAX


MikTor

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Ikke en dum sak det gitt.. brukte den med Autoglym HD cleanser her og den holdt bra og er lett og fin å bruke..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men planen er :

Eg har tenkt å starte med å avfette bilen.

-Vaske bilen grundi med NXT GENERATION car wash

-tørke bilen

-Mg sin Quik clay bar

-Step 1 deep crystal paint cleaner

-Scratch X2.0 på dei verste riper

-Avslutte så med Gold Class Wax??

-HIGH DEFINITION WAX DERETTER'???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Tror jeg hadde droppa Gold Class wax der, ScratchX gir bra heft den, men da må du over hele bilen med den. lakken trenger en rens også. Om du bruker HD cleanser eller en annen rens holder det.. Cleaner Fluid, Duragloss 101, EZ cream, Vertua Bond etc... men ville tatt HD cleanse om det var meg...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

enten HD wax eller Gold Class wax...

HD wax er en god voks, mtp holdbarhet iallefall... den svetter en del og kan være litt tung å buffe av om du ikke er meget forsiktig mtp mengde du påfører, men absolutt ikke noe å være redd for å legge på bilen. Har brukt den mange ganger selv og føler at den er gullegod. Påføringsputene som følger med kan du egentlig bare kaste, umulig å legge tynt nok med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, men vist eg skal bruke HD wax , så må eg ha ein Polish først?, sant.

er ikkje Step 1 deep crystal paint cleaner ein god nok lakkrens. til bruk over heile bilen, og Scratch X2.0 på dei verste riper``??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja, så ikke den var listet opp i lista di jeg.. den fungerer knall den ja.. går fint før HD wax..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Holder nok med Paint Cleaner.. men skal du handle så anbefaler jeg nok en gang HD cleanse før HD wax :D Kan fint brukes etter Pain Cleaner den

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det er jo ein mulighet.

eller:

1: -Mg sin Quik clay bar

2: -Step 1 deep crystal paint cleaner

3: -Scratch X2.0 på dei verste riper

4:- super reisin polish (AG)

5:- HD wax

eller:

1-Mg sin Quik clay bar

2-Step 1 deep crystal paint cleaner

3-Scratch X2.0 på dei verste riper

4-Gold class wax (mg)

5-HD wax

masse å velge i. kan nett nevne at det er ganske bra lakk på min 04 bmw 320d, kun enkelte vaske riper her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har nevnt. Bruk ENTEN gold class wax eller HD-wax. Super resin polish inneholder en del sealer egenskaper, så denne kan du gjerne bruke før voksen :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være mulig å bruke DA maskin på scratch-x og paint cleaneren. Voksen skal legges på og buffes av for hånd.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pre-wash kan være så mangt. Mange bruker foam cannon med div såper og kjemikalier. Jeg bruker surfex hd lagt på med lavtrykk kanne, enkelt og effektivt. Har bilen asfaltprikker osv så bruker jeg f.eks prickbort først. Begge deler kan kjøpes hos f.eks blankbil.no :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AutoPetter

Jeg bruker HD Wax og er kjempe fornøyd med den. Bruker da SRP, Liquid Hardwax (Extra gloss protection) og så HD Waxen. Kjøpte HD Wax på Ebay.co.uk for 330kr. Alt jeg kjøper av Autoglym handler derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...