Gå til innhold

Hvilket produkt er best for chrome/høyglans?


Popp

Recommended Posts

Har veldig problem med grillen på en bil jeg har begynt litt smått med, er litt usikker på om det er chrome eller høyglanspolert, mest sansynlig er det chrome.

Hva er det mest effekttive å bruke?

Grillen ser helt forferdelig ut, det gjør forøvrig resten av bilen også, men dette kommer jeg tilbake til på en S&S..

IMAG0252.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest effektive er vel Autosol,men den er ganske hard mot chrome. Men må vel opp på det med så mye swirls/striper.

Og så avslutte med noe ala Sv metal polish eller CG metal shine

Endret av steinbra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest effektive er vel Autosol,men den er ganske hard mot chrome. Men må vel opp på det med så mye swirls/striper.

Og så avslutte med noe ala Sv metal polish eller CG metal shine

Faen må jeg egentlig si da, prøvde en god del med autosol med powerball, mulig det gjør seg bedre med maskin for å virkelig få det skikkelig ned før jeg går på med noe mildere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok skjønner....hehe! :) Roterende og ull kanskje? men sikkert noen andre her inne som har bedre forslag.

Virker som om det er knallharde saker dette da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Skal være litt forsiktig med roterende og ull, det tar bra ja, men er det ikke ren alu kan du fjerne laget med krom/sink eller hva det er som er lagt på.. Når jeg polerte trillebår her for noen år siden, som jeg mener er noe sinkbelagte greier så gikk det bra, men jeg "gikk i mellom" etterhvert et sted.. Da brukte jeg vel Duragloss all metall polish + p21s metal polish..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte på det samme.Kan være skummelt .Hvis det er chrome da?

Snakka litt med eier idag, og han sa han tvilte på at det var chrome, så tror jeg må søke litt rundt på google etter svar på hva den er laga av. Er jo ikke akkurat bilen jeg vil kødde til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Når jeg polerte trillebår her for noen år siden, som jeg mener er noe sinkbelagte greier så gikk det bra, men jeg "gikk i mellom" etterhvert et sted.. Da brukte jeg vel Duragloss all metall polish + p21s metal polish..

hehe. måtte bare glise av denne :lol:

Hva har du gjort i helgen da? Nja... Ryddet i hagen, vasket bil og polerte trillebåren... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...