Gå til innhold

BMW 520 E39


Arne

Recommended Posts

Har etter stort press fra enkelte valgt og legge ut bilder av bimmeren som jeg kjøpte for en tid tilbake:)

Selve prosessen er ikke så spennende,kun vask,clay,#105 x2 ,#80 x1.

Etter dette begynner morroa.snakket litt med Truls for en liten stund siden på msn angående voks sammensetmimg på bilen siden dette er en bimmer UTEN metalliklakk,og ble frarådet og legge formye voks på bilen,M E N,har man lagt en plan så har man lagt en plan for hva som skal gjøres.og det ente opp med :

NXT tech wax 2,0 -2 lag for og få frem så mye farge som mulig.

Pinnacle Souveran Paste Wax-2 lag for og få den sexy wetlokken som bare den kan få frem

Til slutt ble det lagt på et lag med Swissvax Shield.

Resultatet ble så svimlende at det er ikke mulig og få frem på bilder hvor blankt/vått det ble.

Bilen er ikke ferdig på de bildene her,noe gjennstår men det er mere kosearbeid som skal gjøres utover uka.

enjoy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39
Har etter stort press fra enkelte valgt og legge ut bilder av bimmeren som jeg kjøpte for en tid tilbake:)

Nei, jeg føler meg ikke truffet :P

For en aldeles nydelig bil! Gi meg din adresse så kan jeg hente lyktene og felgene dine, de var særdeles pene! Angående lakken din, sinnsykt blank, helt herlig! Denne bilen er et bevis på at tette farger er pent hvis det er vedlikeholdt og pleiet av flinke folk ;)

Ser at du ikke har hengerfeste, heldiggris! Det har nemlig jeg, det skal bort, må bare finne ut hvordan jeg fjerner hele greia og setter på et deksel. Ser ut som noen har tatt en "kjappis" på min bil og ettermontert, lite pent :(

Skiltene dine er også noe jeg bør skaffe meg, euroskilter er digg. Noen som vet hva målene er på disse?

Gratulerer med en strøken bil, nå mangler det bare bilder av interiøret ;)

Endret av Chris-520e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg føler meg ikke truffet :P

For en aldeles nydelig bil! Gi meg din adresse så kan jeg hente lyktene og felgene dine, de var særdeles pene! Angående lakken din, sinnsykt blank, helt herlig! Denne bilen er et bevis på at tette farger er pent hvis det er vedlikeholdt og pleiet av flinke folk ;)

Ser at du ikke har hengerfeste, heldiggris! Det har nemlig jeg, det skal bort, må bare finne ut hvordan jeg fjerner hele greia og setter på et deksel. Ser ut som noen har tatt en "kjappis" på min bil og ettermontert, lite pent :(

Skiltene dine er også noe jeg bør skaffe meg, euroskilter er digg. Noen som vet hva målene er på disse?

Gratulerer med en strøken bil, nå mangler det bare bilder av interiøret ;)

Hehe,takker for tilbakemeldingen.

Tok de bildene av lyktene for du skulle se de ettersom vi pratet om det for en tid tilbake husker du.

Bilder av interiøret kommer når jeg har fått makket meg til og bytte rattet og gjøre ferdig interiør listene,skal også ta en skikkelig rens av skinnsetene når den tid kommer,det er sportsseter i bilen som er lite slitt og da skal man ta vare på det.

Kommer flere biler etterhvert som jeg blir ferdig.

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Er så mange forskjellige å velge mellom, så lurer på hva jeg gidder å betale for! Hva koster et par som ligner på Arne sine? Har xenon i nærlys, så må passe til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, de lyktene jeg har, Hella-lamper med integrerte blinkere (halogen though) koster rundt 6 000 på Schmiedmann om jeg husker rett. De ser helt like ut Arne sine i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bra strøken og blank bil det der, greie lag med voks også det, men merker du at metalliken blir litt mindre synlig? blir litt mørkere i tonen?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra strøken og blank bil det der, greie lag med voks også det, men merker du at metalliken blir litt mindre synlig? blir litt mørkere i tonen?

Takk for det truls.

Joda du kan si at metalliken blir mindre synlig siden det er uten metallik :lol: ,men joda jeg skjønner hva du skal frem til!!!

Holy ..... ja! Er vel enda dyrer med xenon! Jaja, jeg skal ikke kapre tråden!

Har du executive-edition, Arne?

Nei det er ikke executive-edition.Driver og gjør om til det så godt jeg kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja den var uten metallic da..he he Sorry

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Jaja arne, du har muligens angel eyes og hva det måtte være, men du får ringe meg når du er klar for å ta steget inn i Executive-klubben...

Varme i rattet, regnsensor, mye snadder ;)

Takk for linker, de er bookmarked ;)

Endret av Chris-520e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snadder Arne :D Så veldig bra ut!! Nydelig bil ;)

Takk for det Ketil.

Bilrn var ikke så veldig pen og se på før jeg startet men nå er den såpass at jeg kan leve med den:)

Fjernet mye swirls og annet rask på lakken.

Kjempe fornøyd med swisswax shield som jeg kjøpte av deg.Bare husk og ikke legg på voks som skal stå 10 min. når det er fotball på tv.Blir for 45 min. da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Takk for det Ketil.

Bilrn var ikke så veldig pen og se på før jeg startet men nå er den såpass at jeg kan leve med den:)

Fjernet mye swirls og annet rask på lakken.

Kjempe fornøyd med swisswax shield som jeg kjøpte av deg.Bare husk og ikke legg på voks som skal stå 10 min. når det er fotball på tv.Blir for 45 min. da.

Fin bil dette, men om du skal bytte lykter er det kun hella du bør kjøpe, i hvertfall om du er medlem her :P Alle slike "billig" lykter blir matte og gule i glassene innen kort tid og de dugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Forhandlere
Bernhard

Såså pappa, sette på sånn saueskinntrekk for at du ikke skal fryse på hendene er vel å overdrive drastiskt.. Samt cd-spiller? Du har jo nettopp kjøpt din første kassettspiller jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...