Gå til innhold

felgkant (såperester)


AudiRS

Recommended Posts

hei

etter å ha brukt feil såpetype så er det nå komt stygge såperester på kanten av felgene. kun kanten av felgene som er uten klarlakk.

har dere noe tips til va som er best og få vekk dette med?

-autosol??

-Meguaiers nxt metall polish??

-andre typer??

har prøvd med bilberry 1;1 med tok ikke mye. må nok polering til da såperestene har sikkert kom da de ble satt vekk sist høst.

bør eg eventuellt skaffe meg ein poleringball til drill? alla mothers eller CG???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

HAr du noe liggende da? Kan være at det holder med en kjemisk rens bare også :)

Åssen såpe brukte du og åssen felger er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr du noe liggende da? Kan være at det holder med en kjemisk rens bare også :)

Åssen såpe brukte du og åssen felger er det snakk om?

hmm...

viss eg ikkje huske feil så brukte eg wurth sin gel felgrens og Meguiars såpa (huska kje i farten ka for ei, kun at hu va gule :rolleyes: )

har autosol liggande, den "vanlige" standard typen og ein så det står metall polish på men trur disse e ødelagt av frosten i vinter :mellow:

ka menes med en kjemisk rens???

legger ved et bilde av felgene

siden3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke såperester, snarere den felgrensen du har brukt som sikkert ikke var beregnet for felger uten klarlakk..

Puss opp igjen med Autosol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Var det den felgrensen du også hadde "test" på Bernhard.. med pH <1 .....

Er nok rett og slett "syre" skader og kanten må poleres opp igjen...

har du noen bilder av det ødelagte området?, i værstefall må den pusses også poleres opp igjen..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så er Bilberry så alkalisk at den matter polerte flater uten klarlakk.

Skader som den har forårsaket går fint å polere opp med NXT metall polish og Chemical Guys metal shine (min favoritt) som begge er kjemiske renser uten slipemidler.

Autosol og Autoglym Metal Polish har grove slipemidler og begge fikser biffen lett, men med de bør du kanskje være litt mer forsiktig

Endret av Belle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så er Bilberry så alkalisk at den matter polerte flater uten klarlakk.

Skader som den har forårsaket går fint å polere opp med NXT metall polish og Chemical Guys metal shine (min favoritt) som begge er kjemiske renser uten slipemidler.

Autosol og Autoglym Metal Polish har grove slipemidler og begge fikser biffen lett, men med de bør du kanskje være litt mer forsiktig

legger inn en bestilling på CG metal shine snarest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så er Bilberry så alkalisk at den matter polerte flater uten klarlakk.

Skader som den har forårsaket går fint å polere opp med NXT metall polish og Chemical Guys metal shine (min favoritt) som begge er kjemiske renser uten slipemidler.

Autosol og Autoglym Metal Polish har grove slipemidler og begge fikser biffen lett, men med de bør du kanskje være litt mer forsiktig

Ublandet eller? Samme med Rim7 og P21s osv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

her var det mye fin info :)

jeg har merker på felgene mine også. det ser ut som såkaldte "waterspots" (vanndråper som har tørka).

dette har kommet på felgene mine før jeg begynte med felgrens på de i det hele tatt (vaska kun med såpevannet som jeg vaska bilen med før)

har prøvd å få vekk disse merkene med megs sin metal polish tidligere uten hell. kansje jeg skal prøve en av de andre som er nevnt her.

en ting er hvertfall sikkert. jeg skal slutte å bruke bilberry på de hjula hvertfall hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For meg virker det i allefall som at den inneholder slipemidler. Jeg har brukt den til å fjerne seriøse swirls og riper i metall i allefall.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"NXT Generation® All Metal Polysh cleans, polishes, and protects all wheels, stainless steel exhausts, chrome air intakes and valve covers, aluminum, brass, copper, silver and all other bright work components. Meguiar’s® Microscopic Diminishing Abrasive™ Technology (MDAT) removes built-up oxidation, tarnishing, and staining faster and safer than traditional harsh abrasives. Anti-corrosive technology locks in the shine. Use a High Tech Applicator Pad or Even Coat™ Applicator to apply and remove residue with an Ultra Plush Super Terry or Supreme Shine® Microfiber."

Ser ut som dere har rett, beklager for feilinformasjon!

Men denne har ihvertfall langt finere slipemidler f.eks autosol og legger igjen litt beskyttelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki

då har et tatt et forsøk ikveld på den eine felgen.

brukte Meguiars NXT all metal polysh

den tok vekk såperestene men så dukka neste ting opp. får ikkje vekk bremsestøv som har satt seg fast. legger ved noen bilder

010.jpg

011.jpg

013.jpg

polyshen tok ikkje vekk så mye av bremsestøvet syns eg men kluten og pads blei ihvertfall svarte så nåkå har an tatt vekk ihvertfall :rolleyes:

012.jpg

nåken så har gode råd til kossen eg får vekk støvrestene. hjelper ikkje med dinna polyshen ihvertfall. ta felgane me meg og få av dekk og dela de for så å polera opp igjen?? men me ka?? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

autosol.jpg

:)

har nå prøvd begge....virket ikke. prøvde ikke så lenge men så gikk ikkje utifra at felgene skulle skinne etter så kort tid men ingenting gikk vekk med disse to.

Du får bruke avfetting for å ta vekk bremsestøv.

Kanskje iron x skal fungere bra?

Clay kan jo og testes.

når ikke slipemidler virker så kan allikevell avfettning virke??

what is iron x :huh:

clay prøvde eg også litt nå nettopp, men hadde ikke lube så prøvde litt forsiktig med kun vann. er dette å anbefale :mellow:

virket ikke som clayen tok noe. brukte sonax sin clay

hører mange skyter av denne p21s, kan denne hjelpe tror dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...