Gå til innhold

hvor mye møkk finnes i 1 sete?


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Brukte Fomaen i dag, bare en testings på ett sete, og jeg syntes den sugde møkkete vann i evigheter når jeg holdt på, var nesten så jeg trodde den sugde opp møkkavannet igjen fra bøtta etterhvert, men det var ikke det..Setene var ikke rene for å si det sånn, måtte også ty til Meguiars carpet clenaer på disse, foma såpa tok en del, men klarte ikke ta lat av dette her.. Sikker et del som har vært på det setet siden 1988 for å si det sånn, bilen er godt brukt og sett mange mange km, mye pleie har den også fått.....HA HA......NOT....

Fikk låne denne bilen som en test sak, men mulig jeg må ha den noen dager ekstra, bilen har nok gjort sitt den, men det gjør den jo til et ekstremt test panel, noe jeg liker, da ser en resultater, og virkelig hva feks en Foma rensemaskin kan utrette på en bil. De fleste av oss har rimelig sikkert ikke seter som ser slik ut i bilen eller kommer over det ellers mht pleie, så et "vanlig" møkkete sete tar ikken mange minuttene å gjøre bra, disse her tok 20-30 minutter, 20-30 minutter PR sete..

Men ble ikke ille, litt skjoldette da det ikke er skikkelig tørt enda, men det gir dere et intrykk håper jeg...

Dette er som sagt en bil som har vært fritid/arbeids/herje bil så ikke skyt eieren, mannen er ryddig og skikkelig han, men har lite/ingen interesse ang bilpleie, refererer til bil som "fremkomstmiddel" ikke "bilen min" som vi her inne gjør..

PS du (aka eier) kommer kommer sikkert til å nekte for at setene var så ille, men her er bildebevisene mine, og oppfør deg skikkelig eller så publiserer jeg navn og bilde her også mr "fremkomstmiddel"

før:

IMG_0910.jpg

IMG_0911.jpg

nam nam....vanvittig hvor mye møkk det kan være i et sete...

IMG_0945.jpg

Så ferdig:

IMG_1010.jpg

IMG_1011.jpg

IMG_1014.jpg

IMG_1015.jpg

IMG_1016.jpg

Ikke som nytt igjen, men en stOr forbedring...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan

Satan det er moro å rense litt :D Det der ble jaggu supert, ble jo som svart og hvitt!!

Bruker du lunket vann ? Det syntes jeg virker som hjelper en god del. Oxo kjører jeg alltid siste runda med kun reint vann, null såpe. For å bli kvitt eventuelle såperester som kan bringe frem skjolder etter en stund. Men dette avhenger sikkert av type såpe oxo. Første gangen jeg brukte en slik rensemaskin trodde jeg det aldri skulle ta slutt med møkk, men dæven for en forskjell det ble. Er ikke vanskelig å tjene inn den Foma`n der på noen få jobber :D

Noe negativt om Foma`n Truls ?

Jeg heldigger den jeg har hatt til rådighet her.

Håvard :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja rundt 3500,- men verdt hver kr mener jeg mht rens av seter ol, blir vel nesten som å sammenligne håndpolering med maskinpolering når det kommer til Foma`n eller å gjør den jobben for hånd.

Ja går over med rent vann etterpå, men brukte ikke lunkent vann, men funka utmerket sammen med Meguiars carpet cleaner...

Ulempe? nja ikke annet en at den dysa som benyttes inni bilen kunne vært mindre da, lit knotete innimellom å komme til, eller er det vel ingen andre ulemper jeg kommer på..

Sikkert bare å sende Bernhard her på forumet en PM om noen skal ha, jeg shoppa den av han, men pass på, det blir fort mer når en kommer i kontakt med han ;) he he

Kommer en mer utfyllende review av denne etterhvert, må bare ta noen flere biler med den først, har bare tatt 1 1/2 enda...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Sikkert bare å sende Bernhard her på forumet en PM om noen skal ha, jeg shoppa den av han, men pass på, det blir fort mer når en kommer i kontakt med han ;) he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Oioi :blink: Det vil jeg referere som "en ekstrem oppfriskning"! Ble jo utrolig mye bedre! Elsker å lese reviewene dine Truls! Helt sjef ;) godt jobbet

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Ahh.. Looking good... rensemaskin ga meg mersmak til de grader! "beste" jeg har opplevd ..nam....

Foresten, nydelig farge på setene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...