Gå til innhold

Produkt for lavtrykkskanne?


Gremlin

Recommended Posts

Hei,

Jeg har ikke mulighet for å få skummet bilen, men har tilgang på varmtvann høytrykk. Vurderer å kjøpe 2 lavtrykkskanner, en til Surfex HD (ca 1:10) og en til noe form for såpe som kan brukes med denne. Men hvilket produkt skal jeg velge her? Dette skal være til raske "no touch" bilvasker.

Noen anbefallinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde holde lenge med Surfex HD og evt prickbort av og til for å få fjernet asfalt.

Ville brukt en vanlig sprayflaske til prickbort, synes jeg bruker så enorme mengder når jeg bruker lavtrykkskanne.

Har også gått til innkjøp av Smart Prewash som jeg har tenkt å teste både sammen med Surfex HD og alene for å se hvilken effekt den har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prickbort kan legge igjen et grått slør på bilen hvis du ikke vasker den etterpå. Den eneste svakheten til dette produktet.

Det har aldri jeg opplevd. Jeg tror isåfall denne grå hinnen du snakker om er trafikkfilm, og da trenger du Surfex hvis du ikke skal vaske for hånd etterpå :) PB fjerner ikke trafikkfilm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri jeg opplevd. Jeg tror isåfall denne grå hinnen du snakker om er trafikkfilm, og da trenger du Surfex hvis du ikke skal vaske for hånd etterpå :) PB fjerner ikke trafikkfilm.

Han snakker ikke om trafikkfilm, prikkbort skal i teorien kun brukes før håndvask fordi den legger igjen en slags film/fetthinne hvis den kun spyles av. Har prøvd å forklare det før når du hadde brukt den til å vaske et åpent luftfilter, men du hører jo ikke etter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange petroliumbaserte avfettinger legger igjen en hinne hvis man ikke vasker etterpå. Jeg legger på prickbort først og så surfex etter en stund. Da ligger det heller ikke igjen en hinne. Hvis det ikke er asfalt og "pricker" på bilen så funker surfex supert alene som prewash.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...