Gå til innhold

"startkit" for nybegynner


Wexhall

Recommended Posts

Heisann! Lurer litt på ting som er sånne "kjekt og ha" produkter til bilen frem mot sommeren. Altså helt fra bunn med bøtte etc?

Har fått noen tips av Truhaa om interiør så den biten fikser jeg selv ;)

Rett og slett et startkit som jeg skrev i overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Felger

RIM7

Felgkost

Felgbørste

Lakk

Avfetting

bøtte

Mitt

Tørkehåndkle

Clay

Claylube

Lakkrens

Duragloss 101

Duragloss 111

Mikrofiber

CG fluffy

Pads

Pads

Det er det vel det meste jeg kom frem til, alt er fra Scandicshine, men du finner mye bra fra de andre her inne også. så se gjerne etter totalpakker hos nettbutikker også

  • DCN Poeng 2

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felger

RIM7

Felgkost

Felgbørste

Lakk

Avfetting

bøtte

Mitt

Tørkehåndkle

Clay

Claylube

Lakkrens

Duragloss 101

Duragloss 111

Mikrofiber

CG fluffy

Pads

Pads

Det er det vel det meste jeg kom frem til, alt er fra Scandicshine, men du finner mye bra fra de andre her inne også. så se gjerne etter totalpakker hos nettbutikker også

Du gjør det igjen Truhaa! Imponerende :D Takker så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selvfølgelig lage en pakkepris på det du vil ha ;)

Dette høres supert ut! Jeg kan jo kontakte deg nærmere sommeren om hva jeg trenger :)

Regnet ut ca pris på det Truls hadde satt opp på liste (hos dere) og det var vel på drøye 3000 kr, som ikke var ille i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Denne tråden var jo pretty much akkurat det jeg lurte på, så jeg sniker inn et spørsmål her. :)

I anledning unge på vei har vi gått til innkjøp av splitterny bil for første gang, så spennende som en Avensis stasjonsvogn. Med så mange penger på bordet, og et så bra utgangspunkt, så frister det absolutt å få et mer seriøst forhold til bilvask. Har uten særlige bekymringer kjørt den gamle corollaen i automat, men innser at det er slutt på denslags enkle utveier! :)

Etter to år med oppussing av hus, har jeg lært at det beste jeg kan gjøre er å kjøpe inn godt utstyr med en gang, for at arbeidet skal skje raskere og mer effektivt, og bedre resultat.

Ser at det finnes ferdige pakker av bilpleieutstyr på nettet:

A: Scandicshine 1: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=21&products_id=445

B: ScandicShine 2 : http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=21&products_id=446

C: Blankbil: http://www.detailersclub.no/forum/topic/5142-bilpleiepakke/

Tenker kanskje at A som er den billigste pakken er litt i stusseligste laget, men lurte på om noen vil anbefale en av de andre fremfor hverandre, og om det er noe man trenger i tillegg?

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker kanskje at A som er den billigste pakken er litt i stusseligste laget, men lurte på om noen vil anbefale en av de andre fremfor hverandre, og om det er noe man trenger i tillegg?

Takk for svar! :)

Hei

Velkommen til forumet og gratulerer med ny bil :)

Scandicshine sin pakke mangler avfetting og clay. Voksen har heller ikke så veldig god holdbarhet. Tenker den varer 6 uker eller noe sånt.

Blank bil sin pakke mangler gritguard bøtte, felgrens og dekkfornyer. Duragloss forseglingen skal ha bra holdbarhet (ca 6 mnd) uten at jeg har prøvd denne.

I tillegg bør du ha en prewash. Fra Scandicshine kan du gå for Valet Pro Orange Pre Wash og fra Blank Bil, Bilt-Hamber Surfex HD. Begge skal blandes ut og kan legges på med lavtrykk. Ville gått for 5liter av en av de. Pakkene fra begge innholder produkter av høy kvalitet og du vil nok bli fornøyd samme hvilken du velger. Personlig ville jeg valgt pakke fra BlankBil bl.a pga holdbarhet på LSP (last step produkt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...