Gå til innhold

hjulbolt er ødelagt.. hjelp :S:S


aqua702

Recommended Posts

hei.

Skulle ut en tur med bilen i dag, men oppdaget at jeg hadde punktert.

Tok frem hjulkrysset,og åpnet mutterene, på 2 av boltene så ville ikke mutteren komme ut. Oppdaget til min store forskrekkelse at den bolten hvor du setter hjulene oppå(der hvor du skrur til med mutter) bare gikk rundt og rundt. Slik var det på 2 bolter.. :o

Noen her inne som vet hva som kan være galt, og eventuelt hvor mye dette vil koste å få fikset ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Skulle ut en tur med bilen i dag, men oppdaget at jeg hadde punktert.

Tok frem hjulkrysset,og åpnet mutterene, på 2 av boltene så ville ikke mutteren komme ut. Oppdaget til min store forskrekkelse at den bolten hvor du setter hjulene oppå(der hvor du skrur til med mutter) bare gikk rundt og rundt. Slik var det på 2 bolter.. :o

Noen her inne som vet hva som kan være galt, og eventuelt hvor mye dette vil koste å få fikset ?

Har du Volvo?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry, skulle vel ha nevnt biltype også :S

bilen dette gjelder for er en ford mondeoe, 2001 modell.

Hvis det er noen her inne som kan skru bil, og vil hjelpe meg. Så betaler jeg for bryderiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny
hei.

Skulle ut en tur med bilen i dag, men oppdaget at jeg hadde punktert.

Tok frem hjulkrysset,og åpnet mutterene, på 2 av boltene så ville ikke mutteren komme ut. Oppdaget til min store forskrekkelse at den bolten hvor du setter hjulene oppå(der hvor du skrur til med mutter) bare gikk rundt og rundt. Slik var det på 2 bolter.. :o

Noen her inne som vet hva som kan være galt, og eventuelt hvor mye dette vil koste å få fikset ?

Disse pinnboltene er presset inn i navet og det kan hende de løsner, som det har gjort for deg. En gjør det selv mulighet er å slå et kjørnemerke midt i pinnbolten og så borre bort så mye av bolten at mutteren løsner/faller av, pass på så du ikke ødelegger felgen. så må du ta av navet å se om du kan montere nye pinnbolter uten at også disse blir løse. som oftes trenger du et nytt nav for at boltene ikke skal være løse, da hullet di går i gjennom nå er blitt litt større pga pinnbolten har snurra. Et annen mulighet er å få sveisa di nye boltene på plass slik at di ikke løsner, men jeg ville ikke gjort dette før jeg hadde snakka med ford, da sveisinga kan gi stress i matrialet og det kan oppstå sprekker som kan medføre at hjul og iverste fall bremseskiven løsner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...