Gå til innhold

Hjelp med Meguiars produkter


megamann89

Recommended Posts

Hei.

Har et par spm ang poleringsprodukter fra Maguiers . Har brukt disse produktene tidligere: Renset med M83(maskin), polert og renset med m80(maskin), polert med m07(hånd) og seal med m21(maskin). Har vært kjempe fornøyd med denne komboen, men begynner og gå tom for m83. Hvordan er det å bytte ut m83 med m95/M105 ?

Hvordan er M105 i forhold til M95? , hvem tar grovest ? , Hørt M105 skal være helt rå til maskinbruk.

Erfaringer med M205 Polish ?

Hvordan høres denne komboen ut? M105 ,M205 ,M07,M21. Er det noe vits med M07 eller gir 205 nok glans ?

Hvordan er M66 i bruk, tenkte og bruke denne som en oppkvikker på biler som allerede har fått full rens(m83,m80,m07 og m21), men som har mistet litt glans over tid. Evt andre produkter som er bedre ? M86 ?

Forslag til en god felgpolish, chrom kant på felger.

Takker så mye for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M105 og M205 er litt som å bruke MG#85 - [MG#83/80] eller MG#83 og MG#80

MG#66 har jeg ikke prøvd, men D151 er vel kanskje like grei å bruke? Er flere her som skryter av D151

Trokke du oppnår noe mer glans med MG#7 etter M205, og jeg ville ikke brukt den før MG#21 (2.0) pga at lakkforseglinger ofte ikke er sånn veldig glad i oljer, noe som det er en del av i den gamle Mirrog Glaze-serien (typisk MG#83 MG#80 MG#82 MG#9 MG#7 osv)

Edit:

M105 tar litt mer tid å lære enn M95. Den er lettere i bruk og den krever mindre turtall hvis man er mer bekvem med det. Men når man lærer M105 er den knallfin ;)

Håper dette hjalp litt :)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

MG#7 skal over feks MG#21 som en show shine sak, ser bra ut, men har veldig begrenset holdbarhet..

105 + 205 + 21 er vel Meguiars ano 2011, 80 serien er en bra serie det, men føler den er litt gammel etter at de lanserte den nye serien for noen år siden. Mener jeg har hørt at bla 84 og 85 fortsatt produseres pga die hard fans og gammel vane vond og vende.. Uansett, er 80-85 overhode ingen dårlig serie det heller, 80, 83 og 85 er vel det du strengt tatt trenger for å starte bilpleie senter vil jeg tro, de dekker et enormt felt mht lakkorrigeringer og finish. Skal du handle nytt, så tror jeg det er like greit å hoppe på 105 og 205, har såvidt vært borti de selv, så her må jeg backe meg opp på bra tilbakemeldinger fra andre jeg har snakket med.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...