Gå til innhold

Ronnys beige Audi A4 B7 TQ s-line (S4 eksteriør!)


ronny

Recommended Posts

Fikk nå rett før nyttår hentet meg "ny" bil fra Oslo by, har en stund nå hatt lyst på ny og ikke minst større bil etter å ha kjørt Poloen i en del år så.

Valget havnet på en 05 Audi A4 B7 med 1,8 163 hk quattro, s-line pakke, nettop passert 100 000km.

Er til nå strålende fornøyd! Masse moro utstyr som jeg ikke er vant med:D Felgene som står på nå er de gamle orginale 17" sommerfelgene som forrige eier pusset ned, lakkert svarte og fikk på vinterdekk, noe jeg syntes bilen kledde godt.

Har til nå fått senket bilen fremme med senkeskåler, ellers er jeg på leting etter nye sommerfelger til bilen.

Her er ihvertfall noen bilder etter årets første vokserunde:)

DSCN0765.jpg

DSCN0797.jpg

Eksos før:

IMG_0724.jpg

Etter:

DSCN0795.jpg

Vasket gulvmattene

DSCN0807.jpg

DSCN0808.jpg

Felger vokset med Autobahn

DSCN0818.jpg

DSCN0802.jpg

DSCN0768.jpg

Før senkeskål:

DSCN07732.jpg

Etter senkeskål:

DSCN0772.jpg

DSCN0810.jpg

DSCN0478.jpg

Endret av ronny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe fin a4 :)

takk!! B)

Grattis med ny fin bil ! :)

tusen takk for det! B)

Rå bil i veldig kul farge. Stemmer for Rotiform Nue felger på den til sommeren :rolleyes:

Ja er selv også veldig fornøyd med fargen :)

Og vurderer faktisk de felgene ja, tidig at du skulle nevne dem! hehe

Men er noe usikker i fargevalg, hvordan tror du disse hadde sett ut på bilen i gunmetal?

noen som er glad i photoshoop? :):):)

Senkeskål - det så litt spennende ut. Har du en link?

ja helt genialt, er i alt en kjempe enkel jobb, men jeg fikk en del problemer ettersom bolten til de øvre bæreamrene hadde eiret seg fullstendig fast. Måtte levere inn bilen på verksted for å borre ut bolten, så ble en noe dyrere affære enn først planlagt. Men, men...bilen ble jo lav til slutt! :lol:

se link til mr sindre:)

Gratulerer med flott bil! Fineste A4 karroseriet som er laget, spør du meg.

Ja liker karroseriet svært godt selv også! liker egentlig sedanen bedre, men jeg hadde større behov for stasjonsvogn.

Grattis med ny bil :) Har samme selv, å er suuuuper fornøyd :thumbs:

Konge, har du ikke tråd om bilen? :rolleyes:

Ja er kjempe fornøyd selv også B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært min bil og jeg hadde et over middels felgbudsjett hadde det stått mellom Rotiform Nue i børstet alu for at felgdesignet på disse skal komme frem best mulig (føler det forsvinner litt med mørk farge)

25172_10150151409295048_264929400047_11684037_1380601_n.jpg

Evt. i Rotiforms Root beer farge som også er ganske lekker:

L1030477.jpg

Eller.. CCW classics

chandler24.jpg

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt den i ca 1,5 år nå, men faktisk ikke rukket å gjort noe spesielt med den enda :unsure: Bare sota vinduer helt frem, en litten boost (software) og led skiltlys.

Ønsker meg S-line frontfanger (har ikke s-line utv.) og matt alu speil...

Kanskje jeg lager en liten greie til våren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse for eksempel :)

Takker - og de har til A6 4B. Hmmm

ja helt genialt, er i alt en kjempe enkel jobb, men jeg fikk en del problemer ettersom bolten til de øvre bæreamrene hadde eiret seg fullstendig fast. Måtte levere inn bilen på verksted for å borre ut bolten, så ble en noe dyrere affære enn først planlagt. Men, men...bilen ble jo lav til slutt! :lol:

Typisk - alt blir som regel 3x av det man først regnet med...

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært min bil og jeg hadde et over middels felgbudsjett hadde det stått mellom Rotiform Nue i børstet alu for at felgdesignet på disse skal komme frem best mulig (føler det forsvinner litt med mørk farge)

http://hphotos-sjc1.fbcdn.net/hs418.snc3/25172_10150151409295048_264929400047_11684037_1380601_n.jpg

Evt. i Rotiforms Root beer farge som også er ganske lekker:

http://i988.photobucket.com/albums/af8/rotiform/wheel%20service/L1030477.jpg

Eller.. CCW classics

http://www.canibeat.com/wp-content/uploads/2010/10/chandler24.jpg

:D

Ja har letet etter felger nå en stund, og jeg slever mest etter NUE felgene. Er nok riktig som du sier at designet kanskje vil forsvinne med en noe mørk farge. Jeg tenker ihvertfall at dimensjonene vil komme på 8,5x19, noen som har noen erfaringer med breiere felg? Jeg ønsker ikke subbing..

Men rå de i root beer finish også da! :D

Jeg har hatt den i ca 1,5 år nå, men faktisk ikke rukket å gjort noe spesielt med den enda :unsure: Bare sota vinduer helt frem, en litten boost (software) og led skiltlys.

Ønsker meg S-line frontfanger (har ikke s-line utv.) og matt alu speil...

Kanskje jeg lager en liten greie til våren...

Hvor mange % valgte du på sotingen da? Vurderer å få på solfilm på min også, men jeg ønsker ikke noe særlig mørke ruter på denne bilen...noen som vet sånn ca hvordan 50% lysinnslipp vil se ut? :rolleyes:

Ser ut som en strøken A4 det der. Og som Ketil sier så er det det fineste A4 karosseriet som er laget.

:thumbs:

Tror dessuten at den hadde hatt godt av en tur her: http://www.detailersclub.no/forum/topic/8214-tour-de-shine-2011/ :P

Takk for det, hyggelig å høre.

Jo dette virker som en artig tur da! Skal ta det til vurdering. B)

Takker - og de har til A6 4B. Hmmm

Typisk - alt blir som regel 3x av det man først regnet med...

Ja blir dessverre ofte slik <_<:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 50% foran, og 35% bakover og er veldig fornøyd med det :)

Du får en liten pekepinn på hvordan det blir seende ut her www.solfilm.net/

Jeg vet ikke om jeg har blitt veldig fornøyd med 50% på alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja forstår det slik at de fleste bruker 35% på sidene, men føler det blir ganske mørkt på noen biler jeg har sett.

Jeg ønsker at det skal være lett å se inn i bilen selvom der er solfilm på, "soting light"! ;) Men 50% blir kanskje for lite igjen? Eller 50% på sidene og 35% på bakruten?? Skulle likt å sett en bil med denne % for å sammenligne.. :rolleyes:

Så en lik bil som min med samme farge i bergen med veldig mørke ruter, og jeg syntes personlig ikke det så noe pent ut..

Endret av ronny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja forstår det slik at de fleste bruker 35% på sidene, men føler det blir ganske mørkt på noen biler jeg har sett.

Jeg ønsker at det skal være lett å se inn i bilen selvom der er solfilm på, "soting light"! ;) Men 50% blir kanskje for lite igjen? Eller 50% på sidene og 35% på bakruten?? Skulle likt å sett en bil med denne % for å sammenligne.. :rolleyes:

Så en lik bil som min med samme farge i bergen med veldig mørke ruter, og jeg syntes personlig ikke det så noe pent ut..

Jeg brukte 30% på mine dører foran, var det som var nærmest fabrikksotingen til BMW.

50% tror jeg ikke jeg ville ha vurdert engang, blir alt alt for lyst.

35% på sidene og 20% på bakruten tror jeg er det som gir best resultat på din bil. 35% er ganske lyst.

Nå har jeg ikke noen gode bilder fra min, men her er resultatet fra siden

s7x1lr1dcnontv0wsj8m.jpg

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 30% på mine dører foran, var det som var nærmest fabrikksotingen til BMW.

50% tror jeg ikke jeg ville ha vurdert engang, blir alt alt for lyst.

35% på sidene og 20% på bakruten tror jeg er det som gir best resultat på din bil. 35% er ganske lyst.

Nå har jeg ikke noen gode bilder fra min, men her er resultatet fra siden

http://images.bimmers.no/files/s7x1lr1dcnontv0wsj8m.jpg

Takk for illustrasjonsbilde, men klarer fremdeles ikke helt å bestemme meg, føler jeg ønsker LITT lysere ruter enn dette :rolleyes:

Kanskje like greit å vente med det å bruke pengene på mer "viktige" ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for illustrasjonsbilde, men klarer fremdeles ikke helt å bestemme meg, føler jeg ønsker LITT lysere ruter enn dette :rolleyes:

Kanskje like greit å vente med det å bruke pengene på mer "viktige" ting ;)

Egentlig litt enig, etter at onkel blå stoppet meg og klaget på rutene for ett års tid siden så går hjertepumpa litt raskere hver gang jeg ser de og statensvegvesen. Så kanskje like greit å satse på de andre forbedringene først. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...