Gå til innhold

Enda en nybegynner - Hjelp til innkjøpsliste


daruu

Recommended Posts

Hei.

Har fulgt med på dette forumet her en stund, å lest masse her.

Men ettersom jeg ikke har allverden erfaring kunne jeg trengt litt hjelp til se over list mi og evt komme med noen innspill. Tenkte å bestille alt fra shineorama, om ingen har voldsomme innvendinger mot det?

Ihvertfall, fra før har jeg følgende:

- Meguiar's vaskehanske

- Bøtter med slik rist

- Bilt-Hamber Auto Clay

- P21S Power Gel

- Meguiars NXT Generation All Metal Polysh

- Div tørkehåndklær, microfiber og application pads

Dette har jeg lagt til kurven til nå:

- Kestrel DAS6 Meguiar's Starter Kit - EU

- Eurow Shag Weave Microfibre Towel 10-Pack

- Shinearama Extra Large Foam Blaster Spray Head

- Insta Finish Yellow Wash N Wax

- Shinearama Foam Applicator Pad 10-Pack

- Insta Finish Premium Wax

- Valet Pro Interior Cleaner

Åssen ser dette ut som nybegynner pakke? Trenger jeg sealer og avfetting også? Evt noe annet man bør plukke med i samme slengen?

Håper på noen svar her :)

- Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en knallgod såpe, kan anbefale Chemical Guys Citrus Wash n Gloss! Avfetting trenger du alltid, her ville jeg gått for Surfex HD hvis du ikke kjøper Prickbort her hjemme da.. Tørkehåndkle trenger du garantert, her synes jeg Valet pro sitt blå håndkle er supert, beste jeg har prøvd..

Meguiars #16 voksen er knallgod og varer bilens levealder ut, Shinearama selger alt dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prikkbort og surfex er 2 vidt forskjellige produkter som fungerer bra på hver sin måte, begge er "må ha" produkter.

Meguiars #16 har god holdbarhet men er ikke alltid så enkel å fjerne etter påføring, så jeg ville heller testet Instafinish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingene.

Den chemical guys såpa ser ut som er utsolgt, men de kan vel få den igjen.

Har en 2-3 tørkehåndklær fra før, holder vel en stund det?

Ser det er litt forskjellig meninger ang voks, men det er vel slik med bilpleie ting også at det er nesten like mye meninger som produkter? hehe

Finner heller ikke surfex hos shineorama, kan hende jeg bare er dårlig til søke/lete da... Om noen har link så tar jeg gjerne imot den :)

Edit: Hvor får man tak i prickbort?

Edit 2: Fant prickbort :)

Endret av daruu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

hei, bestilte surfex hd hos shinerama i går, husker ikke men ligger enten på pre-wash el shampoe e.l du må "bla" fremmover noen sider..(150kr:5liter)

Prickbort har jeg sett til 300 for 5 liter hos blankbil:)

mvh

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskehansker kan være kjekt ja. Plastfornyer har jeg noe autoglym greier liggende fra før mener jeg, får bruke opp den først :)

Som mange Hedmarkinger kjører jeg jo gammal volvo, og tenkte jeg skulle legge ved noen bilder av den etter jeg gikk over den med håndprodukter i sommer. Syntes selv resultatet ikke var så aller verst, men har vanskeligheter med å ta all oksideringen på panseret...

Bilen.jpg

14102010039.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om de ikke har citrus wash&gloss kan du evt ta maxi suds 2, funker bra den og, og den skummer godt i skumkanonen din

chemical guys miracledryer er det beste tørkehåndkleet jeg har brukt

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

gammel rød volvo er fint :)

sikker på at du er fornøyd med autoglym bubpercare? jeg syntes den er klinete, det blir skjollete og fangere og lister blir klissene og tiltrekker seg støv. den lukter godt da, men det er vel det eneste som er bra med den :P etter litt lesing her, så har jeg kjøpt owatrol polytrol som jeg er veldig godt fornøyd med (bare et tips)

var jeg deg ville jeg også bytta ut Shinearama Extra Large Foam Blaster Spray Head med en av de vanlige grå de har. jeg har ikke prøvd denna som er ekstra large, men jeg har prøvd den andre "foamsprayer'n" de har og føler at denne spytter mere enn den sprayer.

link til sprayhode:

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=MEG-SPRAYER-CR

har du noe voks da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingene.

Den chemical guys såpa ser ut som er utsolgt, men de kan vel få den igjen.

Har en 2-3 tørkehåndklær fra før, holder vel en stund det?

Ser det er litt forskjellig meninger ang voks, men det er vel slik med bilpleie ting også at det er nesten like mye meninger som produkter? hehe

Finner heller ikke surfex hos shineorama, kan hende jeg bare er dårlig til søke/lete da... Om noen har link så tar jeg gjerne imot den :)

Edit: Hvor får man tak i prickbort?

Edit 2: Fant prickbort :)

Citrus wash'en er bare utsolgt i gallonsize da...den lille flaska har de på lager ser jeg. Varer leeenge den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspillene.

Hmm, har dere ikke noe tro på insta finish såpa altså? Var i utgangspunktet fordi den var så billig at jeg tenkte å prøve den :) Derfor også voksen fra de, forøverig.

Autoglym bumper shine'n blir brukt mest inni, og da også mest fordi den lukter godt ja, hehe. Owatrol skal jeg kjøpe, men hos den lokale jernia.

Om jeg får tatt oksideringen på panseret er jeg virkelig ikke sikker på, for der er det helt forferderlig! Ser ut som lakken har sprukket og det er hvite striper i den, selv etter man har polert, men det er jo riktignok bare for hånd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspillene.

Hmm, har dere ikke noe tro på insta finish såpa altså?

insta finish og chemical guys sine produkter er begge laget av warner chemicals. yellow wash.... er insta sin versjon av CG citrus wash.....

tror ikke det er store forskjeller på disse produktene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har jeg ihvertfall slengt inn en bestilling, så får vi se hva jeg mangler når snøen er borte ;)

Følgende ble bestilt:

- Insta Finish Yellow Wash N Wax (1 gallon)

- Eurow Shag Weave Microfibre Towel 10-Pack (10x 12x16 inches)

- Insta Finish Butter Wet Wax (12oz)

- Bilt-Hamber Surfex HD (5L)

- Autoglym Interior Shampoo (500ml)

- Shinearama Foam Applicator Pad (10-pack)

- Eurow Terry Weave Microfibre Thumb Mitt 3-Pack (3-pack)

- Kestrel DAS6 Lake Country Starter Kit (6 items) (alle EU greiene var utsolgt, og de anbefalt denne ovenfor meguairs sin pakke)

- Shinearama Ultra-Safe Wheel Spoke Brush (single)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...