Gå til innhold

Spørsmål ang. Wipedown.


SurreSnurre

Recommended Posts

Litt på siden av topic, men hvis man har tid og mulighet.. dynk bilen i Surfex, deretter foam, skyll og tørk. Fjerner alle oljer mye bedre enn IPA etter min erfaring.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av topic, men hvis man har tid og mulighet.. dynk bilen i Surfex, deretter foam, skyll og tørk. Fjerner alle oljer mye bedre enn IPA etter min erfaring.

x2 på denne, men selv bruker jeg IPA/kontrollspray på hvert enkelt panel mens jeg holder på, wipedown før voks er alltid Surfex..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av topic, men hvis man har tid og mulighet.. dynk bilen i Surfex, deretter foam, skyll og tørk. Fjerner alle oljer mye bedre enn IPA etter min erfaring.

Samme erfaring her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off-topic, men håper tradstarter tilgir :)

Brukes det wipedown etter SV cleaner fluid også? :P

nei . wipedown er for å fjerne olje som ligger igjen etter polering (polish inneholder ojle noen mer og noen mindre) , så etter CF er det voks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Må vel gå til innkjøp av surfex også nå da.. :) Enkel måte å ta wipedown isåfall.Er vel bare å ha på lakken, og spyle av etter noen minutter?

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spyle grundig og få fjernet alle rester, ikke dumt å legge et lite lag skum på toppen.

Sist jeg gjorde dette virket lakken noe mattere, ellers gav SV CFP meg en ufattelig aha-opplevelse hva angår høy glans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bruker wipedown før CFP :)

Står litt lengre oppe her det...

Ok. Ser bare at vanlig CF er omtalt lenger opp i tråden Ang wipedown etter... Og da siden folk sier at det er litt korrigering i cfp, bare lurte jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Ok. Ser bare at vanlig CF er omtalt lenger opp i tråden Ang wipedown etter... Og da siden folk sier at det er litt korrigering i cfp, bare lurte jeg ;-)

SurfexHD for å fjerne polishrester fra grovkorrigeringa. Sistesteget/finkorrigeringen kan godt ligge under LSP. Det behøver ikke være CFP heller, men den er laget for å ligge under SV-voks såå den funker bra der og på andre LSP.

MG#205 gir flott glans og oljene som sitter igjen etter tørk med mf, fra den, funker fint under forsegling fra Meguiar's og Duragloss, Nattys voks f. eks.

CG Vertua Bond eller PB White Diamond Glaze er et par alternativer hvis en vil legge på noe til slutt før LSP som ikke korrigerer, Men det er strengt tatt ikke nødvendig hvis en har kjørt en finpolish riktig, så glansen er der.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ublandet er den helt sikker sterk nok ja, men tviler på at det er nødvendig. Jeg ville bare brukt et lavtrykkssprøyte til sånt :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...