Gå til innhold

Gammel oksidert rød omega


Are

Recommended Posts

Fant en rød omega stv på en gård i Nord Trøndelag for noen år siden, og siden vi skulle opp igjen på ferie i år pakket jeg noen bager med bilpleieutstyr og lurte de inn i bilen etter at madammen hadde lagt seg dagen før vi skulle reise.

Endelig fremme i på gården var jeg kjapt ute og tok en runde på tunet for å se om bilen sto der enda.

Og jaggu gjorde den ikke det til min store glede.

Siden bilen nesten var hvit for to år siden har dette vært mitt drømme objekt å teste produkter på.

Tok kun et lite felt på panseret for og teste litt lakkrens polish.

Bilde før:

DSC00174.jpg

Etter en runde Meguiar's 85 på ull og rød

PO 106 på hvit og Blå Sonus

Og et lag Dp maxwax

Ser den slik ut på testspoten:

DSC00175.jpg

DSC00176.jpg

Måtte også teste litt Black Wow på bakfangeren og kan ikke si at jeg ble skuffet.

50/50 bilde:

DSC00177.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Nice! Kult å se sånne utrolige turnarounds på både lakk og plastikk! :)

Tenk om Ketil hadde tatt den før deg! :P

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Det der er rent morro å polere på....

Og at du "sniker" med deg bilpleie saker i bilen på ferie gir deg en stooooor stjerne i min bok Are.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo ikke bli artigere å holde på med bilpleie når du går til angrep på slike "lost cases"! Herlig stykke arbeid der.

Hva slags maskin bruker du?

Syntes forøvrig at vi må slutte å se på oss selv som syke. Her inne er vi alle normale! Vi er liksom allerede litt på vei mot psykiatrisk i andres øyne når vi står og tar bilde av bilen før, underveis og etter vask, så det gjelder å støtte hverandre når vi har muligheten, he he :D:D

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! Kult å se sånne utrolige turnarounds på både lakk og plastikk! :)

Tenk om Ketil hadde tatt den før deg! :P

Er vel derfor man ikke forteller folk om slike biler man vet om.

Det der er rent morro å polere på....

Og at du "sniker" med deg bilpleie saker i bilen på ferie gir deg en stooooor stjerne i min bok Are.....

Skulle bare mangle at jeg ikke drar den med meg på ferie når vi besøker slekten til madammen.

Blir jo ofte litt overdose familiebesøk og da er det greit å kunne snike seg vekk noen timer.

Det kan jo ikke bli artigere å holde på med bilpleie når du går til angrep på slike "lost cases"! Herlig stykke arbeid der.

Hva slags maskin bruker du?

Syntes forøvrig at vi må slutte å se på oss selv som syke. Her inne er vi alle normale! Vi er liksom allerede litt på vei mot psykiatrisk i andres øyne når vi står og tar bilde av bilen før, underveis og etter vask, så det gjelder å støtte hverandre når vi har muligheten, he he :D:D

Bruker Hitachi SP18va

hvor i nord trøndelag er dette da ? :P hehe

Namdalseid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte jeg tenker når jeg ser biler: DÆVEN!! Den der skulle jeg tatt en runde hehe.

Eller hvis den er fin i lakken så er det bare: wow den var strøken i lakken!

Blir litt vilt etter hvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe morro å se slike ekstreme forvandlinger..

Er dette en bil du tilfeldigvis stå et sted Are? Som du bare har tatt deg den frihet til å kose deg med?

Kjører en rød eldre toyota rundt i området her jeg bor som se like ille, om ikke værre ut.

Har ikke lyst til å gi den bilen en omgang i det hele tatt igrunn :P

Endret av Morten83

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

hehe... ja det står en sinnsykt oksidert volvo 340 i nærheten her, jeg har så lyst og kjøre noen runder med menzerna på den.. bare for å se :P den er ille da, mere hvit enn rød...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Velkommen til forumet forresten, Morrizon!

Arne må nok ha sovet litt i timen, for han pleier være veldig oppmerksom på slikt :)

Du får ta bilder, ja. Det blir aldri for mange bilder av polering her på forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

gul oksidert lakk er bare morro det også, skikkelig WOW uten "alt" for mye jobb også

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Velkommen til forumet forresten, Morrizon!

Arne må nok ha sovet litt i timen, for han pleier være veldig oppmerksom på slikt :)

Du får ta bilder, ja. Det blir aldri for mange bilder av polering her på forumet!

Snakk om å kaste stein i glasshus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...