Gå til innhold

Valg av shampoo?


_Makki_

Recommended Posts

_Makki_

Hei

Jeg er i utlandet og i dag traff jeg på en detailing butikk. De har sykt masse produkter fra forskjelige merker. Skal handle noen snacks i morgen, det jeg bruker til vanlig men tenkte å prøve og noe nytt.

Det jeg lurer på er valg av shampoo. Har brukt veldig mye Duragloss #901 i det siste. Hva vil dere anbefale av de produktene her? Når jeg spurte i butikken om shampoo kom de med denne listen.. Så jeg er LITT usikker, hehe

1. Dodo Juice Born To Be Mild

2. Dodo Juice Supernatural Shampoo

3. Lusso Auto Bathe

4. Optimum No Rinse

5. Poorboys Super Slick & Suds Concentrated Car Wash

6. Wolfgang Auto Bathe

De har Dodo Juice Born Slippy 500ml på tilbud til ca 50kr. Tenkte å prøve det som clay lube??

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dodo supernatural shampo er veldig bra.

Denne er så vidt meg bekjent en konsentrert utgave av btbm, men uten tilsatt lukt og tilsatt et par andre ting for å hjelpe med tørkingen etter vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testa endel med No Rinse som vanlig såpe. Det fungerer helt gull til det også, samtidig som den fungerer som QD-light. Men jeg tror uansett ikke du går veldig feil med noen av de såpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Born to be mild og Supernatural shampoen er jo begge veldig gode og populære. Onr er vel egentlig ikke en vanlig shampo, som navnet tilsier ("no rinse"), men den kan brukes som det likevel. Var ikke en dårlig liste dette :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Takk for alle svar.

Ser at de har fine priser på andre produkter og så jeg kommer nok til å handle en del, bl.a Bilt Hamber Soft Clay 200gr for 80kr og Surfex HD for ca 50kr literen ;)

De selger dette settet til ca 1700kr, er dette god pris??

-dual action polisher G220

-soft buff 2.0 cutting pad 7

-soft buff 2.0 polishing pad 7

-soft buff 2.0 finishing pad 7

-dual action cleaner polish 946ml

-speed glaze 946ml

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Hvis dem har Dodo Sour Power så ville jeg tatt med meg en sånn. Bilen blir vanvittig blank etter vask! Har brukt denne mange ganger til vedlikeholdsvask og andre såper med voks har ikke gitt like bra resultat. Born Slippery funker veldig bra som claylube og den er drøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Har ikke testet noen av disse såpene over her, men har hørt Duragloss 901 er en suveren slager og denne skal jeg teste selv.

Ellers så liker jeg faktisk Meguiars Ultimate Wash and Wax veldig godt. + alle såpene til CG så klart :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...