Gå til innhold

Hurigherding av SV Shield


bwa

Recommended Posts

Skal ha på et lag med SV Shield på bilen på jobben i dag, og da får den ikke stå og herde lenge nok. Er det noen trix for å herde denne raskere før jeg kjører hjem i kveld ?

/bwa

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Jeg hadde litt dårlig tid + kaldt vær når jeg skulle legge på min og den fikk kanskje stå en time. Sheeter som bare den for det og er veldig enkel og holde ren og blank, så krise mener nå jeg at det ikke er i hvertfall :) Mulig holdbarheten blir dårligere, men da har man bare en god grunn til å legge ett lag litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Det er egentlig kun første 15-30 min som er "krise", men man kan oppleve at den ikke "gir maks" - men som Andreas sier, gir du den en time bør det være greit :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer vel et 1-2 timer før jeg må dra. Det kjipe er vel at det er kun 11-12 grader i garasjen på jobben.

Det som var aller best var at jeg vasket bilen med varmt vann i dag tidlig. 2 timers deilig vasketid med bilen min ,,,,, deilig ... I den flotte vaskeplassin i parkingshuset på jobben.

nice ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Du kan jo vurdere å kjøre en isvann wipe etter første lag! Har ikke testet det selv, men det skal vel gjøre at første laget setter seg ordentlig før du kommer med det andre laget. Men uansett blir jo lag nr to bare for å få dekt alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

???? Hvorfor legge nytt lag nå hvis du la i november? Har du klart å tære den så mye med vasking. La Shield på en T-sport Yaris i november selv og den holder like fint enda. Trenger kun spyling for å bli ren. Og to lag trenger du bare hvis du ikke klarer å legge lag nummer 1 jevnt. Bruk heller tia på å gå over med quick finish en time etter at du har wipet av, da blir det knall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger jo på på et lag når bilen er helt ren, det kan jo ikke være en ulempe ... tok under en time å legge et lag. Tok ikke på taket...

Ble vakkert ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...