Gå til innhold

Flere som er skuffa over Meguiars Clay bar?


larserso

Recommended Posts

larserso

Kjøpte inn Meguiars clay bar-greia til ferien og skulle prøve det på bilen før polering. Jeg vaska grundig og gikk på med clay bar. Må si jeg ble litt skuffa etter alt jeg har lest her. Nesten så jeg mistenker å ha gjort noe galt. Syntes ikke den gjorde så mye og etter å ha polert med Auto Glym Super Resin Polish og lagt på Meguiars Carnauba wax kjente jeg overhodet ingen forskjell på panseret der det ble brukt clay bar og taket der det ikke ble brukt. Ikke kunne jeg se noen forskjell eller. Er det jeg som har gjort noe galt her? Forstår ærlig talt ikke fascinasjonen for dette produktet.

Bilen ble blank da:) Skal få tømt kameraet og lagt ut et bilde i regnvær snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia med clay er at den fjerner alt av forurensininger i lakken(nupper f.eks) Den gjør altså lakken glatt som glass... Man ser ikke SÅ mye forskjell etter bare clay, men man FØLER det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Prøv å vask bilen! Det var først da jeg merket stoor forskjell, selv om lakken var rimelig bra fra før av :) Er som regel mer nupper jo lengre ned man kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Synes den fungerer fint jeg! men greit med den som er sint skal det være noe mer..

Har DP og Megs, testa de mot hverandre på lørdag når jeg tok Opelen, og de er ca like aggressive.. Megs er noe mindre seig bare, noe som er mer behagelig!

Opelen jeg tok hadde ca 2 asfaltflekk nederst på dørene, og var helt smooth, men taket? måtte claye godt to ganger.. har jeg ikke opplevd før

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme clayen selv, og den funker som gull, du kan se noen av bildene jeg har lagt ut av skitten clay.

Men den funker kun hvis bilen din er skitten, har den ingen form for forrurensning så fjerner den ikke noe.

Jeg tok panseret på min bil i går, og den ble ikke brun, men fikk fjernet noen nupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Er bare fornøyd med Meguiars clay bar, jeg har den "milde" å t.o.m den tok malingsflekker.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

larserso

Hmm... Bilen var ganske blank fra før, og jeg vet ikke helt hva jeg kunne forvente. Men leste et sted at det til og med ble brukt på nybiler og selgeren sa (selvfølgelig) at dette var et uunnværlig produkt. Men om man skal polere likevel så fjerner man jo nuppene på den måten. Clayen min fikk ikke noe møkk overhodet på seg. Kan man bare bruke clayen innimellom for å ta insektsflekker etc, eller må man polere og vokse etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kjente jeg overhodet ingen forskjell på panseret der det ble brukt clay bar og taket der det ikke ble brukt.

Har enda til overs å trenge å claye tak og panser... Clay er uunnværlig på bagasjelokk, støtfanger bak, under dørlister og rundt hjulbuer der "problemspots" setter seg. Etter at du har renset f.eks bakluka (hvis du har st.v) med SRP, gå over med clay på halvparten og føl med fingrene så kjenner du fort nok forskjellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Får også en litt anderledes overflate synes jeg da.. Litt med "klar" hvis dere skjønner.. men er jo logisk siden den fjerner urenheter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

OM du benyttet claybaren og den ikke ble møkkete må lakken ha vært ok fra før da?

Kjenner du fortsatt nupper i lakken? eller er den glatt...

Alt skal/kan clayes, nytt eller gammelt spiller ingen trille, men er bilen gammel kan det lønne seg med en runde med feks Prickbort først så ikke du bruker 2 claybarer på en bil...

Clay er et MUST etter min mening

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polerte en Volvo V50 i helga...måtte gå over med Meguiars Clay for å få den glatte overflaten før jeg begynte med maskinen...masse forurensning på den... jeg er kjempefornøyd...har forresten bestilt 5 liter prickbort for å spare clay=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Prickbort er en type avfetning som skal være helt rå.. Du får kjøpt den på godkjemi.com (jeg venter på min)

Den tar bort asfalt osv før du går over med clay så du sparer klumpen med clay som du bruker.. Hvor lenge du kan bruke en claybar spørs hvor ille bilen er, men når det er partikler i den, tar du de ut, og baker clayen så den blir ren igjen. Lube, som quick detailer er også ett must. Mister du claybaren i bakken, da HIVER du den! Brukt clay kan brukes til f.eks felger (noe jeg gjøre hvertfall)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos avfetting. Var innom den lokale Thorsoven her, og de hadde Turtle Wax Avfettning 2,5L for 69,-(tror jeg) Er dette noe å satse på før clay? Billig var det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Den Nano avfettinga til Turtle Wax er vist ikke så ille, kom på annen plass etter Prickbort faktisk, men vet ikke om det er den du sikter til...

Prickbort er super som nevnt, da sparer du masse tid og Kr mht claying også...MEN det er ikke noe istedenfor sak, men en i tillegg til syntes jeg, den tar mye 80%, men du trenger clayen for å få av de siste restene også....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Nano avfettinga til Turtle Wax er vist ikke så ille, kom på annen plass etter Prickbort faktisk, men vet ikke om det er den du sikter til...

Prickbort er super som nevnt, da sparer du masse tid og Kr mht claying også...MEN det er ikke noe istedenfor sak, men en i tillegg til syntes jeg, den tar mye 80%, men du trenger clayen for å få av de siste restene også....

Jepp, brukte Prickbort før clay sist og den tok bra mye den. Kanskje jeg kjøper den Turtle Wax-saken og tester.. Unnskyld alle sammen!!!!hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Turtle Wax nano er bra, men den koster omtrent en 100ings pr flaske.. var derfor prickbort vant ;) så testen på SVT1 / 2

Insekt fjerner fra Turtle Wax er go' som gull ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...