Gå til innhold

Swissvax Autobahn Felgvoks


truhaa

Recommended Posts

  • Admins

Nå er vinteren her, og komunene rundt omkring slipper løs saltulvene igjen slik at vi/noen ikke skal skli rundt på glatta som fulle 6 åringer i radiobiler på tivoli...

Men da trenger både bil og felger beskyttelse for å klare denne påkjenningen som feks salt gjør med lakk el alu. Mitt våpen denne vinteren er en god vask med sterk såpe så rens og beskyttelse..

hva som er brukt:

Vask:

bøtte

Microfiber klut

Chemical guys Extreme strong wash

P21s wheel gel

Watermagnet

Rens:

Duragloss 101

pad

Microfiber til å fjerne

Beskyttelse:

Swissvax Autobahn wheels wax

Microfiber pad v/påføring

Microfiber til å fjerne

Ser jo fort slik ut om vinteren:

IMG_2347.jpg

(NB gammelt bilde, kun for å illustrere)

Første er selvfølgelig å vaske felgene godt, dette gjøres før felgene settes på bilen da det er en smule lettere å komme til på baksiden av de da. Disse felgene var bare støvete, så noe ht vasking trengetes ikke, men er felgene møkkete, lønner det seg å spyle de godt før du begynner å vaske på de. Vasket de med klut og sterk såpe da de skulle beskyttets etterpå uansett, så om jeg fjernet gammel polish/wax var det bare en fordel. Deretter ble de tørket godt, og satt til side litt så de var tørre før rens.

IMG_2540.jpg

Rens er ganske enkelt mht Duragloss, bare å gni den på, la den tørke ca 30 min for deretter å fjerne med en Microfiber klut etterpå, både pad og Microfiber ble bra møkkete etter rensen selv om jeg vasket godt, så det er her det kommer fram hvor viktig det er med rens av lakk for å få den rette glansen, det sitter mye dritt i porene på lakken som ikke kan fjernes mht vanlig vask..

Etter rens:

IMG_3934.jpg

IMG_3943.jpg

(ser du noen flekker her så vask skjermen din.....he he)

IMG_3949.jpg

Beskyttelse var vel det som var poenget med denne jobben, og jeg har kjøpt Swissvax autobahn wax som er til felger, og skal være god holdbarhet og enkel å jobbe med..Samme som mht rensen, skal den legges på og tørke, på boksen står det 10 min, men det er litt variabelt mht tempratur ol, så jeg bar lot den sitte til jeg hadde lagt på alle felgene, den var veldig lett å legge på, og veldig lett å fjerne igjen.

IMG_3959.jpg

Jess det ble blankt ja, men jeg merket lite forskjell på blankheten fra Duragloss 101 og denne voksen, men nå skal det sies at Duragloss 101 også er bra blank i utgangspunktet selv om den er en type AIO (all in one), så jeg foventet ikke noe voldsom wow mht blankheten, men er mere spendt på holdbarheten på denne, samt hvor lett den var å jobbe med.

Ferdig:

IMG_3976.jpg

IMG_3984.jpg

Mistet også kamerate mitt i bakken under jobben, det var jo morro, ny linse i morgen..YuHu..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Så veldig bra ut det der B)

Har du fått testet voksen noe? er felgene mye lettere å rengjøre nå?

Har selv Autoglym's Alloy Wheel Seal på vinterfelgene mine og var bare å spyle av med høytrykk spyler, all dritten løsnet med en gang :)

Men får se hvor lenge det varer da hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Værste er at bilen ikke skal brukes i vinter, men jeg har lagt om nå (så sommerdekka ikke står seg skjeve)...blir nok ikke så møkkete de felgene på bilen i garasjen hele vinteren....he he men de ble veldig glatte og fine da..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det bare jeg som syntes at felgene blir fortere skitten når de er behandlet med voks? De er lette og holde rene men jeg syntes at skiten setter seg fortere. Bruker Meguiars #16 voks på felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

takker, måtte jo være den første med en "review" her inne, så jeg truet til med passord fra Dennis....

Swissvax autobahn kostet 250kr mener jeg, bitte liten boks, men etter at jeg hadde tatt felgene kunne en nesten ikke se det ble noe mindre i boksen, så den er nok bra drøy..

Har poweballen, men benyttet den på noe metall rens, og nå er den ikke like ren lenger så jeg var redd den kunne "møkke" til isteden for å gjøre rent..Men ja Power ball er gull til rens ol av felger, tar mye bedre en med hånd....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Fin review Truls!

Har du prøvd DP Wheel Glaze? Bruker denne selv og er strålende fornøyd, spesielt med tanke på at felgvask når har blitt mye enklere da jeg bare trenger å skylle de med vann, noe som er fantastisk da det orginale BBS-mønsteret er forferdelig å vaske :P

Og atpåtil lukter den godt! :)

Men trenger jeg å steppe up til SwissWax?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Nei ikke testet DP sin Wheel Glaze....

Trenger og trenger, det funker bra med vanlig polish/sealer også på felgene, har Duragloss 101 og 105 på sommerfelgene til kona og det har holdt bra lenge det også (bare vær obs på at det er felger uten klarlakk og det er felger med klarlakk, og det kan vør forskjellig fremgangsmåte/produkter mht de forskjellige typene..

Ikke sett at de trekker til seg noe spes mer etter voksen, men nå står den jo stabilt i garasjen da....he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Fikk nye felger i forrige uke, og la på et lag med Autobahn i går. Har det noe særlig for seg å legge på et lag til i kveld tro? Det er jo mer enn nok voks til det i boksen, for å si det sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...