Gå til innhold

lykt til holospotting


Bjørn

Recommended Posts

Den nye brinkmann lykta er god til å finne defekter, men personlig så synes jeg at det er litt for dårlig byggekvalitet på den, plastic-fantastic..

Hos meg har den svakeste innstillingen gått til skogen, og den første lykta jeg så på når disse kom inn gikk istykker da vi skulle sette inn batteri :blink:

denne lykten er sikkert fin , men koster 2750,- (og det er tilbud :o )

Hvis jeg først skulle brukt såpass med penger på en stor lykt med for mye lys så tror jeg at jeg hadde gått for LedLenser X21

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den lykta til 2750,- der, litt sterk vis en skal sitte 1m fra lakken, kan bli litt blendet, men ellers bra :)

jeg tenkte at den kansje var sterk ja , men kult med xenon lykt da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Men disse 3xaaa lyktene uten noe elektronikk er ikke noe å satse på. Kjøp da heller en skikkelig fenix lykt på lightman.no eller annen butikk :) Fenix er det merket jeg stoler mest på når det gjelder kvalitetslykter. De er også spenningsregulerte slik at lysstyrken ikke begynner å droppe med en gang spenningen på batteriene synker (så lenge du bruker skikkelige oppladbare batterier og ikke alkaline).

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Led lenser er ganske vanlig i norge ja. Men så bruker de som nevnt 3 eller 4 AAA batterier i serie, akkurat som de aller fleste billige led lykter, istedenfor 1-2 AA batterier og en boost krets. Noe som er den billige måten å lage det på (man slipper kostbar elektronikk, og kobler direkte på led'en), men som gir kortere batteritid og relativt dårlig ytelse etter kort brukstid. Du har kaaanskje 170 lumen med freshe batterier, men etter noen få minutter er du nede på under 100 lumen. Som med alle direktedrevne lykter.

Led lenser blir regnet som "turtle wax'en" i forhold til høykvalitets utstyret. På lik linje med Maglite som for "folk flest" er supert, men som de som har peil bare rister på hodet av :) Jeg startet med en led lenser lykt, kjøpte en fenix L2D fra usa, og ga bort led lenseren. Deretter har det ballet på seg med rundt 10 fenix lykter pluss flere titalls andre "kvalitetslykter" fra nitecore, 4sevens, liteflux, zebralight osv :) Mange synes lommelykter er en sær hobby, men mange er fascinert av dem. Se bare på www.candlepowerforums.com

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

off topic, (jeg bruker en ultrafire led fra dealextreme) jeg får glare av lyskilder pga brillene, tror bilen er full av holos, men det forsvinner når jeg tar av brillene, men nærsynt og syns det er slitsomt å gå nærmere.hva gjør dere andre brille brukere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off topic, (jeg bruker en ultrafire led fra dealextreme) jeg får glare av lyskilder pga brillene, tror bilen er full av holos, men det forsvinner når jeg tar av brillene, men nærsynt og syns det er slitsomt å gå nærmere.hva gjør dere andre brille brukere?

Hehe, kjenner meg igjen med den der.. Holdt på å bli gal ene gangen, til jeg tilfeldig tok av meg brillene og så da at det slettes ikke var holos i lakken :P

Så det jeg gjør nå er å rense brillene med brillerens ofte og dobbeltsjekker uten briller. Ikke mye annet å gjøre egentlig.

Men prøv med brillerens, ofte mye fett og oljer på brillene som kan forårsake glare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...